Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har jag aldrig i hela mitt liv sett eller ätit chokladbollar som rullats i pärlsocker, ej heller någonsin med diverse strössel.
Märkligt. Här finns det på fikaställen.
Vi har alltid haft kokos, pärlsocker har jag bara använt i nödfall. När jag var liten/ung/yngre sa vi alltid kokosbollar om chokladbollar, chokladboll har jag lärt mig som vuxen.

Jag tänker att chokladbollar är en sorts egen variant av Delicatobollar, och vad har man väl på dem? Kokos! ;)

Pfffft... Ett annat störningsmoment är när folk "likställer" chokladbollar med Delicatobollar. Som när någon säger att de hatar chokladbollar men tydligen hatar Delicatobollar. Hänt i verkligheten :p Kokos gör ju som inget för själva ätupplevelsen mer än att fastna i tänderna. Som sagt så gillar jag verkligen kokos men det finns en tid och plats för allt.

Jag stör mig ofantligt på detta envisa användandet av ordet 'hen' som personligt pronomen.

Kom igen, vi har redan två könsneutrala personliga pronomen, varför inte använda dem?!?

Är det för att 1, det är ett modeord? 2, folk vill verka upplysta och med? 3, Folk vill visa att de bannemig är moderna och med och könsneturala, och därför använder hen för att visa att deras barn är köns-bärande könsneutrala under? 4 för att de andra alternativen låter 'opersonliga' (inte passar människor)? 5, man kopierar andra? 6 nåt helt annat? 7, allt ovan?

Och om man nu skall uppfinna ett fint modeord, varför inte uppfinna ett som INTE REDAN HAR MENING I SVENSKAN! :rage: *

*Hen betyder bryne. Ett gammalt ord, men i alla fall...
Jag använder hen, för att jag vill framstå som modääärn :)

Stör mig orimligt mycket på mig själv idag. Att jag är på tok för snäll för mitt egna bästa och korkad nog att fortsätta på samma sätt trots att jag märker hur det inte ger mig något, snarare tvärt om.

( Något som stör mig än mer är att chipsskålen ekar tom:cautious:)

Jag stör mig på mineraljägare från Tyskland. Ok att varphögar går under allemansrätten och att man får ta material från dem men man behöver ju inte skövla dem :mad: Det ser alltså ut som om någon har varit där med en maskin O_o och den som bor bredvid berättade att han ofta ser överlastade bilar som åker därifrån.

Förra stället jag var på så såg jag också ett gäng tyskar som var som gräshoppor över högarna. Vansinnigt otrevliga dessutom, hälsade knappt och stirrade surt på mig.

Att ta en rimlig mängd stuffer tycker jag inte är för mycket begärt.

En sak jag stör mig på är folk som är alldeles för dåliga på att blända av sina helljus.
Både vid möte och när de kör bakom. Jag brukar själv blända av när jag blir bländad av mötande eller att mitt helljus når fram till mötande bil, men ofta får jag blinka till med helljuset å påminna dom om att de har helljuset på.
Har även mött en del lastbilar, där jag brukar blända av när jag ser positionslycktorna på hytt-taket, men långt ifrån alla lastbilar som bländar av i tid. Till och med jag som kör lastbil själv klarar av att blända av och då har jag inte så flashigt helljus på "min lastbil", som de jag mött, där man möter en vit vägg i princip.
Det är något jag stör mig på nu i dessa mörka tider.

Får mig osökt att tänka på den här låten:

Jag stör mig återigen på mig själv.
Imin nämnd sitter en ledamot från ett parti som inte borde sitta där. Han är lomhörd och ofokuserad. Ställer korkade frågor och tar upp ämnen vi inte diskuterar. Vi gick igenom måldokument och han begär ordet för att fråga om hur stor andel ritualslaktat kött man köper in till kostenheten. För ritualslaktat halalkött är olagligt. Hans fråga hade inte ens med dokumentet att göra.

en handläggare berättade om föreningsprojekt kommunen kunnat stödja tack vare integrationspengar från staten. Varpå mannen ifråga begär ordet och säger att det där är det löjligaste han hört - eftersom handläggare berättat om en förening som haft språkkurs för nyanlända och hon hört dem läsa en svensk text om mårddjur.
- För mårddjur finns bara i Finland, inte i Sverige.

Önskar att jag kunde vara överseende och slå dövörat till. Istället blir jag orimligt irriterad. Ingen ide att slösa sån energi på en tönt :banghead:

På tal om uttal och andra ord som nämnts så måste jag få lägga till ordet snopp på listan. Det uttalas tom likadant alldeles oavsett om det gäller en kuk eller en fläck på en häst! Likadant med ballar som ju lätt ger balltramp en helt annan innebörd för oinsatta :angel:
Dessa ord har väl dock aldrig vållat större problem än att några ungar på ridskolans teorilektion kanske blir lite fnissiga och det kan man väl unna de tycker jag.

Helt OT men kom och tänka på en sån ljuspunkt under tiden jag hade ridlektioner och man på teorin kunde säga att " visste ni att Blixten har två snoppar?" De förvirrade ansiktena , fnissen och letande blickarna hos både barn och föräldrar var underbar!! :rofl:

Att när de byter scen i NCIS: Los Angeles och en bunt bilder avlöser varandra i hög fart... som i kameraklick. Då jag oftast ser serien när jag ska sova eller råkar vara vaken mitt i natten är det extra störande då det lyser upp rummet på ett jobbigt sätt. Riktigt jobbigt för ögonen.

Bipackseldeln som följer med OB är ju alltid i vägen, om man inte öppnar helt jävla galet. Jag stör mig på den varje gång jag öppnar förpackningen, men ganska ofta slänger jag den inte förrän efter halva paketet är slut utan sitter och fumlar runt och skakar på förpackningen för att få ut de som är under. Varför gör man så?

Stör mig orimligt mkt på folk som tycker att man ska ge ut portkoden till random personer. Idag gick jag ut och mötte på gatan en snubbe som bara "vad är portkoden?". Förklarade vänligt att det är inget jag delar ut. Han blev då assur och drog igång snacket om att han var hantverkare och skulle byta en dörr till ngn i huset på innergården.
Förklarade då att tyvärr det spelar ingen roll, vi har haft problem med inbrottsförsök och dörrknackningar och det bor många äldre i huset som känner sig otrygga.
Då fick snubben attityd och bara "skiter väl jag i, ser jag kriminell ut eller vafan menar du?" fick jag då höra.

På riktigt. Ska du byta någons dörr bör du väl lämpligen kunna ringa vederbörande och få portkoden, alt bli insläppt?

Idiot.

En sak jag stör mig på är folk som är alldeles för dåliga på att blända av sina helljus.
Både vid möte och när de kör bakom. Jag brukar själv blända av när jag blir bländad av mötande eller att mitt helljus når fram till mötande bil, men ofta får jag blinka till med helljuset å påminna dom om att de har helljuset på.
Har även mött en del lastbilar, där jag brukar blända av när jag ser positionslycktorna på hytt-taket, men långt ifrån alla lastbilar som bländar av i tid. Till och med jag som kör lastbil själv klarar av att blända av och då har jag inte så flashigt helljus på "min lastbil", som de jag mött, där man möter en vit vägg i princip.
Det är något jag stör mig på nu i dessa mörka tider.

Får mig osökt att tänka på den här låten:
Fick mig att tänka på Svenne Rubins.

Titta på banken om pengar dragits från kortet.

Joo...
För att göra det hela ännu lite mer invecklat så är det inte mitt kort heller, utan min fars, då han också skulle ha beställt något men datorer onte är hans starka sida, så jag skötte om själva beställandet.
Sidan seriöshetsgrad är jag dock inte oroad över, så det är bra. Vi ska ta och försöka reda ut det hela under dagen idag. :)

Jag stör mig på att vakna ur drömmar där man vill veta hur det gick! Jag drömde nämligen just att jag skulle på konsert med en kompis och det visade sig att hon hade träffat @Killaloe tidigare på eftermiddagen eftersom hon (kompisen) hade tagit kontakt med henne (Killaloe) efter att hon tyckte att hon hade skrivit en rolig kommentar på någon av mina poster på facebook, och nu skulle K också med på konserten men jag vaknade innan vi hann ses :rage::rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka