Såld häst som visade sig vara halt

Sv: Såld häst som visade sig vara halt

Om man köper en häst väldigt billigt, utan besiktning, och sedan ska sälja den vidare ett par veckor senare och den nya köparen väljer att bes hästen som inte går igenom. Kan personen som köpte hästen från början bara skicka tillbaka hästen? Det skrevs ett kvitto men inget mer. Personen som sålde hästen visste inte om problemen den hade.

Första jag tänker på,, varför sälja den efter bara några veckor från de att man köpt den? Snacka om att göra en häst till vandringsbokal.:crazy:

Har man som köpare inte gjort en vet besikting utan köpt hästen i befintligt skick får man sedan stå sitt kast om man nu har oturen att ha köpt en sjuk häst!


Jag köpte min nuvarande häst så, osedd på ren chansning kunde likaväl ha gått fel men den chansen tog jag.
Och skulle aldrig börja bråka om fallet var så att hästen varit sjuk.

Nu hade jag tur och hästen idag 7 år senare är frisk och ångrar inte mitt köp för en sekund:)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 184
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 085
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
17 646
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 059
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp