Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

vaddå det skimrande rosa avta?? för dig då som svek och inte kom till gärds och såg misters skolor över marken, så kan ja ju då informera om rosa gummistövlar,rosa undertröja, rosa pullover,rosa fleeceväst, rosa solhatt... DOCK brun dunjacka då det var sviiiinkallt på söndagen!!!

Men Rosa... det var det :D

Men man får ju hålla sig lite framme själv oxå ju om man inte vill missa allt som händer nu när säsongen är igång :cool:

Kommer du till Plönninge?

OldQ....om du nu hade fixat ett nytt fint hinder till mig så hade jag kommit förstår du väl...:angel: men ni har väl ny tävling till hösten???;)

Pooh; Grattis till den mycket vackra bäbisen, det måste varit häxriter du läste för jag missade dig på Blåkulla i torsdags...:devil:

Olga; Jotack! vi VILL bli chockade så...ropen skalla: olgas mage vill vi se alla...(ja jag VET, jag missade rimkursen i skolan....)

MrsL...innerst inne har jag aldrig tvivlat på att du lever upp till mitt Rosa Ideal, nu är övertygad igen. Men trots det så har jag inte sett nån Lottovinst den senaste veckan så 50 mil tur o retur till Plönninge blir det inte.

KL

Ja, käre barn!:eek: Så fort jag försöker låta er klara er själva här på FT-buke så börjar ni maska o sköter inte ert jobb! Hur svårt är det egentligen att se till att sandlådan stannar kvar på sida 1? Ja, Berta-Lotta lilla....har kryckorna fällt krokben en gång för alla på dig???

Hmpf, det går an att gnälla på andra när man själv är inne och fuskar på dressyrforumet....:devil: Trodde nästan att du var fast där.... Men icke, har de kastat ut dig eller är det våren som lockar tillbaka dig hit:devil:?

Vad gäller min invaliditet så har den nu gått in i en ny fas. Kryckorna är slängda sedan länge och jag är nu igång med ridningen igen:bump:. Sjukgymnasten säger att jag får rida, men inte parera några plötsliga rörelser och absolut inte ramla av:eek:. Så jag tänkte att min fromma lilla häst var den bästa att starta på:angel:. Vi (jag och hästen) hade ett allvarligt samtal där jag berättade att om hon inte sköter sig så blir det ingen ridning på ytterligare ett par månader, och hon har faktiskt hållt sig på mattan än så länge...:love:. Snart är det dags att börja krumelura och skutta lite för tränare, och jag räknar iskallt med att vara igång helt till sommaren:cool:.

Själv då? Var har du hållit hus när du inte fjantat runt inne på dressyr? Hur går det med grå och svart?

KL

Berta-Lotta??? *ropar lite försiktigt*...jag kan tipsa om att en resa till Tranemo som åskådare kan vara kul....:angel:

KL

Berta-Lotta??? *ropar lite försiktigt*...jag kan tipsa om att en resa till Tranemo som åskådare kan vara kul....:angel:

Behöver du hjälp, eller?:devil: Jag har en hel del tips inför dressyren på just den tävlingsplatsen...:angel::o

Ska konsultera min almanacka...

Behöver du hjälp, eller?:devil: Jag har en hel del tips inför dressyren på just den tävlingsplatsen...:angel::o

Ska konsultera min almanacka...

Ja, den dagen jag behöver hjälp från en Brunt Sto ryttare då....:eek::devil:

Men du är väl duktig på att fixa fika med hembakade bullar eller hur var det?:idea::bump:

Nu kanske tråden spårat ut men den nya stjärnan platsar nog här nu faktiskt! Några vet redan att jag skaffat mig en ny häst, för er som inte vet är det en tysk 7-åring u. Rudelsburg (mig säger det ingenting, någon annan?). Är ju egentligen ingen bebis längre men har kommit ungefär lika långt som en ;). Alldeles för stor egentligen men passar mig väldigt bra. Hittade honom när jag jobbade i Danmark. Kan/kunde absolut ingenting och extremt hoppriden (hade jättesvårt för att förstå att man kan trava från skritt utan att galoppera först).

Vet egentligen ingenting om honom men med stor sannolikhet har han inte gjort någonting tidigare. Har gått 4 hopptävlingar nu och är uppe i 120, aldrig stannat utan bara rivningar som mer eller mindre alltid varit mitt fel. Ffa vid senaste tävlingen verkade allt falla på plats. Superkänsla och nolla 110 och bra runda i 120 med ett ner som jag tar på mig. Hoppar väl och är väldigt hinderklok och bussig. Rör sig trevligt men ingen gångartshäst, däremot väldigt ridbar och arbetsvillig.

Trodde att han kanske skulle vara för försiktig för terräng men han var helt fantastisk på hans absolut första terrängträning igår. Pep förbi två gånger men det var snarare jag som inte hann bli klar och rama in (vilket förmodligen berodde på att jag var lite långsam eftersom jag fick någon konstig släng av magsjuka precis när träningen började och jag fick konstant kämpa emot för att magen inte skulle vända på sig :crazy: ). Trampade vid vattnet en stund innan han gick ner.
Här är lite film från igår iaf: http://www.youtube.com/watch?v=SP66VSKSVrM

Återkommer med bilder när pixbox fungerar.

Senast ändrad:

Verkar ju vara en jättekäck häst du fått tag i! Och grattis till helgen, gick ju kanon med Sigge också!

Men var har du gjort av Lasse? Är han såld?

Tack & tack!

Lasse är kvar tsv men tränas och tävlas av en bekant.

Nu funkar pixbox så här kommer lite bilder:
26768100.jpg

26523252.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka