Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag tror att du missuppfattat helt.
Jag är förälder. Denna person är oxå (ny) förälder.
Personen har skickat mailet till alla föräldrar.
Vi är ett föräldrakooperativ och gör en del grejer tillsammans i olika arbetsgrupper.
Personalen sköter dock hela verksamheten, skola förskola och kök.
Verksamheten bygger dock på att vi föräldrar känner varandra och som ny så är det också brukligt och tillhör normal hyfs att presentera sig, tycker jag.
Särskilt om man vill kritisera en hel verksamhet så tycker jag rimligen att man presenterar sig först.
Som jag sa, det finns anställd personal i köket, det finns pedagoger och lärare och en rektor.
Jag tycker föräldern som skrev mailet skulle vänt sig till rektorn först.
Mailet var dessutom snusförnuftigt, fakta och åsikter, det var dömande, otrevlig och personen klagade dessutom på i princip allt.

Och, nej, jag jobbar inte alls där men jag blev irriterad ändå eftersom jag själv som förälder anser att det är en verksamhet som fungerat ypperligt under våra 8 år där.

Hoppas det var mer klargörande.
Jag är inte inblandad, pedagogerna är inte inblandade, inga troll var inblandade heller.

Det var en person, en ny förälder som gnällde i ett öppet mail angående maten.
Vi föräldrar sköter inte maten eller undervisningen.
Hoppas jag uttryckte mig tillräckligt tydligt nu.

Om det nu är så dåligt där undrar man ju varför personen i fråga valt att ha sitt/sina barn där... :grin:

Det var en person, en ny förälder som gnällde i ett öppet mail angående maten.
Vi föräldrar sköter inte maten eller undervisningen.

Jag är rätt övertygad om att personen ville trumma ihop en liten armé av missnöjda föräldrar som protesterade hos personalen/matansvarig/kommunen om SOCKERHOTET mot deras barn. Om personalen/matansvarig/kommunen då inte omedelbart införde selleristjälkar till mellanmål istället för något med en gnutta SOCKER så skulle föräldraarmén larma lokaltidningen.¨

Lycka till, ni kommer att få en hel del att göra med den föräldern, har jag en känsla av :up:

Om det nu är så dåligt där undrar man ju varför personen i fråga valt att ha sitt/sina barn där... :grin:
Eller hur!
Så jäkla störande! :rage:

En annan gång med störande förälder.
Satt med på intro när min yngsta skulle börja förskoleklassen.
Jag kände ju till läraren och skolan innan, såklart eftersom mina båda har gått där från dagis upp till trean.

Då var det också en sån där förälder som vet bäst där.
Det är ju inte närvaroplikt på f-klassen och då sa en ny förälder att hen skulle ha sina barn hemma mycket i perioder.
Läraren sa lite försynt att det är bra med kontinuitet och att dom flesta barnen funkar bäst om dom inte missar för mycket.

Då sa den här föräldern "Vad är det som ni kan göra bättre här jämfört med det jag gör hemma med barnen"? :wtf:

Eh, välkommen! O_o Du kanske skulle gett platsen till någon annan då eftersom kötiden är runt 2-3 år om man inte har syskonförtur. :banghead:

Jag är rätt övertygad om att personen ville trumma ihop en liten armé av missnöjda föräldrar som protesterade hos personalen/matansvarig/kommunen om SOCKERHOTET mot deras barn. Om personalen/matansvarig/kommunen då inte omedelbart införde selleristjälkar till mellanmål istället för något med en gnutta SOCKER så skulle föräldraarmén larma lokaltidningen.¨

Lycka till, ni kommer att få en hel del att göra med den föräldern, har jag en känsla av :up:
Helvete! :nailbiting: Tror du?
Jag var tvungen att läsa mailet igen. Blir lika irriterad igen av tonen i mailet. :rage:
Det står bland annat att pannkaka inte är mat och inte heller ett bra mellanmål. :banghead:

Ja, det var mycket WHO, prat om omvandling till sockerbitar, inga russin och sånt.

Jaja, vi har bara två och ett halvt år kvar där. :crazy:

Så länge dom inte kommer och rör trädgårdslandet där, som jag är ensam ansvarig för, så får jag väl hålla mig på mattan. :up:

Jag var tvungen att läsa mailet igen. Blir lika irriterad igen av tonen i mailet. :rage:
Det står bland annat att pannkaka inte är mat och inte heller ett bra mellanmål. :banghead:

Ja, det var mycket WHO, prat om omvandling till sockerbitar, inga russin och sånt.

Så länge dom inte kommer och rör trädgårdslandet där, som jag är ensam ansvarig för, så får jag väl hålla mig på mattan. :up:

Börja med sockerbetor! :devil: :D

Usch så trist det låter. Hen verkar verkligen inte fatta hur hen skuldbelägger andra föräldrar som inte kör stalinistisk mathållning med sina barn. Med en sådan ton får man ju bara folk emot sig.

Usch så trist det låter. Hen verkar verkligen inte fatta hur hen skuldbelägger andra föräldrar som inte kör stalinistisk mathållning med sina barn. Med en sådan ton får man ju bara folk emot sig.
Ja verkligen! :( När det gäller oss har hen verkligen träffat rätt i alla fall.
Maträtterna som våra barn äter och vill äta är ungefär det den här personen radar upp. :o

En person verkar ha nappat i alla fall. :grin:

Citat direkt från mailet;
"Jag träffar dagligen barn som bara vill äta köttbullar, korv, pasta, pannkaka och vitt bröd och när man tittar närmare på deras kost i övrigt är det inte svårt att förstå varför. Socker är beroendeframkallande och köpta köttbullar och korv innehåller mycket socker och även om vit pasta och vissa vita brödsorter inte innehåller direkt någon socker så omvandlas det vita mjöljet i dessa produkter snabbt till socker i våra kroppar. Det vill säga, äter man socker till frukost vill man ha socker till lunch, mellanmål och middag även om det är ett omedvetet val när det gäller barn."

Hoppas ingen känner igen sig nu. :crazy: Jag får skjuta mig själv i huvudet i sådana fall. :banghead:

Ja verkligen! :( När det gäller oss har hen verkligen träffat rätt i alla fall.
Maträtterna som våra barn äter och vill äta är ungefär det den här personen radar upp. :o

En person verkar ha nappat i alla fall. :grin:

Citat direkt från mailet;
"Jag träffar dagligen barn som bara vill äta köttbullar, korv, pasta, pannkaka och vitt bröd och när man tittar närmare på deras kost i övrigt är det inte svårt att förstå varför. Socker är beroendeframkallande och köpta köttbullar och korv innehåller mycket socker och även om vit pasta och vissa vita brödsorter inte innehåller direkt någon socker så omvandlas det vita mjöljet i dessa produkter snabbt till socker i våra kroppar. Det vill säga, äter man socker till frukost vill man ha socker till lunch, mellanmål och middag även om det är ett omedvetet val när det gäller barn."

Hoppas ingen känner igen sig nu. :crazy: Jag får skjuta mig själv i huvudet i sådana fall. :banghead:
Gud så tröttsamt.
Jag kollade innehållsförteckningen på Mamma Scans köttbullar. 1 g socker per 100 g. Rena giftbomben, det ser ju vem som helst. :grin:

Om jag var du skulle jag nog låta bli att reagera på mailet, och inte heller ta en diskussion om hen försöker få till en sådan. De brukar inte gå att nå fram till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka