Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orimliga proportioner, men...

Jag har gått med som "introduktionsmedlem" i en islandshästförening. På lokalföreningens och på riksförbundets hemsidor (båda ställen) står det att introduktionsmedlemskap kostar 300kr för ett år.

Fakturan var på 450kr.

Det stör mig att få en faktura på ett 50% högre belopp än det som går att läsa sig till.

För säkerhets skull, eftersom jag är rätt säker på att man inte får ta ut ett högre belopp, har jag kollat med konsumentvägledare.
I det fall när det gäller en prissatt "vara" eller "tjänst" (medlemskap i idrottsförening räknas dit i det här fallet) ska det finnas tydlig prisuppgift.

Visst, det är en struntsumma med 150 kr som engångsavgift.

Gud så tröttsamt.
Jag kollade innehållsförteckningen på Mamma Scans köttbullar. 1 g socker per 100 g. Rena giftbomben, det ser ju vem som helst. :grin:

Om jag var du skulle jag nog låta bli att reagera på mailet, och inte heller ta en diskussion om hen försöker få till en sådan. De brukar inte gå att nå fram till.
Fruktansvärt tröttsamt! :banghead:

Nej, jag svarar inte på mailet och jag kommer att göra allt för att jag inte "råkar" göra det heller. Men det är jävligt svårt. :meh:

Det är därför jag tjatar om det här istället. :angel:
För att kunna låta bli, alltså. ;)

Edit. Snart kommer någon skriva " jag stör mig orimligt mycket på @Vallmo som tjatar som fan i den här tråden...... :angel:

Jag stör mig på att jag trodde jag varit smart och bokat tid hos ortopeden idag kl 11:00 och sen på mammografi kl 12:30.
Perfekt tajming, ställen ligger i princip bredvid varandra. :)
Bara att hoppa av från pendeltåget (som tar 45 min) och fixa båda grejerna på samma dag.

Kommer till ortopeden. "Nej, du är bokad imorgon kl 11:00"
Tar upp mobilen och konstaterar att det stämmer och att jag dessutom fått ett sms där det tydligt står 10/1 kl 11:00. :banghead:

Det var inte mycket att göra utan jag tog en fika, gick och klämde in brösten i deras röntgenapparat och sen åkte jag hem.

Imorgon blir det samma resa igen! 45 min på tåget! :mad:

Jag stör mig på att jag trodde jag varit smart och bokat tid hos ortopeden idag kl 11:00 och sen på mammografi kl 12:30.
Perfekt tajming, ställen ligger i princip bredvid varandra. :)
Bara att hoppa av från pendeltåget (som tar 45 min) och fixa båda grejerna på samma dag.

Kommer till ortopeden. "Nej, du är bokad imorgon kl 11:00"
Tar upp mobilen och konstaterar att det stämmer och att jag dessutom fått ett sms där det tydligt står 10/1 kl 11:00. :banghead:

Det var inte mycket att göra utan jag tog en fika, gick och klämde in brösten i deras röntgenapparat och sen åkte jag hem.

Imorgon blir det samma resa igen! 45 min på tåget! :mad:

Sånt lyckas jag med jämt, men jag skulle nästan påstå att det hamnar under kategorin fullt rimliga saker att störa sig på:angel:
Sist jag lyckades kostade det mig dessutom 400kr i form av en missad besiktningstid, hade ju varit så käck och bokat det samma dag (trodde jag:meh:) som ett menlöst möte i samma stad som jobbet, dvs fem mil hemifrån :banghead:

Jag återupptar det här med barn och socker. Stör mig på föräldrar som blir ARGA och skäller ut mig och ett barn för hans son smakat smaksatt fil.... :(
I samma kategori faller de som inte vill att barnen ska få baka nått med socker i och därför stod och pureade dadlar till lussebullebaket i julas, eftersom rent socker är så farligt....

Jag bara går och väntar på att min bil ska gå sönder. Den är absolut inte gammal, en 2012a, men under dennes 4 levnadsår har den VARJE januari vart in på verkstaden i januari för motorfel... Förra ägarna hade in den för byte av turbo, jag har haft den inne första året jag ägde den för styrboxen tror jag, förra januari var det laddtrycksregulatorn (en del av turbon), så nu går jag bara och väntar, vad kommer hända denna januari :banghead: Stör mig så grymt mycket, varöfr kan jag bara inte köra på och inte oroa mig? Nej, istället så sitter jag och överanalyserar varje ljud och vibration i bilen :meh: Kan ju bara hoppas oron släpper när det blir februari och hoppas att inget hinner hända innan dess :meh:

Stör mig på Ikea sveriges hemsida! Vad har dom gjort? Hela övre delen är ju helt borta! Bara för svenska sidan oxå :confused::confused::confused:
Jag vet! Helt värdelöst! :meh:
Jag höll på att bli tokig häromdagen! :banghead:

Min sambo (som kan data) säger att det är något som blivit fel på den.
Tydligen så är det bara så på IPad.
På vanlig dator ska det tydligen funka.

Antagligen håller dom på att åtgärda felet. Man kan ju hoppas i alla fall!

....och nu stör jag mig på att jag har spamat tråden. :o
Igen! O_o
För andra gången. :banghead: Gjorde det för några dagar sedan också. :o
Släpp, det är väl inte så farligt. Det är en spammartråd. Det är väl meningen att spamma.
Nej, jag tror att du missuppfattat helt.
Jag är förälder. Denna person är oxå (ny) förälder.
Personen har skickat mailet till alla föräldrar.
Vi är ett föräldrakooperativ och gör en del grejer tillsammans i olika arbetsgrupper.
Personalen sköter dock hela verksamheten, skola förskola och kök.
Verksamheten bygger dock på att vi föräldrar känner varandra och som ny så är det också brukligt och tillhör normal hyfs att presentera sig, tycker jag.
Särskilt om man vill kritisera en hel verksamhet så tycker jag rimligen att man presenterar sig först.
Som jag sa, det finns anställd personal i köket, det finns pedagoger och lärare och en rektor.
Jag tycker föräldern som skrev mailet skulle vänt sig till rektorn först.
Mailet var dessutom snusförnuftigt, fakta och åsikter, det var dömande, otrevlig och personen klagade dessutom på i princip allt.

Och, nej, jag jobbar inte alls där men jag blev irriterad ändå eftersom jag själv som förälder anser att det är en verksamhet som fungerat ypperligt under våra 8 år där.

Hoppas det var mer klargörande.
Jag är inte inblandad, pedagogerna är inte inblandade, inga troll var inblandade heller.

Det var en person, en ny förälder som gnällde i ett öppet mail angående maten.
Vi föräldrar sköter inte maten eller undervisningen.
Hoppas jag uttryckte mig tillräckligt tydligt nu.
javisst, missförstod jag en del men ändå släpp. Det går inte att reta upp sig på sånt. Folk kan inte vara bannlysta för att den har fått för sig att den kan mycket om ett ämne och vill att andra ska göra som de anser sig veta är bäst. Skriv ett mejl, Hänvisa till ledningen och släpp.

Att skriva bra är svårt. Den föräldern kan uppenbarligen inte det.

Vi hade också en skola med massor med engagemang, det var jättejobbigt med folks åsikter som skulle pådyvlas andra i tid och minut. Upplevde den skolan som mycket emotionell utpressning av föräldrarna. Jättejobbigt.

Skärma av, släpp, undvik var mina lösningar.

javisst, missförstod jag en del men ändå släpp. Det går inte att reta upp sig på sånt. Folk kan inte vara bannlysta för att den har fått för sig att den kan mycket om ett ämne och vill att andra ska göra som de anser sig veta är bäst. Skriv ett mejl, Hänvisa till ledningen och släpp.

Att skriva bra är svårt. Den föräldern kan uppenbarligen inte det.

Vi hade också en skola med massor med engagemang, det var jättejobbigt med folks åsikter som skulle pådyvlas andra i tid och minut. Upplevde den skolan som mycket emotionell utpressning av föräldrarna. Jättejobbigt.

Skärma av, släpp, undvik var mina lösningar.
Min irritation var på mig själv för att jag gick igång på det. ;)
Jag kommer varken hänvisa till ledning eller svara på mailet.

Ibland är det lätt att missuppfatta varandra tydligen.

Jag återupptar det här med barn och socker. Stör mig på föräldrar som blir ARGA och skäller ut mig och ett barn för hans son smakat smaksatt fil.... :(
I samma kategori faller de som inte vill att barnen ska få baka nått med socker i och därför stod och pureade dadlar till lussebullebaket i julas, eftersom rent socker är så farligt....

Undrar om de har bil... att låta barnet stå i närheten av den när den är igång lär vara farligare än lite socker :D

Jag vet! Helt värdelöst! :meh:
Jag höll på att bli tokig häromdagen! :banghead:

Min sambo (som kan data) säger att det är något som blivit fel på den.
Tydligen så är det bara så på IPad.
På vanlig dator ska det tydligen funka.

Antagligen håller dom på att åtgärda felet. Man kan ju hoppas i alla fall!
Jag har en Mac, kan det vara därför? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka