Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig enormt på Trump och idag är han fanimej överallt. Vill försöka låtsas som att han inte finns, men det är en aning svårt!! Du vill han tydligen lägga ner USAs motsvarighet till Kulturdepartmentet/Kulturrådet :banghead::banghead::banghead::banghead:

Stör mig också på att jag vill äga typ hela Rodebjers vårkollektion :arghh: vilket dels skulle bli jävligt dyrt och dels inte känns direkt bra med tanke på mitt jobb :p

Har upptäckt något ännu hemskare. Folk som inte bara missar de/dem, utan även använder de istället för den och det. :cry:
Redan? ;) Lika med dt istället för det. Eller bara d. Gaah!
(har jag råkat göra dylikt så skyller jag dock på mitt tangentbord som är kasst och utelämnar eller dubbelklickar vissa bokstäver lite på måfå :p)

Redan? ;) Lika med dt istället för det. Eller bara d. Gaah!
(har jag råkat göra dylikt så skyller jag dock på mitt tangentbord som är kasst och utelämnar eller dubbelklickar vissa bokstäver lite på måfå :p)

Dt och d är avskyvärt, men för mig blir det så himla förvirrande när de använder de, eftersom detta ordet redan finns och bär en helt annan betydelse.

Dt och d är avskyvärt, men för mig blir det så himla förvirrande när de använder de, eftersom detta ordet redan finns och bär en helt annan betydelse.
Håller med.
Det verkar ju "inne" att utelämna en bokstav på slutet - "ja" i stället för jag, "de" i stället för "det", "den" med flera förkortningar.
Man vinner ju så mycket på att slippa en bokstav!

Elle: ma vinne juh såååå mycke på att slipp e boksta

Och ett par är lika mycket familj som ett par med barn.
Jag tror det är en vana vad en kallar det.
Jag kallar oss båda ett par.
(Ibland känner jag att min sambo, jag och hundarna är en familj. Hundarna är ju familjemedlemmar.)
Är då en person och två hundar också en familj?

Stör mig på att jag behöver tvätta idag och att ena katten inte vill äta det torrfodret jag köpte. Tur att hon har fett att ta av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka