Köpa stamtavla av uppfödare?

Gissa heter xx Any Guess i stamtavlan. gär det att behålla namnet eller förkorta det så gör jag det, i Gissas fall så döpte jag henne då jag redan bestämt vad hon skulle kallas o så sa uppfödaren att det är en A kull, så så fick det bli
 
Kanske olika mellan raser.

Min nuvarande heter XX Glen Moray Malt Whisky. Inget som jag vill hojta. :D
Det har ju massor med möjligheter! Glen, Malte, Whiskey, Morran... :D
Chika heter egentligen Lorendale Happy Soul. Jag vågar vägra både Happy och Sulan. :p
Har varit lite lättare här då namnen varit mer Bamse, Gilla, Lisa, Dasty och liknande. Har faktiskt inte haft dom för jakthundar klassiska Speja, Spana, Krut och Skott :)
 
Jag har gett alla mina hundar deras namn. First kennel namnet och sedan var jag tvungen att komma pa namn pa en specifik bokstav med de forsta tva. De andra har inte foljt nagon bokstav eller amne sa dar hittade jag bara pa ett namn som jag tycket var bra da. Darmed jinxade jag mig med min andra rottis, det var en D kull. :cautious: Jag dopte henne till Diva och gissa vad hon ar?:banghead: men ocksa :heart
 
Jag har gjort olika beroende på namn.
Ruben fortsatte vara Ruben, Figaro blev Figge och Jason Bourne blev Harry. Gillar varken namnet Jason eller filmerna 😅

Har raskatter med stamtavlnamn och är samma där.
Prada och Oscar har kvar sina namn.
King Simba blev Kantarell, Simba måste vara det mest uttjatade och fantasilösa namnet någonsin 😂
MissLii blev Paisley, jag tänker inte bli påmind om kass musik varje dag 😅
 
Jag har nog aldrig haft en renrasig hund som kallats sitt kennelnamn :) Knatten hette inte Knatten, Charlie Torsten och Oskar likaså.

Alla har dessutom skrivits in hos veterinären med sitt tilltalsnamn
När jag köpte min så fick köparen välja namn. Det måste börja på en viss bokstav, samma i hela kullen, inte vara ett "människonamn" och vara det namn man sen tänkte använda till hunden i vardagen och på träning etc. De registrerades sen under det valda namnet.
 
När jag köpte min så fick köparen välja namn. Det måste börja på en viss bokstav, samma i hela kullen, inte vara ett "människonamn" och vara det namn man sen tänkte använda till hunden i vardagen och på träning etc. De registrerades sen under det valda namnet.
Det är ju lite klurigt vad som är människonamn och inte, vår heter Ville, böjt på verbet vill, men Ville kan även vara ett människonamn.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 894
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 182
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 049
Senast: Bexzor
·
Hundavel & Ras Önskar lite hjälp av er som är kunniga i det här med papper osv vid köp av valp. Jag är lite osäker om min vän håller på att bli lurad...
Svar
18
· Visningar
3 797
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp