Åh, du borde följa Chips&chokladbloggen på fb
Ve & fasa! Finns det en sån? Det här kan inte sluta bra, det är redan så illa att jag inte kan äta ett äpple offentligt på stan utan att vara rädd för att bli kidnappad och hamna på nåns julbord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, du borde följa Chips&chokladbloggen på fb
Ååh, det här stör mig så mycket också! Jag råkade nämna till några kompisar att jag skulle vilja tappa 20 kg, då skulle jag ligga något under mitten på normalviktig på BMI-skalan. Blev en jäkla diskussion om hur jag inte AAAALLS är överviktig och att det som står på vågen inte är så viktigt, det är hur man känner sig och hur man mår som är viktigt. "Du är så himla snygg som du är!"När personer i min närhet utbrister "men då blir det ju inget kvar av dig! " när jag säger att jag har runt 30 till 40 kilo kvar att gå ner i vikt. Jag förstår att de vill vara snälla. Men det stör mig något så hemskt. Och om jag går ner 30 kilo kommer jag fortfarande ligga på övervikt enligt bmi-skalan så det är inte så att jag vill svälta bort hela mig själv...
Ååh, det här stör mig så mycket också! Jag råkade nämna till några kompisar att jag skulle vilja tappa 20 kg, då skulle jag ligga något under mitten på normalviktig på BMI-skalan. Blev en jäkla diskussion om hur jag inte AAAALLS är överviktig och att det som står på vågen inte är så viktigt, det är hur man känner sig och hur man mår som är viktigt. "Du är så himla snygg som du är!"
Herregud. Jag har ont i knän, rygg och fötter, och när jag försöker gå ned i vikt för att slippa detta är jag plötsligt "kroppshetsare"? Blir fruktansvärt irriterad!
Håller med! Jäkligt störande.På tal om vikt så stör jag mig som fan på folk som hävdar att man inte alls kan stå bakom kroppspositivitet och försöka gå ner i vikt samtidigt. För helvete, min vilja att börja rida igen utan att bryta ryggen av en häststackare, att kunna röra på mig utan att få ont och kanske rent av få igång min jävla ägglossning så jag kanske nån jävla gång ska ha möjlighet att yngla av mig om allt klaffar är ffs inte ens relevant.
Relevant är snarare när det hela vrids till ett fokus på utseende och när utseendet blir ett hinder från att ens kunna motionera för att man som tjock inte ska synas i samhället och är fair game att håna och se ner på, men det är ffs därför kroppspositiviteten behövs alldeles oavsett om man vill gå ner i vikt eller förbli tjock
Men åh, gulle dig
Nu blev jag helt rörd
Grattis! Tusan vad roligt!
Att i övrigt så underbara Buke har gjort både utrymmet för godsaker i skafferiet samt min kropp bredare efter den här tråden: http://www.bukefalos.com/threads/hiss-diss-2.1319581/
Må ni som tipsar om nya chips- och chokladsorter få sju års olycka på er! Vi ses i vassen i sommar.
Men.... då har jag ju inget att störa mig på?Varför har du offentlig status då? Ändra till att bara dina vänner kan se vad du skriver så kan ju bara vännerna svara och gilla?
Att ingen bryr sig om dina uppdateringar?Men.... då har jag ju inget att störa mig på?
Undebatt med nån med insikterAtt ingen bryr sig om dina uppdateringar?
Nej det gör jag inte anspråk på. Däremot var det menat som ett skämt.Undebatt med nån med insikter
Nähäpp?Nej det gör jag inte anspråk på. Däremot var det menat som ett skämt.
Men nej, nej, NEJ!!!  Vad gör du människa? Jag kommer ju bli ruinerad, 49(!) sidor med saker som kommer behöva köpas för att provaAtt i övrigt så underbara Buke har gjort både utrymmet för godsaker i skafferiet samt min kropp bredare efter den här tråden: http://www.bukefalos.com/threads/hiss-diss-2.1319581/
Må ni som tipsar om nya chips- och chokladsorter få sju års olycka på er! Vi ses i vassen i sommar.