Sälja böcker?

bigganl

Trådstartare
Har rensat bland våra mängder av böcker och det är en hel del som plockats bort. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Är det idé att sälja på tex Blocket eller lägga ut dem på Tradera? Det är hela fina böcker och många av dem är nog inte svårt att bli av med, men jag tvekar i och med att böcker är tungt och därför kostar en del i frakt.
Vad tror ni? Går det att sälja böcker?
 
Sv: Sälja böcker?

Min erfarenhet att skönlittertur knappt går att sälja alls däemot kan man få ok betalt för kokböcker och livsstilsböcker (tänk bantning).
 
Sv: Sälja böcker?

Jag har köpt en del böcker begagnat, och jag upplever ändå begagnatmarknaden för böcker som rätt levande. Har köpt böcker genom Bokbörsen främst, både skönlitteratur och facklitteratur. Beror väl lite på vad man tänkt sig för pris på böckerna, om det är värt "krånglet" med att lägga ut annons, sätta pris, maila kontonummer till eventuell köpare, packa och skicka boken. Kanske mest är tidsödslande om boken bara säljs för en tia iaf.

Ett annat alternativ, lägg ut en annons på alla böcker på blocket och ta en klumpsumma för alla till en billig peng - men kom och hämta typ?

Annars hade jag lämnat dem till någon second-handbutik eller någon hjälporganisation (röda korset m.m)..
 
Sv: Sälja böcker?

Ja jag är inne på det samma som du. Det kanske inte är värt besväret med inpackning, all mail-kommunikation, bevaka annonser osv om jag ändå bara får en tia styck. Jag har inte tänkt mig några överpriser alls, men frågan är om det är värt besväret som sagt. Jag skänker det till Gengåvan annars. Dit har jag tänkt åka med de flsta böckerna, men jag funderade på de som har mera kända författare. I morse gav jag bort en hel hög till en kompis, så nu är det inte så många kvar i alla fall. Det är skönt att rensa ut ibland, men så mycket böcker som jag köper och läser så är det väl överfullt snart igen är jag rädd.
Tack för tipset med Blocket och "kom och hämta" Det kan vara ett bra alternativ också.
 
Sv: Sälja böcker?

Undrar vart jag har lagt alla våra kokböcker då? De skulle jag med gjädje sälja för de används inte. (men jag har ingen aning om vart jag stoppat undan dem)
 
Sv: Sälja böcker?

Jag har provat att sälja böcker både på blocket (större mängd från dödsbo 1 kr för allt i bokhyllan), och på Tradera (sådant jag själv rensat ur bokhyllan).

Fick inte sålt något. Inte en enda bok. Då satte jag ändå 1 kr/st på Tradera. Nu pratar jag skönlitteratur.
 
Sv: Sälja böcker?

Ja då är det ju inte värt besväret. Jag har lagt ut två böcker på auktion nu och ser hur det går med dem. Pocket båda två så de är inte så dyra i frakt. Funkar inte det så ger jag bort alla de andra. (jag har ingen större förhoppning)
 
Sv: Sälja böcker?

Fråga gärna närmsta sjukhus om dom vill ha dem.
Många som blir inlagda saknar något att läsa, och böckerna som finns att låna där hinner man kanske inte läsa ut innan man blir utskriven. Tänk så bra om det fanns en hylla med böcker där man kan välja en och ta med sig den när man åker hem.
 
Sv: Sälja böcker?

På facebook finns endel lokala bytesgrupper. Ofta i den grupp jag är med i byts ibland böcker, bytena består ofta i förbrukningsvaror. Typ kaffe och tvättmedel. Kanske kan vara något?
 
Sv: Sälja böcker?

Byts massa olika saker, har tänkt att själv lägga ut lite prylar som jag absolut inte behöver och se om nån nappar :)
 
Sv: Sälja böcker?

Hmm.. Jag hittar inget :(
Hade ju varit ett perfekt sätt att få lite nya böcker och kanske lite annat kul till hemmet!
 
Sv: Sälja böcker?

På facebook finns endel lokala bytesgrupper. Ofta i den grupp jag är med i byts ibland böcker, bytena består ofta i förbrukningsvaror. Typ kaffe och tvättmedel. Kanske kan vara något?
Tack! Varför har jag inte tänkt på det? Bra tips!!
 
Sv: Sälja böcker?

Fråga gärna närmsta sjukhus om dom vill ha dem.
Många som blir inlagda saknar något att läsa, och böckerna som finns att låna där hinner man kanske inte läsa ut innan man blir utskriven. Tänk så bra om det fanns en hylla med böcker där man kan välja en och ta med sig den när man åker hem.
Ytterligare en kalasbra idé. Varför kommer jag inte på så smarta saker?:D
Det var faktiskt en suverän idé. Ska kolla upp detta.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: animalasia
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 304
Senast: Mineur
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 210
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp