Även lite irriterad på ägaren till en häst som medryttarhästen går med. Andra personer som ridit min medryttarhäst har haft problem med just den här vid intag. Jag själv har inte haft det, för buffliga valacker är inte så läskiga i mina ögon (det andra stoet de går med tycker jag är värre

). Men nu har det ballat lite i veckan. Fick inte in hästen (vilket händer ibland, de två andra är ganska elaka mot henne) men när jag gett upp började den här hästen "följa efter" mig istället, sprang på stället vid sidan av mig så jag trängdes mot staketet. Vidare så bockade han och sparkade bakut, försökte jag sjasa iväg med grimskaftet tolkade han det som lek och blev ännu värre. Dagen efter så såg jag att samma häst vallade runt min medryttarhäst, vilket han brukar, men nu hade det trappats upp och han sprang runt henne i en cirkel och sparkade efter henne emellanåt. Tog upp det med ägaren, som tyckte att jag skulle ta med ett spö och drämma till honom när jag ska hämta. Jag sa att jag tänker absolut inte göra det med en häst jag inte känner så väl, som verkar tolka det som lek och har överskottsenergi deluxe. Och då får ja skylla mig själv. Skitsamma att ägaren i förbifarten sa att hon inte motionerat hästen på hela vintern.