C
chrysler
Sv: Sällskap till marsvin
Fast alla marsvin passar inte 2 & 2.
Har alltid haft minst 3 marsvin men sist dog 2 av ålderdom & jag fick ta en hona gratis som sällskap till den som blev ensam, de går inte alls ihop eftersom honan bara ska våldföra sig på det andra marsvinet hela tiden så vi måste nu ge bort henne & har tänkt köpa en eller 2 marsvins bebisar så att de blir lägst i rang från början.
Jag är övertygad om att honan jag har nu kommer ha svårt att vara med andra marsvin öht då hon varit taskig mot alla marsvin hon varit med hos förra ägarna oxå.
Tycker faktiskt inte att platsbrist är någon vettig ursäkt...
Är ju precis som med vilket djur som helst, har du nu tagit dig an ett litet liv så är det din skyldighet att göra det så bra som möjligt, hon kan ju inte förbättra eller rå för hur hon lever.
Du kanske borde ha tagit reda på lite mer information om marsvin innan du skaffade ett?
Då skulle du aldrig hamnat i den här sitsen då du vetat om att marsvin SKA bo två och två.
Är inte min mening och kritisera och låta förbannad, men jag tänker bara på din lilla "gris" där hemma.
Kan bara tänka mig hur rädd, förvirrad och ensam hon måste känna sig, och att hon ska lida för att du inte har plats och tog reda på fakta innan du faktiskt skaffade henne..
Tror faktiskt att du kan skaffa plats, det är nog prioritering det handlar om, finns det inget du kan ta bort eller flytta på, eller ställa henne i köket kanske?
Hoppas för ditt marsvins skull kan lösa detta så hon slipper sitta helt ensam 83 ½ timme i veckan
Mvh Petra
Fast alla marsvin passar inte 2 & 2.
Har alltid haft minst 3 marsvin men sist dog 2 av ålderdom & jag fick ta en hona gratis som sällskap till den som blev ensam, de går inte alls ihop eftersom honan bara ska våldföra sig på det andra marsvinet hela tiden så vi måste nu ge bort henne & har tänkt köpa en eller 2 marsvins bebisar så att de blir lägst i rang från början.
Jag är övertygad om att honan jag har nu kommer ha svårt att vara med andra marsvin öht då hon varit taskig mot alla marsvin hon varit med hos förra ägarna oxå.