Stör mig orimligt mkt på att en kompis nödvändigtvis ska ta med sig barnen överallt. Hon har två barn, en är 3 år och en 1,5. Vi ses inte speciellt ofta och då MÅSTE tydligen kidsen vara med. Tex om vi ska ses några tjejer över en middag ute så kommer hon med två små barn och hela middagen blir stressig och förstörd eftersom allt handlar om att hålla efter ungarna. Nån skriker, nån måste byta blöja, nån drar i duken, äter på ngt olämpligt osv. Ofta är vi också i barmiljö där små barn inte riktigt passar in (barnvagnen går inte in, hög volym, fullt med folk... det är olämpligt helt enkelt rent allmänt).
Till saken är alltså den att vi ses kanske 1 gång i månaden. Människan är inte ensamstående utan har en man så jag stör mig enormt på att han inte kan ta barnen några timmar låt säga var tredje vecka om vi ska ses?
Stör mig också på att personen inte alls verkar känna av stämningen, att barnens sällskap inte är uppskattat eller passande vid dessa tillfällen. Det har också hänt att hon vid tillfällen där "vi ska ta några drinkar med tjejerna" tagit med mannen som då suttit bredvid och hållit på med ungarna. VARFÖR kan han då inte ta en promenad med barnen eller kanske vara hemma med dom nån timme???