Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Hmmm, känner igen det där med de små inkomsterna och vad de läggs på...:angel:

Hör av dig när hjälp behövs/önskas, så ska vi se om jag kan tränga in det i min planering :bump:.

He he jag bara väntar på den dagen du ångrar dessa ord, för tro mig det kommer du göra... :devil:

He he jag bara väntar på den dagen du ångrar dessa ord, för tro mig det kommer du göra... :devil:

Säkert, men du vet man lär av sina misstag... Det verkar ju i alla fall du ha gjort...;). Nåväl, resultatet kan ju bli att vi får fler roliga diskussioner här i alla fall:idea:. Egentligen är jag mest rädd för vilka bilder hon kan gräva fram på mig...:eek:;):rofl:

I :love: U 2, darling....

Du behöver inte försöka skrämma bort alla mina nya vänner...du kommer alltid att vara nr 1 för mig det vet du...:rofl::devil::rofl:

*Nova gräver hejvilt på nätet, jisses FRID vad mycket kul man kan hitta om Berta här.....:devil:*
Ja, visst gör det:o:p.Så har man varit ute på livsfarlig banhoppning och skadat knät...:cry:. I bästa fall en blödning, men kan vara ledbands- eller korsbandsskada...:eek: Jag kör på blödning och hoppas vara igång igen till kursen jag ska på om två veckor:banana:. Fy vad trist är att hoppa på kryckor... :(

Ja, visst gör det:o:p.Så har man varit ute på livsfarlig banhoppning och skadat knät...:cry:. I bästa fall en blödning, men kan vara ledbands- eller korsbandsskada...:eek: Jag kör på blödning och hoppas vara igång igen till kursen jag ska på om två veckor:banana:. Fy vad trist är att hoppa på kryckor... :(

Jamen herregud!:eek: har du inte lärt dig än att banhoppning är ett nödvändigt ont som överstökas snabbt på FT och ska ALDRIG säger ALDRIG utövas på fri tid...:angel:

Stackars dig..inte kul, hoppas det snabbt går över.

Ja, det hoppas jag verkligen oxå. Inte lätt att bara sitta stilla när man inte är van...:cool:.

Skulle aldrig åkt på den där tävlingen, detta hände i andra klassen men det gick inte ens bra i första. Piloten tänkte att nu när det är första inomhustävlingen så ska här bannemej inte sittas och backas... Kanske en god tanke generellt sett, men ibland bör det betänkas vilken häst det handlar om innan man omsätter tanke till handling. Detta är dock inte pilotens starkaste sida (att tänka efter före), så piloten sparkade på lite extra och fick inte tillbaka hästen under kontroll förrän på sista hindret... Det var nog ingen som hann se under själva ritten:grin:, men efteråt räknades det till tre bommar som fallit:o. På sista hindret blev det i alla fall ett fint språng:d. I andra klassen kom vi till fjärde hindret där häst snubblar i landningen, piloten flyger av, landar på föttterna och vrider till knät så att det knakar i det:crazy:. Inte så skönt:(.

Bär det av söderut till helgen? Eller är det nästa helg igen?

Ja, det hoppas jag verkligen oxå. Inte lätt att bara sitta stilla när man inte är van...

Skulle aldrig åkt på den där tävlingen, detta hände i andra klassen men det gick inte ens bra i första. Piloten tänkte att nu när det är första inomhustävlingen så ska här bannemej inte sittas och backas... Kanske en god tanke generellt sett, men ibland bör det betänkas vilken häst det handlar om innan man omsätter tanke till handling. Detta är dock inte pilotens starkaste sida (att tänka efter före), så piloten sparkade på lite extra och fick inte tillbaka hästen under kontroll förrän på sista hindret... Det var nog ingen som hann se under själva ritten:grin:, men efteråt räknades det till tre bommar som fallit:o. På sista hindret blev det i alla fall ett fint språng:d. I andra klassen kom vi till fjärde hindret där häst snubblar i landningen, piloten flyger av, landar på föttterna och vrider till knät så att det knakar i det:crazy:. Inte så skönt:(.

Bär det av söderut till helgen? Eller är det nästa helg igen?

Aj! Jag "hörde" knaket och kände hur mitt inre vände sig..fy fagerlund vad ont...

Men jag förstår precis din devis...Banhoppning ska överstökas i högsta möjliga tempo då man snart är ute igen...:angel::devil:

Det är nästa helg som det blir söderöver...denna helg ska en liten dressyrklass undanstökas fort och lätt!:D

Jaha, idag har det knakat igen:crazy:. Jag blir så trött! Har "gått" (läs haltat/stapplat) utan kryckor i två dagar nu och i morse skulle jag plocka med mig lite äpplen till jobbet. Högt gräs, och vips så knakade det till, knät vek sig och Berta låg på rygg och sprattlade (som en skalbagge som hamnar på rygg) under äppleträdet. Tur att ingen såg mig...:rofl: Det gjorde riktigt ont och jag hann tänka att nu blev det väl värre igen, men när den första smärtan gett sig kom jag upp på fötter igen och det var precis som innan jag drattade omkull (alltså inte innan jag ramlade av hästen, det hade väl varit att hoppas på för mycket...:angel:). Ska se om jag kan klättra upp på hästen i eftermiddag, tänkte jag... Hon är ju säkert inte alls pigg efter att ha vilat sedan i lördags...:devil:...

Jasså, du ska ut och piska sk*ten ur dressyrtanterna på deras egen bana;)? Ja, ja, då får du ju i alla fall träffa lite fler i din egen ålder:devil:... Lycka till!!!:banana::bump:

Jaha, idag har det knakat igen. Jag blir så trött! Har "gått" (läs haltat/stapplat) utan kryckor i två dagar nu och i morse skulle jag plocka med mig lite äpplen till jobbet. Högt gräs, och vips så knakade det till, knät vek sig och Berta låg på rygg och sprattlade (som en skalbagge som hamnar på rygg) under äppleträdet. Tur att ingen såg mig... Det gjorde riktigt ont och jag hann tänka att nu blev det väl värre igen, men när den första smärtan gett sig kom jag upp på fötter igen och det var precis som innan jag drattade omkull (alltså inte innan jag ramlade av hästen, det hade väl varit att hoppas på för mycket...:angel:). Ska se om jag kan klättra upp på hästen i eftermiddag, tänkte jag... Hon är ju säkert inte alls pigg efter att ha vilat sedan i lördags...:devil:...

Jasså, du ska ut och piska sk*ten ur dressyrtanterna på deras egen bana;)? Ja, ja, då får du ju i alla fall träffa lite fler i din egen ålder:devil:... Lycka till!!!:banana::bump:

Ja, se dessa ungdomar...du har aldrig funderat på att sjukskriva dig när du är sjuk? Att hoppa omkring på det där knäet kan ju ge vissa biverkningar i framtiden men det tänker ju dagens ungdom aldrig på.:eek:

I min aktningsvärda ålder så har man börjat förstå varför läkaren varnade mig för den kroniska inflammationen och det ryggonda som skulle komma som ett brev på posten i medelåldern...:angel:

Att sitta upp på hästen med ditt knä är ju rena löjan...har du inga vänner så köp några nya som du kan skicka upp på häststackaren tills du är frisk!

/Tanten

Ja, se dessa ungdomar...du har aldrig funderat på att sjukskriva dig när du är sjuk? Att hoppa omkring på det där knäet kan ju ge vissa biverkningar i framtiden men det tänker ju dagens ungdom aldrig på.:eek:

I min aktningsvärda ålder så har man börjat förstå varför läkaren varnade mig för den kroniska inflammationen och det ryggonda som skulle komma som ett brev på posten i medelåldern...:angel:

Att sitta upp på hästen med ditt knä är ju rena löjan...har du inga vänner så köp några nya som du kan skicka upp på häststackaren tills du är frisk!

/Tanten

Vi har ju redan konstaterat att jag är en fattig kommunanställd, och jag har följdaktligen inte råd att vare sig vara sjukskriven eller köpa mig vänner;). Däremot ska jag faktiskt investera i ett besök hos sjukgymnasten i nästa vecka:idea:. Fick ju en remiss på akuten i lördags, så det är väl lika bra att gå... Ska kanske lyda dina mogna "råd" och i alla fall inte rida innan dess... Problemet är att jag ska på tvådagarsträning nästa helg:grin:... Får se om jag kan hålla mig undan...

Vilken klass blir det i helgen och var? Passa dig, jag kanske dyker upp på läktaren med hejaramsor och en stor banderoll:banana::bump:. Fast då skrämmer jag väl slag på Grå:angel:...

Vi har ju redan konstaterat att jag är en fattig kommunanställd, och jag har följdaktligen inte råd att vare sig vara sjukskriven eller köpa mig vänner;). Däremot ska jag faktiskt investera i ett besök hos sjukgymnasten i nästa vecka. Fick ju en remiss på akuten i lördags, så det är väl lika bra att gå... Ska kanske lyda dina mogna "råd" och i alla fall inte rida innan dess... Problemet är att jag ska på tvådagarsträning nästa helg... Får se om jag kan hålla mig undan...

Vilken klass blir det i helgen och var? Passa dig, jag kanske dyker upp på läktaren med hejaramsor och en stor banderoll:bump:. Fast då skrämmer jag väl slag på Grå:angel:...

Fantastiskt! En ungdom som går att påverka positivt! :angel::D...nån gammal kompis som du inte har sumpat än måste du väl ändå ha som kan harva runt med kamelen några dagar så du nu kan rida din kurs nästa helg?

Blir en liten sunkig B:2a men att avslöja var nånstans är ju att utmana ödet! Banderoller ok men HEJARAMSOR...då dör Lille Grå nog...:rofl::rofl:

Men liten tankegåta...klubben börjar på L, slutar på ...köping och ligger vid en sjö!:cool:

Men liten tankegåta...klubben börjar på L, slutar på ...köping och ligger vid en sjö!:cool:
Åhh, den var lurig... Kan du inte ge några fler ledtrådar?:rofl::rofl:Hittade dig inte i ryttarförteckningen...:confused:Blir nog till att måla fönster den här helgen för min del... Men man vet aldrig, berta kanske får ett ryck och tar en tur med bilen...:devil:

Åhh, den var lurig... Kan du inte ge några fler ledtrådar?:rofl::rofl:Hittade dig inte i ryttarförteckningen...:confused:Blir nog till att måla fönster den här helgen för min del... Men man vet aldrig, berta kanske får ett ryck och tar en tur med bilen...:devil:

Då kan Berta rycka ut sisådär på morron om hon vill vara framme till 0956...:D

:idea: Det borde jag ju ha förstått! Lite osmart kanske att tala om vart hon ska...:rofl: Men det är klart, hon gjorde ju en jättesvår "gåta" av det och man ska inte kräva för mycket...:angel: Ang min egen IQ-befrielse så skyller jag den på mitt skadade knä. För alla vet väl att det är där hjärncellerna sitter? :confused::rofl:

*gäääsp* Nja, då ligger nog Berta och drar sig i sängen:D. Man får ju passa på när man för en gångs skull inte ska inte ska iväg själv... Kanske kan ringa till sekretariatet och be dem hålla telefonen mot mikrofonen så att jag kan sjunga en hejaramsa för dig ändå.... *funderar*...

Hej och hå, hej och hå,
jag hejar på Lilla Grå,
han har denna helg fullt sjå,
med att dressyrtanterna slå,
men nästa helg är det bara så,
att han felfritt i 100-klassen ska gå!

Heja, heja, heja :banana::bump::rofl:

*gäääsp* Nja, då ligger nog Berta och drar sig i sängen:D. Man får ju passa på när man för en gångs skull inte ska inte ska iväg själv... Kanske kan ringa till sekretariatet och be dem hålla telefonen mot mikrofonen så att jag kan sjunga en hejaramsa för dig ändå.... *funderar*...

Hej och hå, hej och hå,
jag hejar på Lilla Grå,
han har denna helg fullt sjå,
med att dressyrtanterna slå,
men nästa helg är det bara så,
att han felfritt i 100-klassen ska gå!

Heja, heja, heja :banana::bump::rofl:

:rofl::rofl::rofl:

Du är ju riktigt användbar!:banana:

Så har man då spöat ett gäng dressyrtanter...:banana::rofl: kan säga att jag hörde en del sura kommentarer om "FT-hästar som kommer och tror att de kan..."

69% och delad 5:e plats (det var 1 poäng från den delade 3:e platsen och 3 poäng från tvåan...:angel:) så jag var nöjd och glad!

Berta, din ramsa ekade i mitt huvud halva programmet så jag höll på att glömma snett igenom...:rofl: :rofl:

grattis till dressyrplac.

Det brukar muttras, suckas och blängas en hel del då FT-ryttare kommer insusande på dressyrtävlingar.

Först o främst för att FT-hästarna mer eller mindre är levande redan på framridningen - ett och annat bocksprång kan man ju tillåta...

Dels för att vi inte alls har samma förståelse för att andras hästar kräver absolut tyyssssstnad under programmet, gud nåde den som reser sig längst bak i cafeterian under pågående ritt:eek:.

Dels för att FT-hästarna oftast har en positiv uppsyn mot de vanliga "jag är i sandlådan idag igen" hästarna.

Som avslutning tycker dessutom DOMAREN att det var roligt att se ekipaget och belönar dem med POÄNG!!!!!!!
stort grattis.
:bow::bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka