Säkerhetsväst?

T

Tomaten

Nu får jag snart fnatt, har nog köpt tio olika SV o ingen har jag tyckt om, jo den tre första gångena!Tycker bara att dom sitter så högt upp fram att de slår mig i hakan(de gör inte det emn det känns så) o inte sitter åt utan bara åker upp.Har verkligen tagit hjälp när jag skulle provat ut dom men ändå!!!!Någon so :)m ahr någon bra modell att rekomendera, gärna med dragkedja!

Fast jag har en med dragkedja som är godkänd som jag köpte för mindre än ett halvår sen. Har för mig att den är från Källquist.

Ok, jag är inte säker. Det enda jag hittar nu är:

"Den nya standarden är baserad på –95 års BETA-standard, men har uppgraderats.
Några av ändringar är:

* säkrare "knäppning" så att västen inte öppnas ofrivilligt vid ex.vis en avfallning
* större storlekssortering
* färgade säkerhetsmarkeringar så att ryttaren/ bäraren ej kan justera västen på ett
felaktigt sätt." Från Kelfys sida.

Men det betyder ju inte är dragkedja inte är godkänd.

-- Såg att de hade en med dragkedja så jag har nog fel! :)

Skönt för mig att veta :)

Inte för att jag tänker tävla, men jag ramlade av rätt illa i höstas och fick en spricka i revbenet, och jag vill gärna slippa det igen :D

jag har en sånhär:
1015roll_r2_c2.gif

Smidig som fan och sitter där den ska hela ridturen! :bow:

såhär står det om den på företagets hemsida:
The Eventer: Model 1015
The number one best selling vest in the world. The clear choice of premier international riders for body protection. Worn by National Teams from U.S.A., Canada, Great Britain, France, New Zealand, and Australia. The Eventer combines optimum comfort and fit while affording a high level of shock absorption and impact reduction.

• Adjustable side laces
• Soft foam roll collar
• Front zipper with foam backing
• Mesh or Durasport cover

Tested by Rapra to comply with Beta 7.

Beta 7 har jag ju dock aldrig hört talas om innan.

music : köpte den här i usa och den kostade ca $200.

Nej, inte jag heller.
På BETAs hemsida säger dom att Phoenix Performance Products två modeller som har BETA-märkning är Espirit 2009 & 2005 (Level 3).

Vill gärna ha en smidig säkerhetsväst (som den ser ut att vara), men vill ändå att den ska ha BETA-märkning (klass II el III).

kan ju vara så att du inte är lika lång fram och bak.

För att jag ska kunna använda SV så måste jag ha Medium på ryggdelen och Large på framdelen.. :crazy:

Jag har en sådan här och får alltid frågan om vart man köper dem. Ska beställa sådana här nu till kusinerna o kompisar:
Racesafe RS 2000

De kostar 80-130 pund per styck + 10 pund i frakt.
Billigare om vi beställer många. PMa om ni är intresserade. Leverantören kräver dock betalning i förskott men det är på kvitto.

vilket smmanträffande, har suttit o tittat på precis en sådan, Vad tycker du om den, sitter den som den ska, har du "provat" o ramalt av i den?

Jag älskar den! Har haft min i två år, ramlat av ett par tre gånger. Håller fint. Rider distans i min och ridit 120 km tävlingar o den är skön o ger lagom stöd o svettas igenom.

Rider ALRIDG utan min! Man måste vara noga med att mäta ryggen och i fram så att man får en som sitter precis under revbenen och lagom lång i ryggen. Har bytt sadel till en med högre bakvalv o var lite orolig men det gick hur bra som helst. Aldrig mer utan väst!

Vi kommer förmodligen att beställa genom en hästsportsbutik här i Sverige så då blir det nog bättre villkor ändå.

Den ser jättefin och smidit ut (Racesafe RS 2000), men bilden du har länkat till är jockeyvästen och det ska du inte rida vanligt i.

Tror nästan jag ska köpa en Racesafe RS 2000 när det är dags för en ny väst!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Utrustning Jag åker iofs sällan och då oftast under snöfria årstiderna. Men jag har trots ett fint lager av transportskydd, svansskydd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 859
Senast: fio
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 670
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 378
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18