Salsyvase!

Sv: Salsyvase!

Luddigt utav bara tusan... Står inget om karens eller så på ridsportsförbundets hemsida, däremot finns det vissa gränsvärden man inte får överskrida när det kommer till salicylsyran. Det känns ju som att använda lite salsyvase som bara innehåller 1% salicylsyra inte kan göra så mycket men vad vet jag :p

Undrar också vart man kan läsa det. Hittar bara samma info som på ridsportsförbundets hemsida, där det finns angivet vissa gränsvärden.

Hittade detta också på fass hemsida "Oavsiktlig dopning

Salicylsyra, som är antiinflammatoriskt och smärtlindrande, kan påvisas i urinen från gräsätare (framför allt efter intag av luzernhö)."

Det finns inte att läsa nånstans.
Kollar man karenstidslistorna står det bara med under gränsvärden. Men jag mailade travsportens veterinär (som svarar på mail, till skillnad om man skickar till ridsportförbundet:cool: ).
Då var svaret 14 dagar, för att vara säker.

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 550
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: Kilauea
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka