Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Nu är ju inte jag lika självgod som vissa andra här inne:angel:, så jag menade faktiskt inte mig själv. Hade inte ens tänkt tanken innan jag läst ditt svar, det var nog mest så att jag inte hittade någon passande smiley:o.

Den här diskussionen om rosa har jag noll koll på, är ju ganska ny här, så någon får gärna förklara:banana:. Du var ju inte speciellt rosa när jag träffade dig, mest grå...:devil:

Nu är ju inte jag lika självgod som vissa andra här inne:angel:, så jag menade faktiskt inte mig själv. Hade inte ens tänkt tanken innan jag läst ditt svar, det var nog mest så att jag inte hittade någon passande smiley:o.

Den här diskussionen om rosa har jag noll koll på, är ju ganska ny här, så någon får gärna förklara:banana:. Du var ju inte speciellt rosa när jag träffade dig, mest grå...:devil:

Om du läste igenom HELA denna tråden så skulle det gå upp en talgdank....:angel::devil:

Sen kan du knappast skylla bristen på smajlisar på mig...:eek:

Om du läste igenom HELA denna tråden så skulle det gå upp en talgdank....:angel::devil:

Sen kan du knappast skylla bristen på smajlisar på mig...:eek:

Pust, stön och stånk:eek:! Över 40 sidor:cool:! Ja, ja, får väl se om jag får lite tid över ikväll eller så...

Och nu kan du springa över till Gärds tråden och titta på fina rosa jackorna!:banana::banana:

Jag har redan kollat in dem:D, snygga:eek:.Har läst:eek: typ en tredjedel av tråden nu (puh) och har hittills kommit fram till att jag behöver ansöka om medlemsskap i "Bruna Bönor", men har ju även en gråing på gång om några år så kan jag få vara med på ett hörn i din klubb också? Hästen passar fint i rosa, jag ser mest ut om Miss Piggy:crazy:. Trots det finns en del rosa grejer i garderoben...:o. Försöker få in en liten bild på min påläggskalv...

23710708.jpg

23710991.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Självklart är du välkommen i "Bruna bönor":bow::rofl::bow:

Jag misstänker att det var inte riktigt så Nova hade tänkt sig när hon ålade dig att läsa hela tråden :devil::D

Man tackar :bow:! Här kommer en bild på min Bruna Böna :love:

20321024.jpg

Nej, det var nog inte Novas tanke (om man nu kan använda "Nova" och "tanke" i samma mening...:devil::angel:), men hon får stå sitt kast:devil:

Nej stopp och belägg! Du ska inte tro att du kan ha en fot i var läger din lilla råtta....:eek: Här är man Grå och Rosa eller också en Brun Böna, punkt slut.

Sen angående min förmåga att tänka så är det under min värdighet att kommentera detta men jag föreslår att som nykommen till Sandlådan bör du välja rätt bland dina vänner och icke sånäravänner....:o:D

Fjollan står till tjänst med närmare upplysning om vad som kan inträffa om man inte sorterar sina kort rätt.....;)

Regler för nyanlända i Sandlådan:

1. Du bör hålla dig väl med Nova annars drabbar dig en hämnd värre än Montezumas

2. Pooh kräver en låda Rosa Skumpa för varje nyinträde som görs i denna Låda.

3. Betti bör hållas kort

4. Nisse bör hållas ännu kortare, det beror på hennes längd och inget annat

5. Tasse bör man hålla sig väl med (ett gott råd bara!)

6. OldQ har stor mustasch

7. Fio-varning utfärdas till alla nyanlända...ligg lågt och låt henne nosa runt dig x-antal ggr så är hon helt ofarlig sen

8. LenaH är allas vår Gudinna

9. mammaBerg är ett levande TR-uppslagsverk

10. Mrs L är Rosa

11. Nelle är lång

12. Anro är blond och olga-klara är rutinerad argumenterare

13. aicha är vass med pennan

Om du lär dig dessa regler utantill och själv pluggar in alla de övrigas signalement, typ Murray, Prins_rollo och alla andra som jag inte fick med så kan du sen bli en värdig medlem i Rosa Klubben eller Bruna Bönan.

Välkommen!:bump:

1. Du bör hålla dig väl med Nova annars drabbar dig en hämnd värre än Montezumas
Hur ska det gå till egentligen, är det någon som har lyckats:confused:?

2. Pooh kräver en låda Rosa Skumpa för varje nyinträde som görs i denna Låda.
Mycket lättare att uppfylla:D! Pooh! *ropar* Meddela tid och plats, så kommer jag med rosa skumpa! Vi delar väl på lådar medan vi lär känna varandra:angel:?

3. Betti bör hållas kort
Jaha, här känns det som det är balansgång på hög nivå som gäller... Är det på alla plan hon ska hållas kort, eller kan man liksom låta henne få lite långa tyglar på något område, så att hon tror att det är hon som har kontrollen...:devil:?

4. Nisse bör hållas ännu kortare, det beror på hennes längd och inget annat
Kollade faktiskt på bilder i en annan tråd och tänkte att hon har väääldigt långa ben... Nu är ju iofs allting relativt och jag har ju inte direkt några milslånga spiror:o, så jag kanske bara är aaaningens avundsjuk...

OK, det kan ju vara bra att veta *blir livrädd*:D

6. OldQ har stor mustasch
Coolt!!!

7. Fio-varning utfärdas till alla nyanlända...ligg lågt och låt henne nosa runt dig x-antal ggr så är hon helt ofarlig sen
Hmmm, har jag redan misslyckats på den här punkten:devil:?

8. LenaH är allas vår Gudinna
:bow:

9. mammaBerg är ett levande TR-uppslagsverk
Tror att jag sett henne på några tävlingar, tex Hermanstorp. Då vet jag vem jag ska fråga om jag blir osäker på något :idea:

10. Mrs L är Rosa
:confused:

11. Nelle är lång
Avundsjuk igen...

12. Anro är blond och olga-klara är rutinerad argumenterare
Blond bara till färgen eller i ordets fulla bemärkelse?:devil: Angående Olgaklara så har jag redan märkt det...:devil:

13. aicha är vass med pennan
Rår hon tom på dig?:eek:

Om du lär dig dessa regler utantill och själv pluggar in alla de övrigas signalement, typ Murray, Prins_rollo och alla andra som jag inte fick med så kan du sen bli en värdig medlem i Rosa Klubben eller Bruna Bönan.
OK, man måste alltså välja? Blir inte helt lätt, känner jag. Mutor och övertalningskampanjer välkomnas:angel:!

Välkommen!:bump:

Har man bara en flaska med brunvit whiskylikör i bakfickan när han finns i närheten är det inga som helst problem:idea:. Har nämligen praktiserat det:angel:

Blond bara till färgen eller i ordets fulla bemärkelse?:devil: Angående Olgaklara så har jag redan märkt det...:devil:

Blond till färgen naturligtvis, men det är super att ha ordet blond att luta sig emot när det passar:angel::angel::angel:

Coolt!!!

OK, man måste alltså välja? Blir inte helt lätt, känner jag. Mutor och övertalningskampanjer välkomnas:angel:!

Du har som vanligt inte fattat nåt...:angel: Det är DU som lär få muta och övertala för att få inträde i våra exklusiva klubbar!:idea::devil:

Allt som är Rosa går hem hos mig...allt som klär en skimmel går också hem! Rena penninggåvor tages emot i nödfall...:cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka