Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyhetsrapporteringen kring sport. :meh: Dels stör jag mig på den orimligt långa tid som sportnytt får i relation till huvudnyheter och lokala nyheter men mest på språket de använder. Så där lite barnsligt, "häftigt och grabbigt" till skillnad mot de andra rapporteringarna som är mer neutrala. Sedan till det STORA störningsmomentet för mig, nämligen användningen av ordet "hjälte" i dessa sammanhang. Jag anser inte att man är en hjälte så fort man gjort ett mål eller vunnit något. :mad: En hjälte är någon som gjort något enastående som att t.ex. rädda livet på någon eller arbeta hårt för att förbättra situationen för andra inom något område.
Ja det är jättefånigt. Även det blivit bättre så har mycket sportjournalistik lång väg att gå innan de kan jämställas med annan journalistik.

Vet inte om det är sagt tidigare men jag retar mig varje gång jag hör på reklamen för Sängjätten. Vad har hon för underlig dialekt egentligen, jag får ingen ordning på den. " Bara gör det" Spysmiley.

Det där "bara gör det" får mig att tänka på en helt annan reklam; den med lotter som pratar med varann o vill att man ska köpa dem.. :wtf:

Det där är såå jäkla irriterande. Dessutom är tydligen min karl någon som de gillar "hihi":a medan jag mer eller mindre står och himlar med ögonen bredvid :mad:

Särbon tycker det är skitkul :D

Min manligare hälft har väldigt bestämda åsikter om vad som är snyggt och jag är bara ett bihang som ska parkeras nånstans och som definitivt inte lyssnas på när han köper kläder. Ändå brukar försäljarna ofta fjäska och visa saker för mig (som ska va till mannen) när jag är med. Det tycker JAG är rätt roligt medan han inte alls förstår poängen :D

Det där "bara gör det" får mig att tänka på en helt annan reklam; den med lotter som pratar med varann o vill att man ska köpa dem.. :wtf:

Min manligare hälft har väldigt bestämda åsikter om vad som är snyggt och jag är bara ett bihang som ska parkeras nånstans och som definitivt inte lyssnas på när han köper kläder. Ändå brukar försäljarna ofta fjäska och visa saker för mig (som ska va till mannen) när jag är med. Det tycker JAG är rätt roligt medan han inte alls förstår poängen :D
:rofl:

När en ryttare vinner ett pris så hörs direkt spydiga kommentarer som att "en häst har tydligen vunnit ett pris". Underligt för jag hörde aldrig något synpunkt på att bollen borde vunnit när Zlatan fick sina utmärkelser, inte heller gnälldes det om att skidorna inte fick pris när Charlotte Kalla vann häromåret. Bör jag tolka detta som att det finns en massa missförstådda golfbollar, längskidor och fotbollar därute (ber om ursäkt för om jag glömt någon)?

När en ryttare vinner ett pris så hörs direkt spydiga kommentarer som att "en häst har tydligen vunnit ett pris". Underligt för jag hörde aldrig något synpunkt på att bollen borde vunnit när Zlatan fick sina utmärkelser, inte heller gnälldes det om att skidorna inte fick pris när Charlotte Kalla vann häromåret. Bör jag tolka detta som att det finns en massa missförstådda golfbollar, längskidor och fotbollar därute (ber om ursäkt för om jag glömt någon)?
:bow::D

Min trådlösa mus har slutat fungera = jag måste sitta med laptopen i knät istället för att ha den inkopplad till tvn. Som att det inte är störande nog, så tycker musplattan att jag inte alls vill stänga av klickning via musplattan och bara kunna klicka på musknapparna, utan aktiverar klickning via musplattan trots jag stängt av det flera gånger :rage::rage::rage: Och för att göra det ännu mer störande så är det inte iklickat på "aktivera" i inställningar men ändå så har det funkat att klicka :banghead:

Eller hur! :bow: Idioter! :rage:

Stör mig orimligt mycket på GRÅTARNA varje år i Mästerkocken. Inte att man gråter av lycka eller så, men hon som vann förra året grät ju varenda avsnitt oavsett vad. Och nu hade de exempelvis två där den ena lipar och vill inte "åka ut på nån xxxx fisk". Stör mig sjukt mycket på att hon ställer upp i en tävling där man borde VETA att man förr eller senare löper stor risk för att ta i en rå fisk om man klarar sig kvar. Chansar man får man väl hacka i sig det utan att stå och tjuta så Leif får släpa sig iväg för att klappa på en?
Nästa är hon som var med förra året och lipade då med, som höll på att bryta ihop pga.. fläskfilé? Vem ställer upp i en kocktävling som inte alls kan fixa att få griskött? Och så gråts det. Uhuhuhu inte fisk, uhuhuhu inte kött, uuhuhuhu inte sallad.. Goddammit ställ inte upp då.
/ond Lenis

Mitt sug efter onyttigheter. Det är inte bra för min diabetes och ändå kan jag inte låta bli :( så egentligen är det nog min brist på självdisciplin nu när det finns hemma p.g.a. kalas som stör mig.

Jag stör mig på att de som byter ut inpasseringssystemet i mitt hus inte bara lät det gamla sitta kvar tills det nya funkar. Det hade inte varit så svårt, det var bara en liten knapp i storlek med en vanlig lampströmbrytare i lägenheten och en liten "kodpanel" nere i porten. Nu funkar det delvis, man kan t.ex komma in med koden, men det går inte att öppna ifrån lägenheten. Inte jättepraktiskt när man t.ex väntar middagsgäster och står vid spisen och så måste man åka ner nio våningar för att släppa in folk. Dessutom kräver de tillträde till alla lägenheter minst tre gånger under en tvåveckorsperiod - som går ut imorgon - så vitt jag kan se har de bara varit inne hos mig en gång och jag vet fortfarande inte hur den nya porttelefonen funkar.

Får väl hoppas att de gör någon spurt idag och imorgon och även lämnar något litet blad om vilken knapp som gör vad, det finns ingen direkt logisk förklaring hittills...

Stör mig orimligt mycket på GRÅTARNA varje år i Mästerkocken. Inte att man gråter av lycka eller så, men hon som vann förra året grät ju varenda avsnitt oavsett vad. Och nu hade de exempelvis två där den ena lipar och vill inte "åka ut på nån xxxx fisk". Stör mig sjukt mycket på att hon ställer upp i en tävling där man borde VETA att man förr eller senare löper stor risk för att ta i en rå fisk om man klarar sig kvar. Chansar man får man väl hacka i sig det utan att stå och tjuta så Leif får släpa sig iväg för att klappa på en?
Nästa är hon som var med förra året och lipade då med, som höll på att bryta ihop pga.. fläskfilé? Vem ställer upp i en kocktävling som inte alls kan fixa att få griskött? Och så gråts det. Uhuhuhu inte fisk, uhuhuhu inte kött, uuhuhuhu inte sallad.. Goddammit ställ inte upp då.
/ond Lenis
Att folk gråter stör jag mig inte på. Jag tror inte att någon som inte varit med kan föreställa sig hur pressande den där tävlingen är. Det blir nog lätt lite överdrivna känslouttryck.

Däremot förstår inte jag heller folk som ställer upp och sedan säger "jag har ALDRIG fileat en fisk" eller "jag har ALDRIG styckat en kyckling". De vet ju att det där dyker upp förr eller senare och de måste ju ha flera månader på sig att träna innan tävlingen börjar?

I den danska varianten var det en kille som sa att han hade köpt typ 40 kycklingar att träna på. Way to go! :up:

Folk som pratar klockren svenska helt plötsligt inte kan prata svenska längre utan att bryta :confused: Dom har blivit hiphopare och dom måste man tydligen bryta. Men den andre hiphoparen som kom till Sverige för två år sen pratar nästintill felfritt :up:

Att jag jättegärna vill klippa mig, men jag är så jäkla rädd för att gå till frisören. :arghh:
Jag är likadan :grin: Vilket resulterar i att jag varje(!) kväll nu funderar på att gå till badrummet och klippa av håret själv. Det lär inte bli lyckat öht, så jag borde verkligen gå till någon frisör...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka