Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jefla Släkting som ringer mig på jobbet minst var tionde minut! Och att jag jobbar i landskap och kan inte bara slå på högtalaren och fortsätta jobba. Varje gång måste jag rycka kortet och gå iväg och hitta någon avskild plats och svara på och sedan går tillbaka och logga in igen...varpå fanskapet ringer igen :banghead: Jag får ingeting gjort

Att folk gråter stör jag mig inte på. Jag tror inte att någon som inte varit med kan föreställa sig hur pressande den där tävlingen är. Det blir nog lätt lite överdrivna känslouttryck.

Däremot förstår inte jag heller folk som ställer upp och sedan säger "jag har ALDRIG fileat en fisk" eller "jag har ALDRIG styckat en kyckling". De vet ju att det där dyker upp förr eller senare och de måste ju ha flera månader på sig att träna innan tävlingen börjar?

I den danska varianten var det en kille som sa att han hade köpt typ 40 kycklingar att träna på. Way to go! :up:

Ja, vi pratade om detta på lunchen idag - jag såg inte hela programmet igår pga bullbak, men hörde en del och såg lite grann. Liksom - jag har själv filéat väldigt få fiskar (och styckat väldigt få kycklingar). Hade jag gått vidare i kvalet till ett sådant här program så hade jag ju filéat varenda fisk jag såg under hela tiden innan det satte igång! Bett att få jobba gratis i diverse fiskdiskar, observerat som bara den och sedan övat på allt jag hittade. Samma sak med kyckling då, och annat man har dålig koll på. Det känns så självklart!

Jefla Släkting som ringer mig på jobbet minst var tionde minut! Och att jag jobbar i landskap och kan inte bara slå på högtalaren och fortsätta jobba. Varje gång måste jag rycka kortet och gå iväg och hitta någon avskild plats och svara på och sedan går tillbaka och logga in igen...varpå fanskapet ringer igen :banghead: Jag får ingeting gjort
Varför säger du inte till din släkting att ringa efter jobbet?

Varför säger du inte till din släkting att ringa efter jobbet?
Jag gör det om och om igen - men hen är dement och deprimerad. Det är också därför jag öht svarar. När jag varit på möten och inte kunnat svara på en stund så har Släkting fått panikångest och dragit iväg.

Hen ska inte vara ensam. Men jag har inte råd att anställa någon/sluta jobba och stadsdelens biståndsbedömare anser att Släkting får den hjälp som behövs.

Ja, vi pratade om detta på lunchen idag - jag såg inte hela programmet igår pga bullbak, men hörde en del och såg lite grann. Liksom - jag har själv filéat väldigt få fiskar (och styckat väldigt få kycklingar). Hade jag gått vidare i kvalet till ett sådant här program så hade jag ju filéat varenda fisk jag såg under hela tiden innan det satte igång! Bett att få jobba gratis i diverse fiskdiskar, observerat som bara den och sedan övat på allt jag hittade. Samma sak med kyckling då, och annat man har dålig koll på. Det känns så självklart!
Precis så! Dessutom hade man dammsugit youtube. Dock utan att säga det till domarna. "Det har jag sett på youtube" brukar inte falla i god jord. :D

LÖK! Varför ska det vara så jäkla svårt att skala lök? Jag hatar att skala lök! :mad: Å så skulle det så klart vara 10! små jävla lökar i fisksoppan jag nyss tillagade. Synd att det är så himlans gott med lök bara. :d

Att min näsa är svullen och att min sambo är dum (hett tips, om en person har glasögon på sig-slå dem inte i ansiktet med en kudde). :banghead:

What she said :p
Jag har aldrig lyckats lära mig de/dem trots måååånga förklaringar - så jag har konstaterat att nä, palla, jag kan vara en nagel i ögat istället :angel: Har hört nånting om att de överallt ska vara korrekt nu däremot, vet inte om det stämmer dock.
'
kan jag aldrig tänka mig.
Däremot "dom" är godkänt (ryser, för det är så fult, så fult)

Stör mig orimligt mycket på en person jag har en del kontakt med genom mitt jobb.
Vi pratar inte samma språk överhuvudtaget och tex mailkonversationer blir ett stort frustrationsmoment för då jag får svar där man kan undra om personen ens läst vad jag skrivit. Det är svar som är "icke-svar", för de berör knappt det jag skrivit, eller så är det svar där personen bekräftar nånting som jag inte sagt = lägger ord/uppgifter "i munnen" på mig. Just nu har personen bestämt sig för att jag är en myndighetsperson och har ansvar att lösa en specifik fråga som jag inte har kompetens för och därför inte ska gå in i.
Jag är ingen myndighetsperson, och mitt ansvar i frågan är att hänvisa till rätt ställe då det inte är "min" fråga -vilket är gjort, uppföljningar mm.

Alltså jag kan inte förklara närmare då det är ett jobbärende men jag blir tokig när personen inte hör vad jag säger utan väljer att förstå något helt annat. Och personen i mitt bekymmer är alltså inte "brukaren" utan ombud för en annan person (som inte är ett problem).

Låtar med låååånga instrumentala intron. Börja sjung för f*n! :rage:
Citerar mig själv.
Dubbelimperativ som "sluta rök", "börja spring" och "försök ät". DET HETER INTE SÅ och är SÅ FULT!
:mad: :banghead: :cry:

Uppmaningen är "sluta", "börja", "försök". Det som kommer därefter ska stå i grundformen infinitiv, dvs röka, springa, äta.
Alltså: Sluta skriva fel!
:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar