Sälja sadel

F

Fnobby

Behöver lite hjälp av er (förhoppningsvis;)) westernexperter. Jag har kommit över en westernsadel billigt som jag ska sälja vidare. Tänkte sätta ut annons, men hur mycket kan man begära för den?
Det står inget märke på den. Jag kan inget själv, men en bekant som är mer kunnig tyckte inte det såg ut som en "billig skitsadel". Den är fräsch och fin och ser inte ut att vara jättemycket använd. Ljust läder. Vet inte vad jag kan komma med för mer upplysningar? Vad tror ni?

Sv: Sälja sadel

Jag ska fixa bilder, men hur vet jag märket, för det verkar inte stå något på sadeln?

Står det inget märke på den, hade jag faktiskt kastat den ;/

Men fixa en bild, så går det ganska snabbt att se om det är en skitsadel..

Det kan vara en märkeslös, men då är det inte någon kvalitétssadel du kan få bra betalt för...

Kolla på "flärparna" som sitter på varje sida om hornet, läderflärp med en skåra i.... och kolla bakom/på insidan av "stiglädren" om där står något? Kolla även eventuella conchos (silverplattor) efter märken...

Inte säkert att det är en skitsadel bara för att den är märkeslös.
Har själv en ca 30-35 år gammal handgjord sadel som inte har något märke.

Min dotter har en handgjord jätte fin sadel som hon fått av sin far som bor i usa och den är ingen skitsadel , de är inget ingraverat i den heller utan bara gjord som kunden ville ha den. Custom made. så det finns undantag.

Exaktamente...fast anledningen till att många anser att märkeslösa sadlar är skitsadlar här i sverige är väl att det finns så få märkeslösa kvalitetssadlar här.

Okej, förlåt för mitt negativa svar.

Men det är ju sällan någon som inte är insatt, sitter på en märkeslös sadel som är handgjord och av god kvalite.

Sen kan jag ju säga att om jag skulle låta göra en sadel åt mig, skulle dom självklart måsta stämpla sitt märke på den, då man ofta läser annonser "Handgjord kvalitésadel säljes" då det i själva verket är en B*rjes sadel för en tusenlapp.

Nej jag är faktiskt alltid skeptiskt till märkeslösa sadlar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 495
Senast: ako
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 846
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 818
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 643
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka