Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

*kl*

Helgen har gått åt till hoppning i Kungsbacka.
Lör em/kväll med stora hästen och sön em med lilla hästen.

Målet med stora hästen var att få klart hoppkvalen.
Jag var på plats alldeles för tidigt på lördag em och fick sitta och vänta
ganska många timmar innan det blev till att rida. Stackars hästen hade inte
fått någon mat och hon kändes lite matt när jag red fram. Inte alls så spänstig och "elektrisk" som på hoppningen i tisdags.
Från min sida var det lite nerver och jag red riktigt dåligt bitvis. Men som
i 99 fall av 100, när det gäller hoppning/terräng, så levererade hästen och satte två felfria rundor.
Hoppkvalen klara! :banana:

Nu kan vi rikta in oss på att tävla jätterolig :devil: dressyr i vår och träna terräng!

Med lilla hästen var målet miljöträning och att komma runt utan stopp.
Lilla hästen skötte sig exemplariskt från det att jag lastade in henne tills
jag lastade ur hemma. Trots hästar som for som galningar på framridningen
höll hon sig i skinnet.
Lilla hästen hoppade 2 rundor på 80 (!) cm och det är rätt mycket Hawaii
i hoppningen. Bitvis obalanserat och slingrigt. Någon bom föll men inga stopp.
När vi lyckades balansera upp galoppen så fick hon på träffar så jag nästan
flyger ur sadeln. Hoppet börjar spira om att det finns lite kapacitet ändå.
I somras när hon inte ville gå i närheten av bommarna var jag inte lika övertygad.

Jag var super-nöjd med lill-hästen. Snart kan vi åka ut på riktig tävling. :D

Tack till Fio som höll mig sällskap i lördags kväll och gjorde väntan uthärdlig
och t o m riktigt trevlig ;)

Det är väl så de bra hästarna är;). Man får liksom ta det goda med det onda och hoppas på samarbetsvilja på tävlingsdagarna:D. Min har lite sådana tendenser också, hon lyckades ju tex bocka av sig en sko på en tävling förra året. I dressyren
QUOTE]

Ha ha ja hon har i alla fall temperament så det räcker åt en stjärna men det är ju tyvärr inte tillräckligt...

Förra säsongen gick hon någorlunda i två FT-dressyrer, det ena tillfället fick jag hyfsade poäng men det andra tillfället gav ingen utdelning alls. Övriga starter genomfördes under protest från damen

Min har lite sådana tendenser också, hon lyckades ju tex bocka av sig en sko på en tävling förra året. I dressyren
QUOTE]

Bocka av sig skorna i dressyren! :eek: Det låter som om du har ungefär lika halsbrytande uppvisningar som jag brukar ha :angel:

Själv var man i Trollhättan igår med nya bäbisen och red 90, 100.
Nollade i båda klasserna och har nu också hoppkvalen klara!!:banana:

Tack! och grattis till dig med! :)
Ja de känns kanon! Nu behöver man inte känna stress över kvalen iaf med tanke på att de inte finns så många lokala tävlingar runtom här nu att åka på verkar det som!!

Hoppkvalen klara!

Nu kan vi rikta in oss på att tävla jätterolig dressyr i vår och träna terräng!

Lilla hästen skötte sig exemplariskt

Jag var super-nöjd med lill-hästen. Snart kan vi åka ut på riktig tävling.

Bara bra besked, grattis!:laugh: Kan säga att jag nu börjar bli grymt avundsjuk på alla som börjar komma igång med sina hästar. Skulle inte komma upp på hästen som det är nu, men om några veckor kommer jag att vara så sugen att jag får sätta lås på sadelkammaren:o:D.

Bocka av sig skorna i dressyren! Det låter som om du har ungefär lika halsbrytande uppvisningar som jag brukar ha :angel:

Ja, det var faktiskt ganska pinsamt. Hade riktigt svårt att hålla mig för skratt resten av programmet... Nova var på samma tävling, men jag tror inte att hon såg det som tur är. Kan ju tillägga att jag blev högre placerad än hon, trots allt:angel::devil:

Grattis:banana:! Vad planen härnäst?

Ja du, det blir träning träning den närmsta tiden, tänkte försöka hitta ngn dressyrtävling att åka på men det är VÄLDIGT ont om både hopp & dressyr tävlingar me de klasser jag vill rida här runt om :( men finns lite hoppningar i slutet av mars iaf :) Sen är väl planen att debutera i sämsholm :) Försöka komma ut å träna i terrängen så fort det går också !
Själv då?

*kl*

Köttbullen gick årets enda :angel: dressyrtävling igår, & enligt matte skötte han sig helt ok. Dressyr är väl inte hans favoritmoment, men en godkänd LA:3a blev det iaf. Nu blir det lite mer hoppning, och så väntar (& längtar) vi på första terrängträningen! :bump:

Ja skönt att ha det "avklarat"
Även om det "bara" är två rundor i 120 så ska det göras.
Sen ska jag inte sticka under stol med att hopptävlingar är rätt träligt.
Hoppa en runda sen vänta 14 timmar sen hoppa en runda till på 60 sek..

Har du någon som håller igång hästen åt dig nu när du är konvalescent?

Jag sitter hemma med opererat knä och väntar på bättre tider:(. Lär inte komma igång och tävla förrän till sommaren, tyvärr (eller det kanske är tur för er andra:devil:;)). Får ganska snart börja köra bil, så jag får väl nöja mig med att åka runt och kolla på andra som tävlar ett tag:idea:.

Lycka tilll med nya hästen!

PS. Om inte jag har helt fel om vem du är, så kanske vi blir klubbkompisar i år...:laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Nja måste nog bli svaret på den frågan...:D

Hon har vilat 4 veckor nu, vilket var enligt plan. Har pratat med en tjej (som bor här i närheten och som jag litar på) om att hon ska hjälpa mig att sätta igång pållan. Nu förhåller det sig så att det lilla krypet:devil: befinner sig i Thailand och ämnar stanna där i några veckor till:eek:. Så jag får snällt vänta tills hon kommer hem:mad:, men sedan är planen att hon sätter igång och sen ska hon rida 4-5 dagar/vecka och min dressyrtränare 1 gång/vecka. Hoppas att det funkar och att lilla krypet inte flyger av jättepigg häst och skadar sig...:crazy:

Är du sugen, förresten;)?

Okej va tråkigt!!:(
Jasså Lerk?? Vem är du då? Hade vart himla kul om det kom några mer FT-ryttare...jag har vart ensam i mååånga år nu!
Jag vet en FT-ryttare till som tydligen bytt till oss nu med, riktigt kul!
Men nu blir jag ju nyfiken på vem du e :)

Nej inga fler kamikaze-hästar för min del, tack :eek:

*Hunter känner sig gammal och stel*

Nu förstår jag inte alls vad du menar:angel::rofl:

När jag blir som mest ridsugen kan jag bara titta ut genom fönstret, titta på alla konster och krumelurer hon gör i hagen och föreställa mig att jag ska sitta på så blir jag genast mindre sugen:angel:

Hör av dig om du ändrar dig;)

hm hm, om du blingar upp den, tror du inte du kan lura på den på Novali då? :angel: :D

Okej va tråkigt!!:(
Jasså Lerk?? Vem är du då? Hade vart himla kul om det kom några mer FT-ryttare...jag har vart ensam i mååånga år nu!
Jag vet en FT-ryttare till som tydligen bytt till oss nu med, riktigt kul!
Men nu blir jag ju nyfiken på vem du e :)

Säg inte att jag inte har försökt flicka lilla;), för din skull skaffade jag ft-kortet, åkte med på några träningar och även startade en ft i tranemo för din skull och huntingen i Borås får vi inte glömma. Så säg inte att du varit helt ensam, jag har försökt för din skull, jag kan ju inte hjälpa att benbrotten bromsade in det hela..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka