Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
När personer i min närhet utbrister "men då blir det ju inget kvar av dig! " när jag säger att jag har runt 30 till 40 kilo kvar att gå ner i vikt. Jag förstår att de vill vara snälla. Men det stör mig något så hemskt. Och om jag går ner 30 kilo kommer jag fortfarande ligga på övervikt enligt bmi-skalan så det är inte så att jag vill svälta bort hela mig själv...
Åh, det där känner jag så väl igen mig i. Och dom som nu börjar säga att nu ska du väl inte gå ner mer? Jag ligger för farao fortfarande som fet om jag räknar på bmi. Går jag ner dit jag vill ligger jag fortfarande på övervikt, så inte är det för lite i alla fall.

För det mesta brukar jag bara tänja att äsch, dom är vara avundsjuka. :devil:

Folk som helt seriöst tror att man gör korv genom att mala ner hela random djur och därefter ska "sprida sanningen" efter att ha sett en dålig video på youtube. Nu vet inte jag vad de äter/ätit för korv men med de priser som finns på typ Willys och Ica så lär det vara en jävligt dålig affärsidé att inte ta vara på diverse filéer och annat innan man maler ner allting till billiga hotdogs tänker jag.

När personer i min närhet utbrister "men då blir det ju inget kvar av dig! " när jag säger att jag har runt 30 till 40 kilo kvar att gå ner i vikt. Jag förstår att de vill vara snälla. Men det stör mig något så hemskt. Och om jag går ner 30 kilo kommer jag fortfarande ligga på övervikt enligt bmi-skalan så det är inte så att jag vill svälta bort hela mig själv...

Känner igen mig. Exsvärmor var en sådan. När jag gick ner i vikt så började hon säga så direkt min viktnedgång börjde synnas ens lite, och även om jag inte hade 30-40kg att ta bort så nog väl 20 iaf, och då låg jag på övre delen av "normal" efteråt.
Så att hon började ojja sig vid -5kg var ju bara onödigt.

Att jag vill åka på en kryssning på min födelsedag men det är tydligen helt omöjligt. För det slutar alltid med att jag tydligen MÅSTE bjuda kompisars kompisar för att de blir sura annars. Det faktum att jag ALDRIG umgås med personen i fråga spelar ingen roll. Det faktum att jag inte ens tycker om personen i fråga spelar ingen roll. Och det fortsätter bara. För om jag bjuder in A måste ju B följa med, och då kan jag ju inte utelämna C och D... Så då blir det hela inställt istället. :down::cry:

Stör mig orimligt på att människor jag inte har en aning om vilka de är och absolut inte har i vänlistan gillar mina inlägg på facebook Varför gilla en helt okänd människas inlägg? Vad vet de - jag kanske är yxmördare?

Stör mig orimligt på att människor jag inte har en aning om vilka de är och absolut inte har i vänlistan gillar mina inlägg på facebook Varför gilla en helt okänd människas inlägg? Vad vet de - jag kanske är yxmördare?
De är inte vän till någon av dina vänner?
Jag får ibland upp vad mina vänner gillat, och är det vettigt (eller ett sött djur) så kan jag gilla det - även om jag inte känner den som gjort inlägget.

De är inte vän till någon av dina vänner?
Jag får ibland upp vad mina vänner gillat, och är det vettigt (eller ett sött djur) så kan jag gilla det - även om jag inte känner den som gjort inlägget.
Jag gillar också sådant dom är mer offentligt. Men finns det inte ewn viss skillnad i att gilla när någon gör ett inlägg uppenbart riktat till en större läskrets - än min lilla fundering runt kylan ute och värmen hos en elev jag mötte på affären?

Speciellt som en av de som kommenterat skriver hur kallt det är hemma hos henne.

Ja, jag är en surtant.:mad:

Jag gillar också sådant dom är mer offentligt. Men finns det inte ewn viss skillnad i att gilla när någon gör ett inlägg uppenbart riktat till en större läskrets - än min lilla fundering runt kylan ute och värmen hos en elev jag mötte på affären?

Speciellt som en av de som kommenterat skriver hur kallt det är hemma hos henne.

Ja, jag är en surtant.:mad:

Ställ in så att bara dina vänner kan se dina inlägg så slipper du problemet :)

reklamen med kossorna som hoppar i snön, utopifilter på.

snön ligger bitvis orörd på marken
Endast kossan utan vinterpäls skuttar runt

För alla arlas? mjölkkor går ute på vintern och gör snöänglar med mammamu och kråkan 
Exakt min reaktion när jag såg reklamen!

kl

Stör mig på att min förkylning är så långsam på att verkligen bryta ut. Det har tagit typ en vecka nu!

Ställ in så att bara dina vänner kan se dina inlägg så slipper du problemet :)
Mmmmm... Dt är dubelt detta.

Jag skriver inget privat - bara en del som är personligt. Eftersom jag är sökbar i mina roller som förtroende vald på olika nivåer. Jag har fb som en sorts "imagestödjare" - om det går att förstå hur jag menar.

Men när jag skriver personliga saker och totalt okända människor kommenterar med hur kallt de4t är hemma hos dem och gilar så känner jag mig KRÄNGT. :rage:

De får gärna gilla texter jag delat eller "statements" och politiska inlägg!. Men mina personliga små skrönor? .....:mad:

Mmmmm... Dt är dubelt detta.

Jag skriver inget privat - bara en del som är personligt. Eftersom jag är sökbar i mina roller som förtroende vald på olika nivåer. Jag har fb som en sorts "imagestödjare" - om det går att förstå hur jag menar.

Men när jag skriver personliga saker och totalt okända människor kommenterar med hur kallt de4t är hemma hos dem och gilar så känner jag mig KRÄNGT. :rage:

De får gärna gilla texter jag delat eller "statements" och politiska inlägg!. Men mina personliga små skrönor? .....:mad:
Men du kan inte ha offentlig status och sen bli förbannad på att folk reagerar på vad du skriver? Det var nog den orimligaste störningen på länge. :D

Jag tycker att du snarare borde bli glad för likes från okända, de visar att du skrivit något som de tyckte var bra trots att de inte känner dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka