Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör det mig lite att jag är lite dagvilse idag. Går halvt om halvt och tror att det är fredag idag :meh::(:p

Just nu stör det mig lite att jag är lite dagvilse idag. Går halvt om halvt och tror att det är fredag idag :meh::(:p

Åh, det har jag gjort hela veckan. Eller ja. I tisdags trodde jag att det var fredag eftersom vi hade fin-fika på förmiddagen då min chef fyllde år, och då kändes det ju genast som fredag. Fastighetsskötaren ringde och frågade om hon kunde komma nästa morgon och jag var på vippen att fråga om de verkligen jobbar lördagar?

Igår trodde jag att det var torsdag. Idag vet jag inte vad det är riktigt ;) Lustigt nog är det flera som har sagt samma sak i veckan, och även en radiopratare påstod i tisdags att det var onsdag. Det är väl något i luften ;)

Jag stör mig på när svenskar uttalar Instagram med amerikansk accent. Samtidigt stör jag mig på när svenskar uttalar Twitter som Tvitter.

Och så stör jag mig på att jag inte kan vänja mig riktigt vid iOS10, men jag vet inte om det är mig själv eller operativsystemet jag är mest irriterad på.

Mvh Inkonsekvent

Min fbvän, en pensionär (tror jag) från Norge. Han har nu varit på Cypern i två veckor och i morse när jag räknade hade han lagt upp 516 bilder, videor, incheckningar och andra uppdateringar! Han lägger gudskelov inte in bilderna en och en, framåt lunch kan det komma "32 nya bilder i albumet Kypros 2016" och framåt kvällningen "58 nya bilder".

Han är manisk! :laugh:

Och jag undrar vad hans fru får ut av samvaron under semestern.

(Jag vet, jag behöver inte följa honom, men jag måste bara se var detta slutar :rofl:)

Värsta Trumprelaterade citatet hittills:

- Han var som en bläckfisk. Hans händer var överallt, säger den tidigare affärskvinnan till tidningen.

:mad::mad::mad::mad::mad:
Yay. Hela förmiddagen på jobbet har jag suttit med ett visst standardmeddelande under ctrl+C, eftersom jag mailar det till folk jag misslyckas med att nå på telefon.

Nu, efter lunch då jag hängde lite på Buke, skulle jag just ctrl+P:a in samma meddelande i ännu ett mail men gissa vad det blev ... :crazy:

Nu stör jag mig på att jag ÅTERIGEN är förkyld och sjuk och så råkade jag öppna en chipspåse och samtidigt drack jag stark kaffe, och den kombon....var INTE god. Gah. Så nu har jag slösat bort två bra saker som är bra var för sig.

Jag stör mig orimligt mycket på att ordet "man" tydligen bytts ut till "en" utan min vetskap? "En (man) behöver väl inte gå ner? " Här ska en (man) visst parkera!"
Så otroligt störigt. Misstänker att det är en sorts "pk-sammansvärjning" där vissa fått för sig att "man" alltid är ett masculinum och därför istället använder "en" (hen minus h-et!!!) istället.... :cautious::sneaky::crazy:
Fast är inte det där dialektal? I Göteborg gör man ju så tex, men jag har inte sett det från andra regioner i Sverige.

Fast är inte det där dialektal? I Göteborg gör man ju så tex, men jag har inte sett det från andra regioner i Sverige.
Det är dialektalt i Väst-Sverige. Men numera används det även av folk som inte vill säga "man". Jag hörde det nog första gången i samband med att "hen" började användas.

Idag såg jag en man göra en u-sväng i en rondell.

Han skulle alltså tillbaka från samma håll han kom ifrån. Vanliga, tänkande, människor kör då ett varv i rondellen. Den här mannen körde ut i rondellen, svängde vänster mot körriktningen och svängde ut igen. En u-sväng alltså..i en rondell. Han stannade upp trafiken både i rondellen och väntande för att köra in i rondellen. Idiot
Det har jag inte sett ännu trots att jag bor vid ett rondelltätt ställe , TÄTT alltså. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka