säkerhets väst

J

jojjogalopp

Min sambos dotter sa att det är lag att ha säker hetsväst henes ridlärare hadde sakt det, är det de ??:confused:
konstigt i sådant fall som min dotter rider på ridskola och dem har inte sakt något,:confused:

Sv: säkerhets väst

man ska enligt TR ha säkerhetsväst när man tävlar hoppning fram tills man fyllt 18. alltså lika länge du får rida ponny/som junior.

i terrängen ska alla alltid ha väst. i banhoppningen gäller TR III dvs det som Ponnyfantast säger.

Jag har alltid på mig min säkerhets väst. Vilket jag är väldigt glad för,när jag ramlade av in i samma oxer 3 gånger. XD Och man landar ju mjukare.

Vet någon om man måste ha säkerhetsväst när man tävlar lokal dressyr med ponny? (alltså om man är under 18 år)

Det är inte lag på att ha väst på ridskola. Kan sambons dotter ha missförstått sin instruktör som kanske menade att det är "lag" (alltså regel enligt TR för att få tävla hoppning/fältävlan som junior) på väst på tävling?

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 150
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar