Sandkolik. BEHÖVER SNABBA SVAR!

E

erikanilsson

Hej. Jag skulle behöva lite hjälp... Någon som har häst som haft sandkolik? Min häst går för tillfället på tarmrensnings foder för att undvika detta då hon fått i sig sand, men jag misstänker att hon ändå kan vara på väg att få det. Så jag skulle vilja veta vad era hästar fick för symptom innan själva koliken bröt ut?? Trötthet, ilska, feber??!
Min häst har verkat dåsig dom senaste dagarna, ser matt ut i ögonen och inte alls sig själv. Och då vill tilläga att hon i vanliga fall är en mycket energisk och vaken häst. Har dock inte visat tecken på att ha ont i magen. Tacksam för snabba svar!

Sv: Sandkolik. BEHÖVER SNABBA SVAR!

Min shettis fick sandkolik för 1 år sen. Hon har fång, och hon visade alla tecken på att de va fång. Så hon va hängig och ville inte stå upp för hon hade ont i hovarna. Vi ringde veterinären och han sa att de va kolik. Vi åkte in med henne direkt och där fick hon behandling för sandkolik och hon fick stanna där i ca 5 dagar, under den tiden så fick hon ingen mat, endast dropp.

Liknande trådar

Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 909
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
L
Hästvård Min häst fick för ca. 1,5 vecka sen ett sår på benet. I tisdags var han så gott som frisk,han halta inte och jag hade planerat att rida...
2
Svar
21
· Visningar
5 570
Senast: JusticeGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30