Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Kommer du ihåg vad som hände isprinsessan Tonya Harding?:devil:

Eftersom du gör just den liknelsen tolkar jag det som att du ser mig som din värsta konkurrent:D. Och vad säger det om dig? Din värsta mardröm är en skadad/opererad yngling (:angel:) som inte ridit på över en månad....:devil::rofl:

Eftersom du gör just den liknelsen tolkar jag det som att du ser mig som din värsta konkurrent:D. Och vad säger det om dig? Din värsta mardröm är en skadad/opererad yngling (:angel:) som inte ridit på över en månad....:devil::rofl:

Ja, du har helt rätt! En urdålig liknelse vid närmare eftertanke...det är ju skrattretande att tro att en halvinvalid som du skulle ens när du är helt frisk komma i närheten av att vara min konkurrent!:devil:

Ja, du har helt rätt! En urdålig liknelse vid närmare eftertanke...det är ju skrattretande att tro att en halvinvalid som du skulle ens när du är helt frisk komma i närheten av att vara min konkurrent!:devil:

... eller så var det första gången i ditt lååånga liv som du varit realistisk! :devil: Enda gången du kan mäta dig med mig är när jag har ridförbud!:devil:

Nå, hur går det med det där knäet egentligen? Får du köra bil än?

/undrar Nova som börjar få svårt att förklara för barnen varför de inte får äta bullarna i frysen....men förgiftade barn är så svårt att lämna på dagis....:angel:

Återbesök nästa vecka, men har tjuvtränat lite här hemma:D. Känns bra, men vill ha klartecken från farbror doktorn innan jag ger mig ut långt ut i skogen...

Iofs behöver jag kanske bara köra ena vägen, för det blir väl ambulans/likbil tillbaka...:idea:

Återbesök nästa vecka, men har tjuvtränat lite här hemma:D. Känns bra, men vill ha klartecken från farbror doktorn innan jag ger mig ut långt ut i skogen...

Iofs behöver jag kanske bara köra ena vägen, för det blir väl ambulans/likbil tillbaka...:idea:

Nu höll jag på att skriva nåt enormt morbidt men det låter jag bli!:devil:

Har din medryttare lyckats åka av ditt skrälle än så det är dags att du kopplar in ett Brunt Sto proffs från de djupa skogarna???:angel:

Nu höll jag på att skriva nåt enormt morbidt men det låter jag bli!:devil:

Har din medryttare lyckats åka av ditt skrälle än så det är dags att du kopplar in ett Brunt Sto proffs från de djupa skogarna???:angel:

Vet inte vad du tänkte, men jag tänkte på de förgiftade bullarna...:eek:

Medryttaren (den tilltänkte) åker till Thailand idag:mad:, så brunt sto vilar fortfarande (i alla fall från ridningen, hon motionerar ganska bra i hagen för tillfället:o).

Jag har förresten slängt kryckorna nu, efter tillåtelse av farbror doktorn:banana:. Ska snart kunna köra bil, behöver klara en del rörelser hos sjukgymnasten först, bara...:angel:

Hur går det med grå och svart?

Japp, inte hela tiden men en del:).

Var du där utan att ge dig till känna:eek:;). Det går inte för sig, man måste komma frma och hälsa med sitt "nick"!!!:D

Haha japp i torsdags va det, kompisen köpte ett par handskar så såg ja precis när vi skulle gå att de va du (namnskylten ) :) Men du stod upptagen å prata med nån också så hehe :) ska inte hända igen ;)

Vet inte vad du tänkte, men jag tänkte på de förgiftade bullarna...:eek:

Medryttaren (den tilltänkte) åker till Thailand idag:mad:, så brunt sto vilar fortfarande (i alla fall från ridningen, hon motionerar ganska bra i hagen för tillfället:o).

Jag har förresten slängt kryckorna nu, efter tillåtelse av farbror doktorn:banana:. Ska snart kunna köra bil, behöver klara en del rörelser hos sjukgymnasten först, bara...:angel:

Hur går det med grå och svart?

Härligt att slippa kryckor!:bump:

Grå går bra som vanligt men inga tävlingar i sikte riktigt än, Svart Sto debuterar hoppning i helgen o dressyr nästa helg....:eek:

Härligt att slippa kryckor!:bump:

Grå går bra som vanligt men inga tävlingar i sikte riktigt än, Svart Sto debuterar hoppning i helgen o dressyr nästa helg....:eek:

:eek::eek::eek:
Ett helt inlägg utan :devil:?!!! Har det någonsin inträffat tidigare?:devil:

:eek::eek::eek:
Ett helt inlägg utan :devil:?!!! Har det någonsin inträffat tidigare?:devil:

Nej, det har det inte.:D

Den mycket enkla slutsats man kan dra av detta är att Novalis sinne och humör mår bra av lite x motion, som hon får nu när hon , inte bara rider Grå dressyrhäst,utan även rider Brun dressyrhäst.:cool:

*Bara mellan dig och mig sådär oss emellan, jag tror det beror på att humöret blir på topp av all denna vinterns dressyrträning, vänta ska du se, snart drar FT-säsongen igång och då kommer nog de småjävlarna tillbaka som ett brev på posten*:devil:

Nej, det har det inte.:D

Den mycket enkla slutsats man kan dra av detta är att Novalis sinne och humör mår bra av lite x motion, som hon får nu när hon , inte bara rider Grå dressyrhäst,utan även rider Brun dressyrhäst.:cool:

*Bara mellan dig och mig sådär oss emellan, jag tror det beror på att humöret blir på topp av all denna vinterns dressyrträning, vänta ska du se, snart drar FT-säsongen igång och då kommer nog de småjävlarna tillbaka som ett brev på posten*:devil:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

I rest my case:devil:

KL

Puh, igår miljötränade jag VERKLIGEN xx.
Detta toppade den helt hysteriska framhoppningen till CRen i Kba.
Och detta skulle föreställa en dressyrframridning..
Vi var 10 st ekipage, blandat ponny och häst på en 20X40 bana så långt ingen fara men, jämte framridningsbanan fanns hästar i en hage. Dessa hästar galopperade helt vettlösa fram-och tillbaka, fram-och tillbaka
på den stenhårda grusen. Bodi-bom-bodi-bom-bodi-bom, smattrandet från hovarna tillsammans med deras "utblås" gjorde merparten av hästarna på framridningen helt tokiga! Det for hästar år alla håll. Bakutsparkar och galna rusher. :eek:
Det var inte helt enkelt att sitta på en f.d. galopphäst som nyligen omskolats till ridhäst i detta inferno.
xx var väldigt stressad och la tungan över bettet gång på gång. Otroligt nog så höll hon sig i skinnet ändå så till vida att hon inte stack iväg eller bockade.
Jag försökte "rida ihop" henne lite innan start men hon klarade inte någon press utan det var bara till att försöka få henne att känna att det var okey och inte pressa.
Jag red mitt LB-program på långa tyglar a la "hunter-under-saddle" och gjorde inga tempoväxlingar utan red volterna
och övergångångarna skritt-trav-galopp och gjorde halterna. "Hunter-under-saddle" style belönas inte med så höga poäng i klassisk dressyr så det blev 5or rakt igenom utom "däre nere" som blev lite bättre.
Jag var ändå supernöjd med lilla räpan som ändå uppförde sig och genomförde programmet utan större fadäser.
Hon har utvecklats enormt sen i somras och hon ger en riktigt bra ridkänsla.

Den stora hästen däremot har betett sig sanslöst illa den senaste tiden och är så laddad att det knappt går att rida något vettigt.
Det är i alla fall en i sällskapet som verkar sugen på att FT-säsongen ska dra igång. Jag vet inte om jag vill sitta på dock.... :o
I fredags fick min man LEDA mig för att hästskrället lekte kombinerad galopp/rodeo-häst och jag kände mig inte helt säker på att sitta kvar..

Nej, det har det inte.
Den mycket enkla slutsats man kan dra av detta är att Novalis sinne och humör mår bra av lite x motion, som hon får nu när hon , inte bara rider Grå dressyrhäst,utan även rider Brun dressyrhäst.

*Bara mellan dig och mig sådär oss emellan, jag tror det beror på att humöret blir på topp av all denna vinterns dressyrträning, vänta ska du se, snart drar FT-säsongen igång och då kommer nog de småjävlarna tillbaka som ett brev på posten*

*Kastar tillbaka den otäcka lilla dvärgen ginnies till Dressyrforumet där hon hör hemma*:devil::devil::devil::devil::devil::devil:

KL

Den stora hästen däremot har betett sig sanslöst illa den senaste tiden och är så laddad att det knappt går att rida något vettigt.
Det är i alla fall en i sällskapet som verkar sugen på att FT-säsongen ska dra igång. Jag vet inte om jag vill sitta på dock.... :o
I fredags fick min man LEDA mig för att hästskrället lekte kombinerad galopp/rodeo-häst och jag kände mig inte helt säker på att sitta kvar..

Du har en mycket modig man???:rofl::rofl:

Modig, eller korkad :angel:

:rofl:

(han är ju gift med mig, modigt eller korkat?)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka