I
iamanalien
Jag undrar vad som räknas som sällskap till häst och vad som inte är lagligt? Jag vill INTE ha svar som säger att en häst är det lämpligaste till en häst för det vet jag redan, är bara nyfiken på vad som är lagligt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon försökte även adoptera en av kalvarna
Våra hästar tyckte mycket om våra katter, som dessutom bruka ligga och sova på dem.
Vad jag har för mig så är människan lagligt, hästen behöver inte ha ett annat djur som sällskap. Bara man uppfyller social daglig kontakt och det kan även människan ge. Och att hästen få tillgång till daglig hagvistelse. Där det kan röra sig fritt i alla gångarter.
Om detta är lämpligt med människa som ända sällskap är en annan fråga, men du ställde vad som är lagligt. (så var det i höstas i alla fall om det inte är ändrat i vår)
KL
Tyvärr så är det lagligt med en människa som "sällskap" om den får den sociala biten tillgodosedd, men det anser jag inte att en människa kan göra.
Inte heller en ko eller ett får, även om det också är lagligt.
Jag vill absolut ha lag på att en häst ska gå med andar hästar, förutom i undantagsfall som vissa hingstar men då ska de ha andra hästar i närheten.
När jag mockade i stallet en dag (som alla andra dagar visserligen!) så pratade de på radion om detta med sällskap till häst. En kanin i boxen är inte ett sällskap även om den "sällskapar". Den är helt enkelt inte godkänd som enda sällskap! För liten kanske
Är vi inte?vi människor är ju INTE djur
Vad jag har för mig så är människan lagligt, hästen behöver inte ha ett annat djur som sällskap. Bara man uppfyller social daglig kontakt och det kan även människan ge. Och att hästen få tillgång till daglig hagvistelse. Där det kan röra sig fritt i alla gångarter.
Om detta är lämpligt med människa som ända sällskap är en annan fråga, men du ställde vad som är lagligt. (så var det i höstas i alla fall om det inte är ändrat i vår)
Är vi inte?
Ang. frågan så borde väl t.ex. åsnor funka?