Salt till föl?

F

Fluffy

Jag har läst någonstans att man inte ska ge salt till föl, men hur gör man då på betet? De andra hästarna behöver ju ha sin saltsten, men fölet slickar rätt mycket på den, så jag har tagit bort den. Men då får ju inte de andra hästarna salt heller, så då måste jag ju lägga in den "ibland" :crazy:

Hur farligt är det för föl med salt? Han slickar mycket, men gnager inte bitar ur stenen.

Sv: Salt till föl?

Har du möjlighet att sätta saltstenshållaren så högt att bara vuxna hästar når? I ett träd eller på en husvägg.

Sv: Salt till föl?

Haha - jag bor på stäppen! Inte ett träd så långt ögat når. (Nästan.)

Får gräva ner en telefonstolpe då eller nå't.

(Fast det går ponnyer på betet som är lika små som fölet ... Vad gör man då???:confused::crazy:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 955
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 606
Senast: Sel
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 298
Senast: Marvin
·
Foder & Strö Jag har hört någonstans att om en häst är lite lös i magen (eller har fri vätska) så är det bra att tillfälligt ta bort saltsten en om...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31