Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag inte köpte några jeans idag när jag var och skulle shoppa just det! Och störde mig i butiken på att det var så VARMT så jag inte orkade prova fler byxor! Och innan det störde jag mig på att det var så trångt att man knappt kunde ta sig in i butiken, ännu mindre ta sig fram runt alla ställningar med kläder :mad: Stör mig på mig själv för att jag är sur över shoppingmisslyckandet också... orka vara sur lixom :banghead:

Stör mig på min kollega som nu två gånger utbrustit (böjs det så?) att "Det måste ju vara något fel!!" När jag berättar att jag gått upp typ 5 - 6 kg under min graviditet (är i vecka 34) och precis varit hos BM som sagt att allt är bara bra...

Det var något mer jag skulle skriva, som jag glömt nu... störande! :rage:

När personer i min närhet utbrister "men då blir det ju inget kvar av dig! " när jag säger att jag har runt 30 till 40 kilo kvar att gå ner i vikt. Jag förstår att de vill vara snälla. Men det stör mig något så hemskt. Och om jag går ner 30 kilo kommer jag fortfarande ligga på övervikt enligt bmi-skalan så det är inte så att jag vill svälta bort hela mig själv...
Ååh, det här stör mig så mycket också! Jag råkade nämna till några kompisar att jag skulle vilja tappa 20 kg, då skulle jag ligga något under mitten på normalviktig på BMI-skalan. Blev en jäkla diskussion om hur jag inte AAAALLS är överviktig och att det som står på vågen inte är så viktigt, det är hur man känner sig och hur man mår som är viktigt. "Du är så himla snygg som du är!"

Herregud. Jag har ont i knän, rygg och fötter, och när jag försöker gå ned i vikt för att slippa detta är jag plötsligt "kroppshetsare"? Blir fruktansvärt irriterad!

På tal om vikt så stör jag mig som fan på folk som hävdar att man inte alls kan stå bakom kroppspositivitet och försöka gå ner i vikt samtidigt. För helvete, min vilja att börja rida igen utan att bryta ryggen av en häststackare, att kunna röra på mig utan att få ont och kanske rent av få igång min jävla ägglossning så jag kanske nån jävla gång ska ha möjlighet att yngla av mig om allt klaffar är ffs inte ens relevant.
Relevant är snarare när det hela vrids till ett fokus på utseende och när utseendet blir ett hinder från att ens kunna motionera för att man som tjock inte ska synas i samhället och är fair game att håna och se ner på, men det är ffs därför kroppspositiviteten behövs alldeles oavsett om man vill gå ner i vikt eller förbli tjock :banghead:

Ååh, det här stör mig så mycket också! Jag råkade nämna till några kompisar att jag skulle vilja tappa 20 kg, då skulle jag ligga något under mitten på normalviktig på BMI-skalan. Blev en jäkla diskussion om hur jag inte AAAALLS är överviktig och att det som står på vågen inte är så viktigt, det är hur man känner sig och hur man mår som är viktigt. "Du är så himla snygg som du är!"

Herregud. Jag har ont i knän, rygg och fötter, och när jag försöker gå ned i vikt för att slippa detta är jag plötsligt "kroppshetsare"? Blir fruktansvärt irriterad!
På tal om vikt så stör jag mig som fan på folk som hävdar att man inte alls kan stå bakom kroppspositivitet och försöka gå ner i vikt samtidigt. För helvete, min vilja att börja rida igen utan att bryta ryggen av en häststackare, att kunna röra på mig utan att få ont och kanske rent av få igång min jävla ägglossning så jag kanske nån jävla gång ska ha möjlighet att yngla av mig om allt klaffar är ffs inte ens relevant.
Relevant är snarare när det hela vrids till ett fokus på utseende och när utseendet blir ett hinder från att ens kunna motionera för att man som tjock inte ska synas i samhället och är fair game att håna och se ner på, men det är ffs därför kroppspositiviteten behövs alldeles oavsett om man vill gå ner i vikt eller förbli tjock :banghead:
Håller med! Jäkligt störande. :meh:
Jag väger nästan dubbelt så mycket som jag gjorde när jag var som allra smalast under en period i 20-årsåldern.
Behöver gå ner 30-40 kg, minst 30 i alla fall.
För att nå min ungdomsvikt behövs 20 kg till, men det är jag inte alls intresserad av. Skulle antagligen bara se för gammal ut.

Jag vill gå ner i vikt för att orka röra mig mer, inte slita ut höfter, knän och fötter fullständigt.
Har redan fått problem med fötterna som jag går i behandling för.
Jag vill inte få en hjärtinfarkt och dö eftersom jag har relativt små barn som fortfarande behöver sin mamma.
Ägglossning har jag inte haft på evigheter. Är rätt skönt att slippa, men inte pga den anledningen.

Att kunna rida igen eller orka träna utan att kroppen rasar ihop skulle kännas som högsta vinsten.
Så långt har jag inte ens kommit mentalt.

Sist av allt så handlar det om utseendet.
Visst, det ska bli kul att inte se fet ut men hälsoaspekterna överväger.
Big Time!

Nu kom jag på! Är med i en grupp på fb och stör mig så innerligt på alla dessa människor som skriver inlägg enbart för att tacka för att de får vara med i gruppen, det är ju inte direkt något jäkla intagningsprov för att gå med!!! Och det är inte bara några få som gör detta, utan många :rage:

Stör mig på en hästsäljare som inte ens bemödat sig att överhuvudtaget svara på mitt meddelande där jag lägger bud på hästen (efter att ha sökt personen på telefon flera gånger och sista gången fick ett "Skicka meddelande"-meddelande då personen var upptagen).
Alltså varken ett
"nej, jag vill ha X kr"
eller
"ja det låter bra"
eller ens
"jag har fått ditt meddelande, jag ska fundera och återkommer".

Men skit i det då! :rage::arghh::banghead:

Att i övrigt så underbara Buke har gjort både utrymmet för godsaker i skafferiet samt min kropp bredare efter den här tråden: http://www.bukefalos.com/threads/hiss-diss-2.1319581/ :down:

Må ni som tipsar om nya chips- och chokladsorter få sju års olycka på er! Vi ses i vassen i sommar. :meh:
Men nej, nej, NEJ!!! :eek::rage: Vad gör du människa? :crazy: Jag kommer ju bli ruinerad, 49(!) sidor med saker som kommer behöva köpas för att prova:nailbiting:

Vi syns i vassen i sommar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka