Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Svar riktat både till BL och Ginnies...

Kära vänner!

VEM behöver fiender när man har såna vänner som ni????!:idea::devil:

Ginnies, en gruvlig hämnd kommer snart att drabba din brevlåda...och sen vill jag bara påpeka att till skillnad mot de flesta på detta forum så har Grå o jag rosetter från hoppning, dressyr OCH fälttävlan 2008, piluttan dig, va?!:D

Det är ju för att detta är fälttävlansforumet och vi andra som faktiskt kommer runt terrängbanorna prioriterar att få våra rosetter därifrån :angel:

/fio vars 2 hästar under åren har rosetter i alla 3 grenar på Msv-nivå.

Senast ändrad:

Svar riktat både till BL och Ginnies...Kära vänner!VEM behöver fiender när man har såna vänner som ni????!:idea::devil:

:rofl: I know....:devil: Gissa om min uttråkning lindras av få gå in här och skriva elaka saker:devil:...

Jaha o för att spä på er avundsjuka då så har FÄLTTÄVLANS hästen o jag hoppat 120 idag....:D

Visserligen ansåg Grå att det var tämligen onödigt att lyfta på benen mer än nödvändigt så bommarna rullade lite för lätt på ett gäng hinder...:angel: MEN attans vad fint han gick ändå! Inte tittig, inte busig utan glad, styrbar och käck på alla sätt o vis!:banana:

Det är ju för att detta är fälttävlansforumet och vi andra som faktiskt kommer runt terrängbanorna prioriterar att få våra rosetter därifrån :angel:

/fio vars 2 hästar under åren har rosetter i alla 3 grenar på Msv-nivå.

Ja, nu var det ju 2008 som gällde....att komma med gammal skåpsmat och försöka skryta här...:D:devil:

Jaha o för att spä på er avundsjuka då så har FÄLTTÄVLANS hästen o jag hoppat 120 idag....:D

Visserligen ansåg Grå att det var tämligen onödigt att lyfta på benen mer än nödvändigt så bommarna rullade lite för lätt på ett gäng hinder...:angel: MEN attans vad fint han gick ändå! Inte tittig, inte busig utan glad, styrbar och käck på alla sätt o vis!:banana:

Har du varit på klubbtävling nu igen? Eller var det CR?:devil::devil:

Grattis:D:bump:

vi har också tävlat i helgen. :D

Jag var på LOKAL hopptävling på lördagen. Jag har inte varit på lokal hopptävling sen början på 2000-talet (tror jag) då jag red min tyska hopphäst som unghäst. Jag trodde faktiskt att jag skulle få se en del "tokigheter" men jag blev överraskad åt andra hållet. Många väldigt fina välhoppande
hästar som såg ut att gå åtminstone 130/140. Det var jag som var nybörjaren i sällskapet...
Jag kom lite sent till första klassen, såg ett par hästar från läktaren och sen fick jag gå och lasta ur. Red fram och trodde jag hade koll på läget.
Startade och hoppade ett par hinder red sedan fel väg, hoppade ett hinder baklänges men blev inte avblåst så jag tänkte att domaren kanske inte sett och hoppade rätt hinder men då kom signalen :o
sen var det evighetsväntan till nästa klass, det var svinkallt och mörkt och jag vet inte hur många gånger jag var på väg hem. Men jag red nästa klass med, startade nästan sist och hade bestämt mig för att vinna. Det fanns inga möjligheter att gå innanför ngt hinder i omhoppningen så jag lät hästen flyta på framåt, jag vet att hon är snabb i benen, försökte slicka oss runt stöden till ett räck med hästen hann inte riktigt uppfatta det så vi fick en rivning. Missade totalt sista svängen blev tvärstopp i en brytsväng, fick vänt men var väldigt nära sista hindert hann inte upp i galopp så det blev att travhoppa sista oxern men vi fick ändå en av de snabbaste tiderna...
Hästen kändes super-super-fresh och var ordentligt laddad.

Men fy vad det är drygt med hopptävlingar

Sen var jag på bebis-dressyr på söndagen med unghästen. Hon skötte sig jättefint och kändes bra. Men det var läskigt att gå in i ridhuset själv och hon skrittade in med stela ben. Men ett par varv i trav sen kändes hon ok igen. Vi fick ett par rejäla missar i övergångar och halt (hon la tungan över bettet ngt som hon aldrig gjort innan men jag antar att det var lite oro som visade sig här) som belönades med 2or (!). :eek:
Jag har gjort sämre rörelser (stegringar/tvärvändningar/luftsprång) med E i *-igt och fått 3or och 4or. Jag vet inte vad kriterierna i LC-dressyr är men det kändes tufft dömt. Uppridningen och halt fick omdömet "rakt, bra tempo, ngt mot hand i halten" och fick en 4a.. Skritten belönades också med en 4a
p g a att hästen "ej gick på tygel". Det var första gången för lillhäst och hon
fick ett par 7or som i mitt tycke borde varit flera. vid den avslutande halten tittade jag på domaren, log och hälsade. Domaren tittade inte ens åt mitt
håll, snacka om sågning... :cool:

Åhhh, jag längtar efter att FT-säsongen ska dra igång! Men än är det ett tag kvar och vi får pina oss igenom ett par hopp-och dressyrtävlingar till ;)

Har du varit på klubbtävling nu igen? Eller var det CR?:devil::devil:

Grattis:D:bump:

Avundsjukans gröna ansikte klär inte dig....
a025.gif

Det var REGIONAL hopptävling med maxade hinder från nr 2...:eek: Men Grå skötte sig och tittade inte alls utan skuttade runt men hade inte riktigt koll på att man måste lyfta benen i alla lägen...:angel:

Men när kommer du hit? Har bakat bullar....
a065.gif

Senast ändrad:

Hmm, får väl erkänna att jag är lite avundsjuk... Inte på att ta sig runt en 1,20 med andan i halsen och typ 100 fel:devil:, men på alla er som kan/får rida och nu börjar komma igång med tävlngssäsongen...:(

Jag får tyvärr inte köra bil ännu, är nog typ typ tre veckor kvar:eek:, men SEN:laugh:. Har ju inte direkt något emot bullar, om man säger så...:d Ska säga till sjukgymnasten att det är bråttom. Ska du gå på Göteborg Horse Show? Jag ska jobba på mässan är det tänkt.

Kul att det gick bra på tävlingen! (Ja, jag menar det. Jag kan faktiskt vara snäll om jag bara vill, och just nu känner jag mig vänligt inställd:rofl:)

Nej, tyvärr, ska inte till GBG i år. Gillar egentligen mest mässan och om jag ska kunna tävla nåt alls i år så lär det inte bli nån mässa för mig!:eek:

Har nu kollat in terminen...ser att det faktiskt finns en hög FT här omkring så några starter blir det iaf...:bump: Annars får vi bli hoppekipage i år!:devil::rofl::rofl:

Attans! Får du inte köra bil än? Nåja, då får du höra av dig när du kommit så långt.

Gillar egentligen mest mässan och om jag ska kunna tävla nåt alls i år så lär det inte bli nån mässa för mig!:eek:
Har nu kollat in terminen...ser att det faktiskt finns en hög FT här omkring så några starter blir det iaf..

Har du drabbats av finanskrisen?
Eller nä, det är väl bara svepskäl som vanligt ;) :angel:

*Hunter, nästan lika "elak" som fio* :o

Förlåt kunde inte låta bli...

Har du drabbats av finanskrisen?
Eller nä, det är väl bara svepskäl som vanligt ;) :angel:

*Hunter, nästan lika "elak" som fio* :o

Förlåt kunde inte låta bli...

HUNTER???!:eek: Jag är imponerad....trodde inte du kunde säga elaka saker...men du vågar förstås bara säga dem till mig....:devil:

Och ja, jag har drabbats av finanskrisen, alla mina sparade miljoner i värdepapper har gått upp i rök, mina aktier är nere under noll och fonderna har djupdykt....eller NOT! Men arbetslös blev jag iaf...:crazy:

Ha ha ja det är sant jag vågar bara säga "elaka" saker till dig och fio :rofl:

Men oj vad tråkigt med din anställning. Jag visste inte, så jag ber om ursäkt för mitt "skämtsamma" inlägg ovan.
Hoppas det ordnar sig snarast för dig.

Jag arbetade förra året på en stor västsvensk fordonstillverkare och började på ett stort svenskt energibolag i våras. Med tanke på hur konjunkturläget ser ut idag så var det ett smart drag. Inte för att jag hade gjort någon
djupgående analys eller trendning om det globala ekonomiska läget innan jag tackade ja... hade jag valt att stanna på den stora västsvenska fordonstillverkaren hade det inte varit helt osannolikt att jag varit varslad idag.

Oavsett vilka val vi kan göra så kommer slumpen in många gånger.

BL och Hunter

Ja, era små otäckingar...ni ska vara snälla mot mig för jag lever på vatten o bröd för att kunna ha kvar Grå...:(

*Herregud vad lättlurade de måste vara*:devil:

Skämt åsido, ja det blir nog inte så mycket "säsong" för mig om inte jobb situationen löser sig...

Igår var jag på CR med E. Egentligen var det XX som skulle hoppat men hon hade fått en smäll på ena frambenet så hon var lite varm så hon fick bli hemma. :(
Det blev rätt lång väntetid men när det väl blev vår tur, jäklar vad hon hoppade kusen! Hon klämde till vissa språng så jag nästan trodde att vi skulle nå ridhustaket. Inte en bom rörde hon och CR på 130 lovar gott inför säsongen. :love:

Du får komma till oss på stora svenska energibolaget, här anställs det mängder med folk p g a stora pensionsavgångar.

BL och Hunter

Ja, era små otäckingar...ni ska vara snälla mot mig för jag lever på vatten o bröd för att kunna ha kvar Grå...:(

*Herregud vad lättlurade de måste vara*:devil:

Skämt åsido, ja det blir nog inte så mycket "säsong" för mig om inte jobb situationen löser sig...

Usch, vad tråkigt:(. Svårt att njuta av att kunna rida när det är ljust, mm antar jag:crazy:?

Om du känner dig sysslolös är du välkommen på fika hos en annan fattiglapp:idea::laugh:

Ja, behöver ni någon som sköter ekonomin???! :rofl: Tyvärr lite lång pendlingsväg...sisådär 3 timmar enkel resa!:eek:

Ha ha tvärtom! Grå har aldrig varit så välriden vid den här årstiden och jag har faktiskt en Svart också som jag rider....:angel:

Men att göra en så lång utsvävning som resa till dina trakter det fixar nog inte min bensinekonomi just nu...:crazy: Så du får se till att bli ok o komma hit o käka bullar!:devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka