Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på att folk tycker det är kul när shettisen välter ut en hink full av lusern, betfor, olja och pulver för orolig mage och lock på hinken.
Nä, när shettisen välter ut då står man å tittar och låter den stå och mumsa... jag ångrar att jag inte fräste ifrån och stör mig så på det. De måste lära sig.
Det som gjorde mig mest irriterad att de sa inte ens förlåt utan mer "ojdå, hahahahah" inte det minsta kul, shettisen kan få kolik osv.
Åååååååh va ja stör mig på att ja inte röt ifrån.... :arghh::arghh::arghh:

Nu kom jag på! Är med i en grupp på fb och stör mig så innerligt på alla dessa människor som skriver inlägg enbart för att tacka för att de får vara med i gruppen, det är ju inte direkt något jäkla intagningsprov för att gå med!!! Och det är inte bara några få som gör detta, utan många :rage:
Håller med till 100%.
Man vill ju läsa vad som står i gruppen, inte veta att xxx och 1000 andra namngivna är glada.

Jag stör mig på de som delar länkar i parti och minut på FB.
Jag vill läsa vad personen skriver, inte en massa länkar.
OK, en del kan jag ta - men när de delar 10-15 om dagen varje dag.......suck.
Har försökt att ta bort aviseringarna från den personen men det verkar inte fungera.

Kameran på telefonen. alla selfies blir jättefula och jag ser ut som ett kioskmongo.skulle ta en ny fin bild och byta profilbild igår. Var riktigt stilig och fin, lite fluff på håret och såg allmänt bra ut i spegeln. men i kameran så fick konstigt ansikte och glödlampa till panna och platt hår som låg slickat. satt till och med framför spegeln samtidigt för att se om det stämmde. Men nä kameran visade hel annorlunda. blev ingen ny profilbild och jag kände mej inte fin längre. bara ful och tråkig. fattar inte hur en del kan bli snygga jämt på bild. Jag blir det väldigt sällan. Särskilt med den här telefonen
Håller med.

Stör mig på en förälder som skickat ett långt mail till alla föräldrar på vår skola-förskola.
Jag vet inte vem det är, antagligen en ny förälder sen i höstas.

Mailet är ett enda långt och stort klagomål över att det serveras mat, mellanmål mm. med för mycket socker i maten. :cautious:

Jag uppskattar texten till ca två A4-sidor innehållande fakta om socker och personliga åsikter om socker.
Hela tonen är väldigt snusförnuftig och dömande och personen radar upp en massa maträtter som inte är bra för barn osv. :wtf:

Denna person presenterar sig inte. O_o
Mailadressen till personen är enbart ett förnamn, dessutom, så då går det inte att koppla till någon av de nya barnen heller.
Vi har varit på samma förskola-skola nu i åtta år och det normala är väl att man först presenterar sig med för och efternamn, talar om vilka barn man har osv. :meh:
Särskilt, då det är föräldrarkooperativt och bygger mycket på att föräldrarna är aktiva och känner varandra.
Vi har bland annat olika arbetsgrupper, vi har städdagar, vi vikarierar osv.
Och så är det naturligtvis skördefest, lucia och annat kul också.

Jag stör mig enormt på denna människa. :rage:
Man presenterar sig väl först???
Sen, mail till alla föräldrar??? :banghead: Man pratar väl ändå med rektorn först?
Eller också inte. O_o

Jag har behärskat mig hela eftermiddagen-kvällen-natten för att inte skriva ett enormt otrevligt svar. :rage:
På riktigt! :banghead:

Och nu stör jag mig på mig själv för att jag skrivit ett alldeles för långt inlägg och för att jag inte sover eftersom jag ska upp om fem timmar. :o ;)

Stör mig på en förälder som skickat ett långt mail till alla föräldrar på vår skola-förskola.

Mailet är ett enda långt och stort klagomål över att det serveras mat, mellanmål mm. med för mycket socker i maten. :cautious:

Jag uppskattar texten till ca två A4-sidor innehållande fakta om socker och personliga åsikter om socker.
Hela tonen är väldigt snusförnuftig och dömande och personen radar upp en massa maträtter som inte är bra för barn osv. :wtf:

Mailadressen till personen är enbart ett förnamn, dessutom, så då går det inte att koppla till någon av de nya barnen heller.
Vi har varit på samma förskola-skola nu i åtta år och det normala är väl att man först presenterar sig med för och efternamn, talar om vilka barn man har osv. :meh:
Särskilt, då det är föräldrarkooperativt och bygger mycket på att föräldrarna är aktiva och känner varandra.

Sen, mail till alla föräldrar??? :banghead: Man pratar väl ändå med rektorn först?
Eller också inte. O_o

Jag har behärskat mig hela eftermiddagen-kvällen-natten för att inte skriva ett enormt otrevligt svar. :rage:

Och nu stör jag mig på mig själv för att jag skrivit ett alldeles för långt inlägg och för att jag inte sover eftersom jag ska upp om fem timmar. :o ;)
Troll? Trollinspirerad?
Pedagoger pratar väl med personer istället för att skicka mejl?
Hänvisa till ansvarig.
Hänvisa till politiker.

Har du ansvar för maten? Om inte skit i detta, släpp helt enkelt. Du har väl inte betalt för att ansvara för inköpt mat? Eller är det ditt ansvarsområde?

Eller också inte. O_o

Grattis, ni har sannolikt fått en självutnämnd lchf-profet på halsen. :meh:

Jag stör mig på att jag inte kan identifiera en tablett som jag hittade i en byrålåda. Fass tablettidentifiering lyckades inte. Den är vit, rund, 7 mm diam. konvex på båda sidorna och har inga siffror eller tecken.
:arghh:

Troll? Trollinspirerad?
Pedagoger pratar väl med personer istället för att skicka mejl?
Hänvisa till ansvarig.
Hänvisa till politiker.

Har du ansvar för maten? Om inte skit i detta, släpp helt enkelt. Du har väl inte betalt för att ansvara för inköpt mat? Eller är det ditt ansvarsområde?
Nej, jag tror att du missuppfattat helt.
Jag är förälder. Denna person är oxå (ny) förälder.
Personen har skickat mailet till alla föräldrar.
Vi är ett föräldrakooperativ och gör en del grejer tillsammans i olika arbetsgrupper.
Personalen sköter dock hela verksamheten, skola förskola och kök.
Verksamheten bygger dock på att vi föräldrar känner varandra och som ny så är det också brukligt och tillhör normal hyfs att presentera sig, tycker jag.
Särskilt om man vill kritisera en hel verksamhet så tycker jag rimligen att man presenterar sig först.
Som jag sa, det finns anställd personal i köket, det finns pedagoger och lärare och en rektor.
Jag tycker föräldern som skrev mailet skulle vänt sig till rektorn först.
Mailet var dessutom snusförnuftigt, fakta och åsikter, det var dömande, otrevlig och personen klagade dessutom på i princip allt.

Och, nej, jag jobbar inte alls där men jag blev irriterad ändå eftersom jag själv som förälder anser att det är en verksamhet som fungerat ypperligt under våra 8 år där.

Hoppas det var mer klargörande.
Jag är inte inblandad, pedagogerna är inte inblandade, inga troll var inblandade heller.

Det var en person, en ny förälder som gnällde i ett öppet mail angående maten.
Vi föräldrar sköter inte maten eller undervisningen.
Hoppas jag uttryckte mig tillräckligt tydligt nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka