Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köp en Topbox kattlåda - min bästa investering för att slippa kattsand - jag har fan glömt hur det är att ha kattsand på golvet
Hur fungerar det med stor, tjock och fluffig katt som gärna inte hoppar på saker i onödan? :D (annars verkar det sjukt praktiskt!) Ska tipsa mina föräldrar iaf som har två sandmarodörer

Yta? Den är väl platt! Sluta vara lagom, dags att börja gå all in! :up:

Jag är mer av åsikten att om väggen bakom syns så är TV:n för liten. :D
Jamen den står på en bänk, delvis framför ett fönster och tar upp rumslig yta :D. Nu kommer jag inte kunna se fönstret alls :eek: :D

Stör mig orimligt mkt på att en kompis nödvändigtvis ska ta med sig barnen överallt. Hon har två barn, en är 3 år och en 1,5. Vi ses inte speciellt ofta och då MÅSTE tydligen kidsen vara med. Tex om vi ska ses några tjejer över en middag ute så kommer hon med två små barn och hela middagen blir stressig och förstörd eftersom allt handlar om att hålla efter ungarna. Nån skriker, nån måste byta blöja, nån drar i duken, äter på ngt olämpligt osv. Ofta är vi också i barmiljö där små barn inte riktigt passar in (barnvagnen går inte in, hög volym, fullt med folk... det är olämpligt helt enkelt rent allmänt).
Till saken är alltså den att vi ses kanske 1 gång i månaden. Människan är inte ensamstående utan har en man så jag stör mig enormt på att han inte kan ta barnen några timmar låt säga var tredje vecka om vi ska ses?

Stör mig också på att personen inte alls verkar känna av stämningen, att barnens sällskap inte är uppskattat eller passande vid dessa tillfällen. Det har också hänt att hon vid tillfällen där "vi ska ta några drinkar med tjejerna" tagit med mannen som då suttit bredvid och hållit på med ungarna. VARFÖR kan han då inte ta en promenad med barnen eller kanske vara hemma med dom nån timme??? :confused::banghead:
En de l människor ingår någon sorts sammansmältning med sina barn. De kan inte skilja på vänskap mellan hen och vänskap med barnen.

Jag förargade en bekant å det allra grövsta när jag inte ville bli insläppt i hennes privata album och statusuppdateringar runt hennes små barn. Min mailbox fylldes med små glada notiser om barnens framsteg.
Min förklaring att jag var kompis med henne och inte med de där små människorna hon levde med mottogs inte bra. Att jag inte var kompis med hennes mamma heller var inte samma sak

Förr fick man upp "rullgardinen" genom att scrolla uppåt, sedan något dygn måste man föra upp muspekaren för att få den att trilla ner.

Jag stör mig på folk som inte kan låta andra få va stolta utan att det ska klankas ner osv. Om någon är stolt, låt den va stolt även om det är en skitsak för den som klankar ner. Blir så trött.

Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte fick visa leg på systemet idag. Första gången det (inte) händer under min drygt 7 år långa systemetkarriär.

Tidigare har jag alltid slängt fram körkortet på ren reflex men sen kanske ett år tillbaka har jag väntat med att visa det tills de frågat, lite för att se när dagen skulle komma. Idag kom den.

RIP sub20-looken, RIP.

Min fbvän, en pensionär (tror jag) från Norge. Han har nu varit på Cypern i två veckor och i morse när jag räknade hade han lagt upp 516 bilder, videor, incheckningar och andra uppdateringar! Han lägger gudskelov inte in bilderna en och en, framåt lunch kan det komma "32 nya bilder i albumet Kypros 2016" och framåt kvällningen "58 nya bilder".

Han är manisk! :laugh:

Och jag undrar vad hans fru får ut av samvaron under semestern.

(Jag vet, jag behöver inte följa honom, men jag måste bara se var detta slutar :rofl:)
Alltså det här geniet ... Han är kvar på Cypern och fortsätter att spamma få fb. Igår hade han mage att tagga en kompis, vi kan kalla honom Ola Norman, och skriva typ "Haha, när jag öppnar min fb får jag upp 'Ola Norman har gillat din bild ÖVER HELA SKÄRMEN' haha"

Ja vad tror du, var glad att det finns en människa kvar på din lista som fortfarande orkar gilla din spam :banghead::rofl:

Senast ändrad:
Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte fick visa leg på systemet idag. Första gången det (inte) händer under min drygt 7 år långa systemetkarriär.

Tidigare har jag alltid slängt fram körkortet på ren reflex men sen kanske ett år tillbaka har jag väntat med att visa det tills de frågat, lite för att se när dagen skulle komma. Idag kom den.

RIP sub20-looken, RIP.
Och jag har motsatta åsikten (samma ålder), tycker bara att det är jobbigt att behöva visa leg. Å andra sidan kanske det också har med att göra att jag för inte värst längesen blev mer eller mindre anklagad för att ha falskleg vid köp av produkter det var 18-årsgräns på. Jag har väl helt enkelt inget emot att åtminstone se vuxen ut. :p

Jag stör mig orimlig mycket på att det verkar vara en total omöjlighet att få rätt mängd pasta. Hur jag än gör blir det bannemig för mycket!

Jag stör mig orimlig mycket på att det verkar vara en total omöjlighet att få rätt mängd pasta. Hur jag än gör blir det bannemig för mycket!
Har du en pastaslev med ett hål i så kan du mäta spaghettin i den, det är en portion. Annan pasta kan man väga (torr), ca 70 g är en portion om jag inte minns fel.

Jag stör ihjäl mig på att jag vill ha tre väldigt dyra saker NU plus att jag vill spara en massa pengar och inte röra mitt sparkonto.

Det går liksom inte ihop. Och ingenting av det jag vill ha är strikt nödvändigt, jag kan liksom vänta eller till och med avstå. Men jag VILL och jag kan inte sluta störa mig på att jag måste välja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka