Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det NORDEA och deras system att låsa upp kortet först?Joo...
För att göra det hela ännu lite mer invecklat så är det inte mitt kort heller, utan min fars, då han också skulle ha beställt något men datorer onte är hans starka sida, så jag skötte om själva beställandet.
Sidan seriöshetsgrad är jag dock inte oroad över, så det är bra. Vi ska ta och försöka reda ut det hela under dagen idag.
Det är dialektalt i Väst-Sverige. Men numera används det även av folk som inte vill säga "man". Jag hörde det nog första gången i samband med att "hen" började användas.
Eftersom jag inte bor i Göteborg har det aldrig stört mig förut (göterborskan är ju så charmig ändå att jag kanske hade kunnat bortse från det störiga) men det har definitivt ökat.Fast är inte det där dialektal? I Göteborg gör man ju så tex, men jag har inte sett det från andra regioner i Sverige.
Det är dialektalt i Väst-Sverige. Men numera används det även av folk som inte vill säga "man". Jag hörde det nog första gången i samband med att "hen" började användas.
Ja men om man läser Michael Moores kommentarer (han tror Trump vinner) så blir jag mörkrädd. Jag tror inte vi fattat hur djupa de ekonomiska klyftorna är i USA där arbetare inte fått en reallöneökning på två decennier!
Tack, du gick till botten med det!Lars-Gunnar Andersson förklarade min aversion till "en" istället för "man" i skrift i lördagens GP. Jag gillar könsneutrala pronomen skarpt, och jag har inget emot principen "en" istället för "man", men det ser så illa ut i skrift. Nu vet vi varför
Nej, det är inte nordea. Efter mejlkontakt med företaget så verkar allt nog ändå vara som det ska, jag vet inte om strulet beror dels på ett fel från vår sida (antagligen något fel i kortuppgifterna först, ändrade sedan) och dels att de av någon anledning inte uppdaterat beställningssidan. Nå, är väl bara att tro på att det är okej nu då och vänta på mejlet med leveransdatum dåÄr det NORDEA och deras system att låsa upp kortet först?
Har du/ni pratat med henne om det?Stör mig orimligt mkt på att en kompis nödvändigtvis ska ta med sig barnen överallt. Hon har två barn, en är 3 år och en 1,5. Vi ses inte speciellt ofta och då MÅSTE tydligen kidsen vara med. Tex om vi ska ses några tjejer över en middag ute så kommer hon med två små barn och hela middagen blir stressig och förstörd eftersom allt handlar om att hålla efter ungarna. Nån skriker, nån måste byta blöja, nån drar i duken, äter på ngt olämpligt osv. Ofta är vi också i barmiljö där små barn inte riktigt passar in (barnvagnen går inte in, hög volym, fullt med folk... det är olämpligt helt enkelt rent allmänt).
Till saken är alltså den att vi ses kanske 1 gång i månaden. Människan är inte ensamstående utan har en man så jag stör mig enormt på att han inte kan ta barnen några timmar låt säga var tredje vecka om vi ska ses?
Stör mig också på att personen inte alls verkar känna av stämningen, att barnens sällskap inte är uppskattat eller passande vid dessa tillfällen. Det har också hänt att hon vid tillfällen där "vi ska ta några drinkar med tjejerna" tagit med mannen som då suttit bredvid och hållit på med ungarna. VARFÖR kan han då inte ta en promenad med barnen eller kanske vara hemma med dom nån timme???
En sån kompis hade jag också. När vi lite fint försökte påtala att hon kanske skulle lämna ungarna hemma med pappan nästa gång (som inte alls var oäven till att vara hemma med dom) men hon blev helt oförstående och väldigt sur och menade på att om ungarna inte var välkomna så skulle vi minsann få slippa henne också. Ingen större förlust så här i efterhand dockStör mig orimligt mkt på att en kompis nödvändigtvis ska ta med sig barnen överallt. Hon har två barn, en är 3 år och en 1,5. Vi ses inte speciellt ofta och då MÅSTE tydligen kidsen vara med. Tex om vi ska ses några tjejer över en middag ute så kommer hon med två små barn och hela middagen blir stressig och förstörd eftersom allt handlar om att hålla efter ungarna. Nån skriker, nån måste byta blöja, nån drar i duken, äter på ngt olämpligt osv. Ofta är vi också i barmiljö där små barn inte riktigt passar in (barnvagnen går inte in, hög volym, fullt med folk... det är olämpligt helt enkelt rent allmänt).
Till saken är alltså den att vi ses kanske 1 gång i månaden. Människan är inte ensamstående utan har en man så jag stör mig enormt på att han inte kan ta barnen några timmar låt säga var tredje vecka om vi ska ses?
Stör mig också på att personen inte alls verkar känna av stämningen, att barnens sällskap inte är uppskattat eller passande vid dessa tillfällen. Det har också hänt att hon vid tillfällen där "vi ska ta några drinkar med tjejerna" tagit med mannen som då suttit bredvid och hållit på med ungarna. VARFÖR kan han då inte ta en promenad med barnen eller kanske vara hemma med dom nån timme???
Jag är också hemma sjuk! Jag har tittat på tusen serier, ätit mängder med choklad och surfat slut på internet. Nu är jag uttråkad .Jag stör mig på att jag är hemma och sjuk samtidigt som jag vet att jag har en stor godispåse på mitt kontor på jobbet som jag verkligen skulle vilja ha här just nu.
Sexchatta?Jag är också hemma sjuk! Jag har tittat på tusen serier, ätit mängder med choklad och surfat slut på internet. Nu är jag uttråkad .
Jag sa ju att jag surfat slut på internet redan .Sexchatta?
En sån kompis hade jag också. När vi lite fint försökte påtala att hon kanske skulle lämna ungarna hemma med pappan nästa gång (som inte alls var oäven till att vara hemma med dom) men hon blev helt oförstående och väldigt sur och menade på att om ungarna inte var välkomna så skulle vi minsann få slippa henne också. Ingen större förlust så här i efterhand dock