Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Då vet jag åt vilket håll jag skall titta sisådär runt halv ett på Söndag :angel:

Jag ska göra mitt bästa för att roa publiken

:rofl:

igår dängde den av mig med buller och bång på hoppträningen :devil:

jag visste inte ens att jag kunde göra sådana frivolter längre :rofl:

jäkla häst, det blir till att hoppa varje dag nu :D

YES! Äntligen någon som kan axla manteln o överta min roll som publik underhållare...kliver glatt ur den delen av mitt liv o övertar din normala roll som Queen of the Crosscountry part!:D:devil:

*kl*

var bara tvungen att testa hoppa ett par språng med hack idag på xx.
Vilken skillnad! Helt plötsligt hade jag kontroll och hästen kunde inte "vrålrusa"
mot hindret utan jag kunde RIDA till hinder och HÅLLA om med benen! :eek:
Sprången blev :love: tryck och höjd fanns där

Synd att jag inte tänkte till lite innan gårdagens tävling bara hade suttit fint med en "Breedersstämpel" :p

Red den nya igår också, där finns en del att jobba med där med :cool: men grunden är trevlig

Aah vad skönt, såg din hopprunda och jag tänkte hmmm stackars dig :o

Novali har gjort mig hoppinvalidiserad för ett tag framöver då hon tvingade mig gå runt terränbanan med skadat knä som har blivit MKT värre efter det. :angel:
Jag var hos läkaren igår och fick hoppförbud i 6 veckor men egentligen ridförbud oxå fast det går ju inte :p

Så stackars Hille blir dressyrhäst helt emot sin vilja men nu skall jag träna honom så att han blir värsta Isabell Werth dressyrhästen istället :D

Aah vad skönt, såg din hopprunda och jag tänkte hmmm stackars dig :o

Novali har gjort mig hoppinvalidiserad för ett tag framöver då hon tvingade mig gå runt terränbanan med skadat knä som har blivit MKT värre efter det. :angel:
Jag var hos läkaren igår och fick hoppförbud i 6 veckor men egentligen ridförbud oxå fast det går ju inte :p

Så stackars Hille blir dressyrhäst helt emot sin vilja men nu skall jag träna honom så att han blir värsta Isabell Werth dressyrhästen istället :D

Ja verkligen, hon är ingen lätt häst lilla räpan för hon är så känslig. Först kunde hon inte förstå alls vad hoppning gick ut på sen när hon fatta att hon faktiskt skulle över dom där bommarna så vart hon istället livrädd att något skulle ta emot i munnen när hon hoppade. Så då började jag rida med tyglarna i nosgrimman och då lossnade det med modet att hoppa men sen under resans gång så har hon blivit kaxigare och kaxigare och nu kan jag inte längre hålla henne "bettlöst". Hade jag inte kännt att hon har så mycket i sig så hade jag aldrig lagt ner jobbet på henne. Kan jag få det att fungera att hoppa henne på hack (jag trodde faktiskt att det skulle bli för skarpt för henne på ponnyhack) så får jag en riktigt fin liten häst som kostade en spottstyver. Hon har fått VÄLDIGT fina omdömen av FT-tränaren, bl a för mod och snabba framben.

Var det hästen som dängde av dig så du skadade digi knät? :crazy:
Du får sluta med sån dressyr det låter livsfarlig ;)
He he jag trodde att Hille redan var jämbördig med Warum Nicht :angel:

Var det hästen som dängde av dig så du skadade digi knät? :crazy:
Du får sluta med sån dressyr det låter livsfarlig ;)
He he jag trodde att Hille redan var jämbördig med Warum Nicht :angel:

Nja jag tänkte mer på Isabells Satchmo då :angel: Dom är mer lika varandra i utseende och rörelser och istadighet än enorma Warum Nicht :D

Japp Hille slängde av mig när jag skulle rida ut och jag landade i en konstig vinkel med höger ben så knäet vred sig åt ett håll och vaden åt det andra :grin:

Japp Hille slängde av mig när jag skulle rida ut och jag landade i en konstig vinkel med höger ben så knäet vred sig åt ett håll och vaden åt det andra :grin:

OOAAAUUU :eek: Låter så där skönt :crazy:
Var du långt hemifrån när det hände? Inge vidare att gå hem med ett skadat knä..

Så då har nu brun och grå definitivt klivit ur sandlådan :laugh:

Brun visade i Strömsholm att hon blivit stora fröken

Grå har idag blivit Norrlänning då stackas Nova tvingats ta time out i karriären och lämnat Lilla Grå till brun ryttare

Rosa prylar kommer att hämtas fram eller införskaffas och eld upphör har utropats.

Hoppas några yngre förmågor nu har lust att överta sandlådan, den har uträttat en del genom åren :angel:

Ja om stor svart häst blir såld (har redan ångrat mig) så kan jag tänka mig att hålla liv i sandlådan ett tag genom en yngre förmåga :)

Annars tar det ett tag då jag måste avla fram egna sandlådeaspiranter i framtiden :angel:

Men vad roligt :bump:

Grattis till "er" nya fina häst :D

Har ju också haft lite tankar på att låna ut E till en duktig YR!

Fattar ni hur långt det är till Norrland???:eek::eek: Vi startade glatt från De Djupa Skogarna på morronkvisten...vägbeskrivningen löd så här:

Från Örebro kör till vägarbetena o när de tar slut är ni framme....:angel: Lät ju plätt lätt o inte alltför långt...

Först åkte vi snabbt o lätt på Stora Motorvägen...sen åkte vi lite långsammare på Mindre Motorväg....sen åkte vi mycket långsammare på Liten Väg....där gjorde vi ett snabbt stopp vid en mack som var befolkad av Ensamma Norrlänningar! Karlar i alla åldrar svämmade över stället bara vi visade oss o när vi åkte därifrån efter ca 10 min så hojtar flera stycken glatt till min Medåkare: HEJ DÅ LINDA!!!!!!!!:eek:

Jamen ärligt talat, hur snabb är hon egentligen när det gäller att flirta in sig??? Eller är alla Ensamma Norrlänningar så på hugget???

Vi fortsatte på Liten Väg o DÅ dök vägarbetena upp....i snigelfart körde vi mil efter mil efter mil efter mil...Medåkaren tittade medlidsamt på mig o tryckte in chokladruta efter chokladruta i min mun för att slippa höra alla svordomar...:cool:

När vi nästan gett upp o vänt om (Medåkaren frågade ung 1gg/halvtimmen i 5 timmars tid om vi verkligen inte skulle vända o åka hem...) så var vi framme...

Lille Grå trodde ju att vi var på tävling o skuttade glatt ur transporten o in i nya stallet, lite förundrad tittade han efter Rosa Saker men hittade ju inga. Fick då självklart behålla sitt Rosa Grimskaft så han skulle känna sig som hemma.

Efter paj, kaffe o tårta (ja, Norrlänningarna förstod vilken ära det är för dom att få låna min Guldklimp) så skulle det provridas...det skar i mitt Mammahjärta när nu någon annan skulle få sitta på Grå...Lill-Bettismatte skuttade upp o de var såååå fina ihop...Efter några minuters ridning stannar hon till framför oss o utbrister: Tänk om Betti kunde vara lika lydig!....Jag blev så glad så glad!

Summa summarum även om Lill-Betti får använda stege för att komma upp på honom o hon behöver stajlas med lite rosa grejor (Mrs L??? Help??) så kommer det säkert att bli jättebra!:banana:

Fattar ni hur långt det är till Norrland???:eek::eek:

Jodå jag vet :D gjorde resan ganska nyligen

Det flöt på ganska bra tyckte jag, det som var lite småjobbigt var när vi skulle tanka och bensinmätaren var i botten och vi följde skyltar till ett tankställe som visade sig endast vara ett ställe men ingen tank.....:cool:

Det flöt på ganska bra tyckte jag, det som var lite småjobbigt var när vi skulle tanka och bensinmätaren var i botten och vi följde skyltar till ett tankställe som visade sig endast vara ett ställe men ingen tank.....:cool:

Tyyypiskt Norrland....:devil: fanns det inte en massa Ensamma Norrlänningar där då???:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka