Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Grattis!!!:bump::banana:

69% är inte fy skam:bow:! Hade det bara funnits lite banderoller på läktaren så hade Grå lätt kommit upp i över 70%...:angel:

Men inte får du glömma programmet:eek:. Kanske ska fila på en ramsa som innehåller alla rörelserna...:rofl:

Själv klättrade jag upp på hästen igår. Det gick fint att rida i dressyrsadeln i alla fall:banana:, ska prova hoppsadeln idag tänkte jag.

grattis till dressyrplac.

Det brukar muttras, suckas och blängas en hel del då FT-ryttare kommer insusande på dressyrtävlingar.

Först o främst för att FT-hästarna mer eller mindre är levande redan på framridningen - ett och annat bocksprång kan man ju tillåta...

Dels för att vi inte alls har samma förståelse för att andras hästar kräver absolut tyyssssstnad under programmet, gud nåde den som reser sig längst bak i cafeterian under pågående ritt:eek:.

Dels för att FT-hästarna oftast har en positiv uppsyn mot de vanliga "jag är i sandlådan idag igen" hästarna.

Som avslutning tycker dessutom DOMAREN att det var roligt att se ekipaget och belönar dem med POÄNG!!!!!!!
stort grattis.
:bow::bow:

Tack, tack...!

Ja, herregud om en unge råkar säga något eller ve och fasa, SPRINGA springa på läktaren...:rofl::rofl:

Domaren påpekade faktiskt i mitt protokoll att jag red friskt framåt och det var trevligt att se...

Grattis!!!

69% är inte fy skam:bow:! Hade det bara funnits lite banderoller på läktaren så hade Grå lätt kommit upp i över 70%...:angel:

Men inte får du glömma programmet:eek:. Kanske ska fila på en ramsa som innehåller alla rörelserna...

Själv klättrade jag upp på hästen igår. Det gick fint att rida i dressyrsadeln i alla fall:banana:, ska prova hoppsadeln idag tänkte jag.

Banderoller???!:eek: Nja, jag hade faktiskt god backning av en grannklubbs käcka mammor som snällt applåderade även min ritt...tyckte jag var helgulligt av dom!:bow:

Lilla vän...att klättra på hästar med skadat knä...:mad: Ska jag skicka dig en liten peng så du kan köpa dig en ridande kamrat?:devil:

Nä nu får det bli lite uppryckning i sandlådan!

Det är aldeles för mycket gullegull och navelskådning :p

In med lite slaskigt skvaller och personangrepp :devil:

Nu när Fio, Nisse, Walfvesta och jag varit på riktiga tävlingar verkar lådan förfallit:mad:

Allmosor av alla de sorter mottages tacksamt:angel:. Jag ska ju till sjukgymnasten på onsdag, det får väl ändå räcka:D. Lovar att ta det lugnt tills dess, och hästen har lovat att hålla sig på mattan:devil:. Har ju faktiskt en del ridande vänner, handlar nog mest om att jag inte vill att de också ska skada sig... Hon har ju ändå vilat en vecka nu... Det brukar resultera i diverse krumelurer och glädjeskutt...:angel: Har aldrig ramlat av någon häst så många gånger som denna:o, hon kan den sköna konsten att bocka om man säger så:eek::angel: Fast hon var väldigt snäll igår, så jag lovar att tänka på saken:).

Nä nu får det bli lite uppryckning i sandlådan!

Det är aldeles för mycket gullegull och navelskådning :p

In med lite slaskigt skvaller och personangrepp :devil:

Nu när Fio, Nisse, Walfvesta och jag varit på riktiga tävlingar verkar lådan förfallit:mad:

Fio???? Nog för att du börjar bli gammal och linserna slitna men fio satt fast förankrad i Halland när du var i Stockholm...:rofl::rofl:

Sen står mitt erbjudande fast om vilohem för De Bruna Utslitna hästarna...:devil: kanske nåt att fundera närmare över nu?....:D

Fast Fio var ju både i Norge och Öved och det är väl längre än Grå kommer att komma på hela sin livstid :devil:

Betti har nu inlett sin halvvila och skall bara gå lite nationell hoppning :angel:

Fast Fio var ju både i Norge och Öved och det är väl längre än Grå kommer att komma på hela sin livstid :devil:

Betti har nu inlett sin halvvila och skall bara gå lite nationell hoppning :angel:

Nationell hoppning...käre barn, det avklarade Lille Grå i maj...får se om Betti kan hålla tassarna i styr nu då...:angel:

När Betti (sisådär i 7-års åldern) fått kliva in i avelsboxen pga skada så susar Lille Grå fram i *-ig klass. När Den Bruna Hästen från Skåne också får vila på sina lagrar pga utsliten i förtid sisådär vid 8-års ålder så susar Lille Grå fram i 2*-ig klass.

När alla andra utslitna, i förtidtagnaförhårtunghästar, är long gone så är Grå still going strong och tänker minsann ta upp kampen med sin föregångare, Den Andre Grå, som var bästa svenska häst internationell FT som 17 och 18-åring....:angel:

När alla andra utslitna, i förtidtagnaförhårtunghästar, är long gone så är Grå still going strong och tänker minsann ta upp kampen med sin föregångare, Den Andre Grå, som var bästa svenska häst internationell FT som 17 och 18-åring....:angel:

Vem ska hänga i tyglarna då:confused:? För då ligger väl du på åldersomshemmet:devil:?

Vem ska hänga i tyglarna då:confused:? För då ligger väl du på åldersomshemmet:devil:?

Lilla vän...jag förstår att det inte är så lätt att tänka självständigt när man är kommunanställd, men slit dig ifrån kafferepet och inse att jag har RÅD att hyra in en pilot när den dagen kommer.:devil:

Privatanställd, YES!:banana:

Frågan som ligger närmast tillhand är nog vem som skall hänga i tyglarna i * och ** klass för att chansen att den osmidiga tanten skall klara det är nog i det närmaste helt obefintlig :angel:

Så sant, så sant... Du får väl vara beredd på att hon frågar/tvingar dig:eek:

Jag räknar med att du dessutom har råd att hyra in kvalificerad vårdpersonal som kan köra ut dig på terrängbanan i rullstol/säng så att du kanske hinner få en glimt av mig när jag susar förbi i terrängen:devil:. Eller du kanske kan ingå som ett hinder man måste ta sig förbi? Det blir ju en utmaning för de flesta...:devil::rofl:

Jag räknar med att du dessutom har råd att hyra in kvalificerad vårdpersonal som kan köra ut dig på terrängbanan i rullstol/säng så att du kanske hinner få en glimt av mig när jag susar förbi i terrängen:devil:. Eller du kanske kan ingå som ett hinder man måste ta sig förbi? Det blir ju en utmaning för de flesta...:devil::rofl:

:rofl::rofl::rofl:

Du menar när du gör hål stora som atombombskrater i marken?:angel:
Jag lovar att stå där och fnissa då....:D

Sen ska man inte kasta sten i glashus...det straffar sig ALLTID!:eek:

Du menar när du gör hål stora som atombombskrater i marken?:angel:
Jag lovar att stå där och fnissa då....:D

Stå? Möjligtvis kan du få ryggstödet på sängen upphissat så att du kan sitta...:devil:

Sen ska man inte kasta sten i glashus...det straffar sig ALLTID!:eek:

Och det kom ju från rätt person:eek:, eller det kanske var det du menade - att du vet det av egen erfarenhet:D?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka