Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig enormt på att mina drömbyxor inte passar.
Stl XS får jag inte upp över höften medan S glappar typ 2 dm i midjan. Säljaren i butiken föreslog att jag skulle köra på S och sy in dom i midjan.
SMART tänkte jag innan jag tänkte efter och insåg att de ju då knappast skulle gå att få upp över höften :banghead::cry:
Hmm skulle man kunna sy in en längre dragkedja i XS??

Störde mig på seglarpappan i Familjer på äventyr igår:

"Tänk vad coolt att kunna säga Jag valde bort ett jobb i IT-branschen och blev författare i stället. Och nu gör vi det faktiskt" - så tog han jollen, rodde i land och satte sig på ett kafé och skrev. Medan hans fru var kvar på båten och hemskolade barnen.

:banghead:
Och jag stör mig på Sydafrika-mamman som säger "som enda kvinna i huset, så är det ju jag som ska rådda ihop fyra män som är ostrukturerade".

Jaha? Och varför är det ju det? O_o

Jag stör mig på folk som inte förstår vad "Det är inte mitt område tyvärr, du får vända dig till X-avdelningen" betyder utan bara fortsätter ösa frågor och synpunkter på mig trots att de får samma svar på varenda meddelande. Jag stör mig extra mycket på dem när de a) särskriver b) skriver ................ mellan olika delar i samma mening c) berättar för mig hur irriterande det ena och det andra är när det har noll och nada med mig att göra...

Och jag stör mig på Sydafrika-mamman som säger "som enda kvinna i huset, så är det ju jag som ska rådda ihop fyra män som är ostrukturerade".

Jaha? Och varför är det ju det? O_o
Ja, det hörde jag också!

Och enlig trailern kommer hon ge mig kraftig eksem i nästa program: "Jag har alltid kunnat kommunicera telepatiskt med djur" ...

Den familjen är så märklig. Hur försörjer de sig? Ingen av de testosteronstinna unga hannarna verkar ju göra annat än surfa och åka skateboard. Pappan forskar på haj och mamman "håller ihop" familjen.

Ja, det hörde jag också!

Och enlig trailern kommer hon ge mig kraftig eksem i nästa program: "Jag har alltid kunnat kommunicera telepatiskt med djur" ...

Den familjen är så märklig. Hur försörjer de sig? Ingen av de testosteronstinna unga hannarna verkar ju göra annat än surfa och åka skateboard. Pappan forskar på haj och mamman "håller ihop" familjen.

Jag gissar att de lever på pengar från en husförsäljning tills de är slut, få kommer de tillbaka till Sverige och upptäcker att hus fortfarande kostar pengar.

Ja, det hörde jag också!

Jag har bara sett halva första avsnittet än så länge (och tackar dig för påminnelsen om att det finns en ny säsong, det hade jag missat!), men det låter ju inte så lovande. Får lite dåliga vibbar av den där familjen men det kan förstås vara sättet TV vill framställa dem på som spökar, åtminstone delvis...

Jag har bara sett halva första avsnittet än så länge (och tackar dig för påminnelsen om att det finns en ny säsong, det hade jag missat!), men det låter ju inte så lovande. Får lite dåliga vibbar av den där familjen men det kan förstås vara sättet TV vill framställa dem på som spökar, åtminstone delvis...
Jag har sett båda de tidigare säsongerna och jag tycker att produktionen verkar väldigt respektfull mot familjerna. Har inte uppfattat att de framställts på något taskigt vis. Det är ju trots allt public service som gör det ...

Att folk alltid lyckas vara så himla tumblr på sina bilder hela tiden!! Medan jag ligger här röd om kinderna och snorar som ett litet barn.
( Fast egentligen är jag nog mest bara avis.)

Hmm skulle man kunna sy in en längre dragkedja i XS??

Ja det skulle vara möjligt men eftersom jag inte fått på mig dom vet jag ju inte hur dom sitter :rofl: Och brallorna kostar 4 lax. Vore trist att börja sy om dom och sen ba "nehepp de passade inte ändå" :rofl:
Kaos alltså :nailbiting: Bestämde mig för att jag får antingen banta eller så ge upp tanken...

Stör mig nu orimligt mycket på att posten för en tid sedan bytte mitt utlämningsställe. Istället för ett snabbköp har jag nu en liten typ tobaksbutik där jag ska hämta försändelser.
På det stora snabbköpet så var det rätt stor rotation på de anställda, dvs ingen tänkte på att jag var där typ varannan dag och hämtade ut paket :angel:
Nu däremot är det samma gubbe som lämnar ut breven. Nu har han börjat kommentera mina frekventa besök och jag drar mig verkligen för att gå dit :cautious:

Stör mig nu orimligt mycket på att posten för en tid sedan bytte mitt utlämningsställe. Istället för ett snabbköp har jag nu en liten typ tobaksbutik där jag ska hämta försändelser.
På det stora snabbköpet så var det rätt stor rotation på de anställda, dvs ingen tänkte på att jag var där typ varannan dag och hämtade ut paket :angel:
Nu däremot är det samma gubbe som lämnar ut breven. Nu har han börjat kommentera mina frekventa besök och jag drar mig verkligen för att gå dit :cautious:

hehehe, känner igen det alltför väl :angel: mitt utlämningsställe har inte så mycket personalrotation så ehhh, jag är ett ganska välbekant ansikte för personalen där kan man väl säga :p Värst är ju när man beställt flera paket samtidigt men får dem olika dagar och inte har tålamod att vänta och "samla ihop" till en hämtning utan är där flera dagar i rad:angel::D Då brukar jag försöka ta någon hämtning innan jobbet - i hopp om att det ska vara olika personal.

hehehe, känner igen det alltför väl :angel: mitt utlämningsställe har inte så mycket personalrotation så ehhh, jag är ett ganska välbekant ansikte för personalen där kan man väl säga :p Värst är ju när man beställt flera paket samtidigt men får dem olika dagar och inte har tålamod att vänta och "samla ihop" till en hämtning utan är där flera dagar i rad:angel::D Då brukar jag försöka ta någon hämtning innan jobbet - i hopp om att det ska vara olika personal.

Nej alltså HAR EXAKT SAMMA PROBLEM!!! Jag brukar försöka vänta om jag vet att jag har flera paket som ska komma, allt för att slippa gå dit varje dag :angel: men så saknar man ju heeeelt tålamod! :nailbiting::meh:
Jag fattar inte varför han snubben aldrig är ledig??? Överväger snart att skicka ngn som "ombud" :rofl:

Nej alltså HAR EXAKT SAMMA PROBLEM!!! Jag brukar försöka vänta om jag vet att jag har flera paket som ska komma, allt för att slippa gå dit varje dag :angel: men så saknar man ju heeeelt tålamod! :nailbiting::meh:
Jag fattar inte varför han snubben aldrig är ledig??? Överväger snart att skicka ngn som "ombud" :rofl:
Jag fattar inte varför spelar det roll om ni handlar på nätet och en gubbe i tobaksbutik ser det?
:confused:

Kära storasyster gör det. Beställer saker till MITT utlämningsställe så att JAG får skämmas istället :rage:
Bäst var nog när hon beställde en grej via mitt kundkonto på en webbshop -till sitt eget utlämningsställe... Vi bor i olika städer....... :banghead:

Stör mig även lite på att snubben direkt bara "JAHA då var det dags att hämta paket igen då!!!"
Var lite sugen på att bara "eh nej jag ska bara köpa ett paket tuggummi!!!" (för att överraska liksom).

Ungefär som när man alltid beställer samma sak på typ sushistället och de ba "jaha som vanligt eller".
Då bara säger man ngt heeeelt annat för att inte framstå som förutsägbar (och sen ångrar man sig när man kommer hem :rofl: )

Jag fattar inte varför spelar det roll om ni handlar på nätet och en gubbe i tobaksbutik ser det?
:confused:

Det spelar väl egentligen ingen roll - därav orimligheten :D

Men det är som när man beställer prylar från tex Fyndiq - allt kommer i olika paket, och kan då dyka upp olika dagar (eller i klump). Minns nåt tillfälle när syrran fick 13(!) paket i brevlådan. Hon satt i köket och skämdes ihjäl när hon fick syn på den stackars brevbäraren som försökte trycka ner paketen i brevlådan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka