Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det aldrig tinar i marken och att vi inte får longera eller tömköra inne i ridhuset längre. Jag vill kunna jobba min unghäst från marken :arghh:.

1. Min menskopp.
2. Att jag fortfarande använder min menskopp och inte tar tag i att försöka hitta någon bättre.
3. Alla som käckt säger att det "kan ta ett par gånger att få in snitsen" och om jag bara vrider lite si eller petar lite så så kommer jag också fatta att det är sååååå bra.

Jag stör mig på att jag alltid hittar spännande berättelser att läsa precis innan jag ska sova, och de är så spännande att jag måste läsa klart... :banghead::laugh:

Att jag tvunget skulle använda en parfymerad tvål igår och därför vaknade upp med händerna fulla med kliande, klibbiga, äckliga vätskeblåsor. Och inte en jävel har jag att skylla på heller - jag är mycket väl medveten om att jag är allergisk mot tvålen.

Swish-krig!
Ja, jag gör det själv internt med familj och kille. Skyldig någon en 20a? Swishar 19.50, pga. I'm funny that way. :cool:

Men när killen är skyldig en typ 80:- för att man köpte kaffe, man absolut inte dricker. Nä då skrattar jag inte när jag måste logga in på sega BankID för att se att 2kr kommit in på kontot. :rage:

Dessutom har jag ont som satan i huvudet. Och för andra dagen i rad så har jag fått något jävla skräp i ögat som jag inte får bort.

Jag stör ihjäl mig på att någon fått för sig att döpa ett märke för tandvårdsprodukter till EKULF?! :wtf:

Än värre stör jag mig på att jag för ett tag sen beställde tandborstar till barnen från apotea, trodde det var "det där vanliga" märket som delas ut hos tandläkaren bl.a och klickade bara ner dom i varukorgen och betalade... Men NÄ, vad tror ni står på dessa jäkla tandborstar :yuck::cautious::banghead:

Senast ändrad:
Vet inte om det är sagt tidigare men jag retar mig varje gång jag hör på reklamen för Sängjätten. Vad har hon för underlig dialekt egentligen, jag får ingen ordning på den. " Bara gör det" Spysmiley.
Hon har intonation som en av mina kollegor som kommer från Turkiet. Jag tycker snarare att det är kul med omväxling i reklamrösterna. (Sen tröttnar jag på den ändå för att den går så jäkla ofta.)

Kassabiträdet på konsum som bestämt enbart skulle tilltala och titta på min pojkvän.. trots att det var jag som genomförde handlingen och betalade..Någraveckor sedan men stör mig fortfarande så fort jag ser hans nylle.

Åh, påminner mig om när jag och sambon var på Clas Ohlson och det var en tjej i vår ålder i kassan. Det var ganska uppenbart att jag och killen var där ihop, men vi behandlades så himla olika. När sambon kom i kassan var det värsta :laugh::laugh::D;) "heeeeeeej, ha en bra dag, hihi" och när hon vände sig till mig blev det stoneface :meh: "hej."

Åh, påminner mig om när jag och sambon var på Clas Ohlson och det var en tjej i vår ålder i kassan. Det var ganska uppenbart att jag och killen var där ihop, men vi behandlades så himla olika. När sambon kom i kassan var det värsta :laugh::laugh::D;) "heeeeeeej, ha en bra dag, hihi" och när hon vände sig till mig blev det stoneface :meh: "hej."

Det där är såå jäkla irriterande. Dessutom är tydligen min karl någon som de gillar "hihi":a medan jag mer eller mindre står och himlar med ögonen bredvid :mad:

Särbon tycker det är skitkul :D

Hon har intonation som en av mina kollegor som kommer från Turkiet. Jag tycker snarare att det är kul med omväxling i reklamrösterna. (Sen tröttnar jag på den ändå för att den går så jäkla ofta.)
Det kan ju vara en förklaring till varför jag inte går till det och tycker att det låter " fel", tack för svaret!

Nyhetsrapporteringen kring sport. :meh: Dels stör jag mig på den orimligt långa tid som sportnytt får i relation till huvudnyheter och lokala nyheter men mest på språket de använder. Så där lite barnsligt, "häftigt och grabbigt" till skillnad mot de andra rapporteringarna som är mer neutrala. Sedan till det STORA störningsmomentet för mig, nämligen användningen av ordet "hjälte" i dessa sammanhang. Jag anser inte att man är en hjälte så fort man gjort ett mål eller vunnit något. :mad: En hjälte är någon som gjort något enastående som att t.ex. rädda livet på någon eller arbeta hårt för att förbättra situationen för andra inom något område.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka