Stör mig på en förälder som skickat ett långt mail till alla föräldrar på vår skola-förskola.
Jag vet inte vem det är, antagligen en ny förälder sen i höstas.
Mailet är ett enda långt och stort klagomål över att det serveras mat, mellanmål mm. med för mycket socker i maten.
Jag uppskattar texten till ca två A4-sidor innehållande fakta om socker och personliga åsikter om socker.
Hela tonen är väldigt snusförnuftig och dömande och personen radar upp en massa maträtter som inte är bra för barn osv.
Denna person presenterar sig inte.
Mailadressen till personen är enbart ett förnamn, dessutom, så då går det inte att koppla till någon av de nya barnen heller.
Vi har varit på samma förskola-skola nu i åtta år och det normala är väl att man först presenterar sig med för och efternamn, talar om vilka barn man har osv.
Särskilt, då det är föräldrarkooperativt och bygger mycket på att föräldrarna är aktiva och känner varandra.
Vi har bland annat olika arbetsgrupper, vi har städdagar, vi vikarierar osv.
Och så är det naturligtvis skördefest, lucia och annat kul också.
Jag stör mig enormt på denna människa.
Man presenterar sig väl först???
Sen, mail till alla föräldrar???
Man pratar väl ändå med rektorn först?
Eller också inte.
Jag har behärskat mig hela eftermiddagen-kvällen-natten för att inte skriva ett enormt otrevligt svar.
På riktigt!
Och nu stör jag mig på mig själv för att jag skrivit ett alldeles för långt inlägg och för att jag inte sover eftersom jag ska upp om fem timmar.