Samurai ox och Long John xx

Sv: Samurai ox och Long John xx

samurai är död sen 1996 han var född 1971 så det förklarar ju en del *s* han var e essaul och u farissla uppfödare var lilla söta penelope lewenhaupt vilken krutkvinna *s* undrar du mera så kan du ju gå in på sahf:s sida och kika på stammen i stamboken han har ett gäng avkommor den sista ett sto f 96 som heter samirna u naranja och en valack never stop u neutrala

Long John xx född 1973 i Danmark, brun, 165 cm. Dog 1988.

Hans exteriöra utlåtande var; storlinjerad och harmonisk med väl ansatt hals, bra bogläge och långt kors. Harmoniskt benad och nöjaktigt korrekt. Mycket goda röresler i skritt och trav med god bogfrihet.

Han gjorde 33 starter, 13 segrar och 19 placeringar, 744 700 SEK. Han vann bl a svenskt och danskt derby.

Full härstamning http://www.pedigreequery.com/long+john

Samurai ox var fux med strimbläs, snopp och vit vänster korsfot, 156 cm.

Det exteriört utlåtande han fick vid 18 års ålder; Mycket god ridhästmodell med bra resning och bogdjup, långt kors, något sänkt rygg. Välbenad men tät fram och något krokhasig. Mycket goda rörelser med bra ryggverksamhet och takt. 88788=39 poäng.

I hingstkatalogen från -96 hade han 2 avkommor i medelsvår dressyr.

Full stam http://www.allbreedpedigree.com/samurai2

Har varit i kontakt med många Samurai OX avkommor genom åren. Ägarna till ridskolan jag red på ägde Samurai så halva ridskolan var efter honom. Både ponnier och stora hästar. Här är en bild på den finaste Nero f.77 efter Samurai -Verdi. Både han och hans 3 helbröder startade MSV dressyr.

Nero.jpg

http://www.vallingbyridsallskap.se/ under hästar och ponnier vi minns finns många bilder av hästar e. Samurai.

Min favorithäst är E. Samurai ox UE. Long John xx.
Det är därför jag undrade.:)

Bild på henne:
3537360.jpg

En från hemsidan:
5953470.jpg

Så tycker jag om henne:
En mycket snäll häst med temprament.

Så beskriver jag henne med 3 ord
Snäll, Temprament, söt.

Senast ändrad:

Jag vill veta mer om Long John xx

MYCKET besvärligt temperament. Det även enligt Brantshammar. Betydligt mer vild än tam och startade därför bara i de största loppen. Hade enorm resning. Tror inte han har nedärvt sig i någon större utsträckning. Jag ägde ett sto efter honom och HJÄLP - det var en vildhäst! Hon brallade på ridbana så att folk tog skydd inne i stallet och slaktrykten började spridas kring bygden...

kl

Jag har ju ett sto e: Dragon -Long John** och hon är en jättesnäll häst men MYCKET pigg att rida och mkt glad. Nu har hon endast stått i avelsboxen i några år men som ridhäst är hon ganska lätt fram:angel: inte farlig men är bra på levader och galopp på stället eller vilken riktning som helst.
Vad jag har hört så var hon inte enkel som unghäst. Avkommorna är trevliga i alla fall.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 159
Senast: Dentaku
·
Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: athena
·
Övr. Katt Inspirerad av trådar på hund och avelsforumen började jag fundera lite. Katter har redan den mest oseriösa avel som finns bland husdjur...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 665
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31