Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig även lite på att snubben direkt bara "JAHA då var det dags att hämta paket igen då!!!"
Var lite sugen på att bara "eh nej jag ska bara köpa ett paket tuggummi!!!" (för att överraska liksom).

Ungefär som när man alltid beställer samma sak på typ sushistället och de ba "jaha som vanligt eller".
Då bara säger man ngt heeeelt annat för att inte framstå som förutsägbar (och sen ångrar man sig när man kommer hem :rofl: )

Själsfrände :bow::laugh::grin:

Stör mig även lite på att snubben direkt bara "JAHA då var det dags att hämta paket igen då!!!"
Var lite sugen på att bara "eh nej jag ska bara köpa ett paket tuggummi!!!" (för att överraska liksom)
Typ varje gång jag går till en kiosk här som har dhl servicepoint så frågar ägaren om jag köpt böcker. Det var en period som jag beställde pocketböcker från adlibris en gång i månaden eller så. :angel:

Typ varje gång jag går till en kiosk här som har dhl servicepoint så frågar ägaren om jag köpt böcker. Det var en period som jag beställde pocketböcker från adlibris en gång i månaden eller så. :angel:

En gång i månaden är ju ändå sjukt sporadiskt! ;)
Alltså jag har bett en kollega att beställa en grej från Asos till mig :angel:

Haha nä men jag är paranoid av naturen och tycker att det känns shady att han kommenterar varje gång jag kommer :cautious: tänker att han kanske tror att jag sköter typ hela innerstans droghandel eller ngt :rofl:

Det där tänkte jag på idag när en kille kom med en ikea-kasse (stora blå ni vet) full med paket han skulle posta i alla dess former och med lite olika ombud dvs både post o DHL etc. Sen köpte han två rullar (jag kunde inte låta bli att notera, stod ju bakom :angel:) ny packtejp. Så jag tror att ni andra borde ligga i lä, det är när man är på den nivån man börjar fundera.. Jag är fortfarande lite nyfiken på vad han hade packat i alla sina lådor o skokartonger etc.. O jag är ändå en sån som själv hämtar o skickar en del.

Min input på lite samma sak fast ändå inte är att min lokala pizzagubbe förhoppningsvis fattat att jag är gravid så han inte portar mig. Har blivit många pizzor av exakt samma sort under graviditeten och innan dess var jag där och hysteriköpte red bull o choklad om det var kris. Han kan inte ha nån bra syn på mitt kostintag :o:D

Lite på samma tema stör jag mig på att snubben som har min närmaste Seven Eleven (typ 2 meter från min port) lägger sig i ALLT. Så pass att jag hellre går till ett annan Seven Eleven några 100 meter bort.
Tex. "jaha du har inte varit här på ett tag nu, har du haft semester. Vart har du varit? Ska du inte ha en bulle? Nähä ok bantar du?"
Eller: "alltså du borde verkligen inte sminka dig, du är mkt snyggare utan smink. Ska du inte ha en bulle, har du ett sånt där stämpelkort, då får du var tionde gratis. Är du glutenallergisk?"

KAN MAN INTE BARA FÅ KÖPA EN KAFFE????
Kaos!!! :nailbiting:

Det stör mig att det verkar som om man får se så mycket av barnens känsloutbrott i det programmet

Liksom det är inte kul för nån??

Man kan kommentera det kort bara låta dom säga något om att det är jobbigt ibland eftersom si och så och sen gå vidare

Bara låt ungarna va

Jag har sett båda de tidigare säsongerna och jag tycker att produktionen verkar väldigt respektfull mot familjerna. Har inte uppfattat att de framställts på något taskigt vis. Det är ju trots allt public service som gör det ...
Ah, ja men då så! Jag såg bara något enstaka avsnitt från förra säsongen så jag har inte riktigt koll. Ser fram emot resten!

Lite på samma tema stör jag mig på att snubben som har min närmaste Seven Eleven (typ 2 meter från min port) lägger sig i ALLT. Så pass att jag hellre går till ett annan Seven Eleven några 100 meter bort.
Tex. "jaha du har inte varit här på ett tag nu, har du haft semester. Vart har du varit? Ska du inte ha en bulle? Nähä ok bantar du?"
Eller: "alltså du borde verkligen inte sminka dig, du är mkt snyggare utan smink. Ska du inte ha en bulle, har du ett sånt där stämpelkort, då får du var tionde gratis. Är du glutenallergisk?"

KAN MAN INTE BARA FÅ KÖPA EN KAFFE????
Kaos!!! :nailbiting:

Men herregud! Jag hade fått spader o typ aldrig gått dit utan att låtsas prata i telefon eller nåt :crazy:

Uttrycket "x antal". Är det en hybrid av matteuppgifter där "x" är ett okänt tal som söks och det vedertagna uttrycket "ett antal"? Nu verkar det så utbrett att merparten av befolkningen säkert tycker att det är rätt och då blir det visst så per definition. :yuck:

Tittade på TV igår och retar mig fortfarande på slarvig eller direkt felaktigt textning. Det är ju inte så att svensk mil(~10 km) är exakt samma som engelskt mil(1609 m).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka