Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är telefonjäkeln helt död och det går inte på garantin för det var lite repor och små stötskador på.. klart som fan, jag har ju använt den:banghead:. Den här ju inte legat i sin förpackning sen jag fick den. Till råga på allt så försöker den lille grisen pracka på mej telefoner jag inte vill ha och som kostar det dubbla och så kanske den håller mer än ett år. Bra att man får den infon när man köper:turd:.Jag är liksom inte gjord av pengar. Och att telefonjäkeln har krånglat sen i somras lyssnade han inte alls på:banghead:. Sen blev jag tvungen att beställa nytt sim för 250kr för det passar inte i den gamla och jag fick inte med nån sån där ram när försäljaren som sålde telefonen klippte ner kortet:arghh:. Det var bara att beställa nytt för det kostar inget. Blev så otrevligt bemött att jag överväger att byta abonnemang fastän jag har haft detta i många år och varit nöjd. mycket aggressiv nu:rage:

Tänker också tt föräldrarnas tobaksvanor inte heller är helt sunt om då socker är så farligt.
Alltså arma det där barnet. De kan väl hacka dadlar så mycket de vill hemma, men till dagisfikat? Någon gång lär det där barnet förstå att det finns något som alla andra får äta, men inte hen själv. Då blir socker antagligen jättespännande, i synnerhet om hen får höra hur farligt det är.

Kommer att tänka på den mycket lille pojken jag såg på Ica, som pekade på lösgodiset och sa KÖTT! Varpå hans mamma i pedagogisk ton förklarade Ja, du har rätt, det är gelatin som består av delar från döda djur.

Alltså arma det där barnet. De kan väl hacka dadlar så mycket de vill hemma, men till dagisfikat? Någon gång lär det där barnet förstå att det finns något som alla andra får äta, men inte hen själv. Då blir socker antagligen jättespännande, i synnerhet om hen får höra hur farligt det är.

Kommer att tänka på den mycket lille pojken jag såg på Ica, som pekade på lösgodiset och sa KÖTT! Varpå hans mamma i pedagogisk ton förklarade Ja, du har rätt, det är gelatin som består av delar från döda djur.

:rofl::rofl::rofl:

Stör mig på massor av saker. Men just nu mest folk som är inte äter kött "för att slakten är så grym".
I samma andetag stoppar de gärna munnen full med fisk.
Så vitt jag vet så är det bara hobbyfiskare som avlivar fiskarna, genom att bryta nacken av dom.
Alla andra fiskar får plågas till döds.
Fattar inte logiken där riktigt.....

Nu irriterar jag mig på min huvudvärk. Ta och bli migrän som jag vet försvinner eller försvinn helt! Det här halvdana mellantinget är bara sjukt frustrerande! :rage:

Jag stör mig på att jag inte kommit iväg för att hämta paket tidigare så jag måste göra det typ nu då jag inte har tålamod att vänta till imorrn :arghh:

Det gör hen redan....
Jag kan också tycka att man kan ha koll på barns sockerintag, men när det blir exkluderande i grupp, tycker jag det gått lite långt..
Men eftersom det här är en tråd om saker som stör en lägger jag till att jag stör mig på att jag smakade på lussebullar utan socker i men med dadlar, för det är svinäckligt!

Vill du berätta mer? :)
Vad finns att berätta egentligen?:( Jag vet att han jobbar mycket, han har sagt att han är dålig på "sånt här", det sociala spelet kring en "dejt" tror jag. Vi har träffats en gång, kändes väl helt okej. Det sista han gör är att han ger mig en kram och säger att vi definitivt ses igen typ. Men jag har ju lärt mig att det inte är så. Och jag har fortfarande inte fått något svar på mitt sms.
Och ändå betonade han verkligen att han är sjukt rakt på sak. Så gillar han inte någon så säger han det.
Och nu stör det mig för att jag kom på det!:D

Så där höll en av mina söner på att förmana mig när han var liten ... "Tänk på att gelatin är nermalda djurhovar..."när jag hade tänkt att vi skulle shoppa lite lördagsgodis. :D Vem bad om den informationen, kände jag? Och vem uppfostrade ungen???:confused:

Så där höll en av mina söner på att förmana mig när han var liten ... "Tänk på att gelatin är nermalda djurhovar..."när jag hade tänkt att vi skulle shoppa lite lördagsgodis. :D Vem bad om den informationen, kände jag? Och vem uppfostrade ungen???:confused:

Dagis. Säger bara det. BARNET kom hem och sade med dödsallvarlig röst: Mamma. Jävlar får man inte säga. Man får säga Jäääääääsus.

(Effekten av en polsk, katolsk fröken:D)

Dagis. Säger bara det. BARNET kom hem och sade med dödsallvarlig röst: Mamma. Jävlar får man inte säga. Man får säga Jäääääääsus.

(Effekten av en polsk, katolsk fröken:D)

Men tanterna på dagiset i Dalsland var rekorderliga damer som serverade kött till alla barn utan att blinka och gärna och ofta utfodrade dem med nybakta sötsaker (utan fikon). Så det har jag svårt att tro. Nermalda djurrester var INGENTING i jämförelse med att glömma märka barnens kläder.

Vad finns att berätta egentligen?:( Jag vet att han jobbar mycket, han har sagt att han är dålig på "sånt här", det sociala spelet kring en "dejt" tror jag. Vi har träffats en gång, kändes väl helt okej. Det sista han gör är att han ger mig en kram och säger att vi definitivt ses igen typ. Men jag har ju lärt mig att det inte är så. Och jag har fortfarande inte fått något svar på mitt sms.
Och ändå betonade han verkligen att han är sjukt rakt på sak. Så gillar han inte någon så säger han det.
Och nu stör det mig för att jag kom på det!:D
Det låter ju inget vidare. Jag håller med @Miran - när vi nu har känselspröt så brukar det visa sig att det är bäst att ta deras signaler på allvar.

Att grannens unge alltid börjar gråta när jag ska gå och lägga mig. Spelar ingen roll vilken tid. oavsett om jag går och lägger mig 20 eller 00 börjar den lille alltid gråta. Och jag kan vara i sovrummet och göra annat precis innan, då är det tyst, men så fort jag lägger huvudet på kudden...:banghead:

Och det är orimligt att störa sig på det här för att jag kan inte göra något åt det. Sen låter det inte så mycket, jag hör att barnet gråter, men inte så mycket att det hindrar mig från att somna. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka