Pärlsocker har man på kanelbullar, kanellängder och kardemummamuffins.
Glömde bullar... pinsamt värre med tanke på mängden som jag nyligt konsumerat :P men annars nej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pärlsocker har man på kanelbullar, kanellängder och kardemummamuffins.
Märkligt. Här finns det på fikaställen.Själv har jag aldrig i hela mitt liv sett eller ätit chokladbollar som rullats i pärlsocker, ej heller någonsin med diverse strössel.
Vi har alltid haft kokos, pärlsocker har jag bara använt i nödfall. När jag var liten/ung/yngre sa vi alltid kokosbollar om chokladbollar, chokladboll har jag lärt mig som vuxen.
Jag tänker att chokladbollar är en sorts egen variant av Delicatobollar, och vad har man väl på dem? Kokos!
Och om man skulle öppna båda ändarna samtidigt är den där jäkeln säkert virad några varv runt innehållet.Såja lugn och fin nu.
Jag stör mig på att alltid när jag öppnar en medicinask så öppnar jag i den änden där bipacksedeln ligger i vägen.
6 mars 2016, för helvete! 65 likes!Såja lugn och fin nu.
Jag stör mig på att alltid när jag öppnar en medicinask så öppnar jag i den änden där bipacksedeln ligger i vägen.
Jag kan väl inte komma ihåg allt som alla andra skrivit.6 mars 2016, för helvete! 65 likes!
http://www.bukefalos.com/threads/orimliga-saker-som-stor-dig.1382670/page-27#post-17421896
Jag använder hen, för att jag vill framstå som modääärnJag stör mig ofantligt på detta envisa användandet av ordet 'hen' som personligt pronomen.
Kom igen, vi har redan två könsneutrala personliga pronomen, varför inte använda dem?!?
Är det för att 1, det är ett modeord? 2, folk vill verka upplysta och med? 3, Folk vill visa att de bannemig är moderna och med och könsneturala, och därför använder hen för att visa att deras barn är köns-bärande könsneutrala under? 4 för att de andra alternativen låter 'opersonliga' (inte passar människor)? 5, man kopierar andra? 6 nåt helt annat? 7, allt ovan?
Och om man nu skall uppfinna ett fint modeord, varför inte uppfinna ett som INTE REDAN HAR MENING I SVENSKAN! *
*Hen betyder bryne. Ett gammalt ord, men i alla fall...
Jo tydligen, för du HÄRMASJag kan väl inte komma ihåg allt som alla andra skrivit.
6 mars 2016, för helvete! 65 likes!
http://www.bukefalos.com/threads/orimliga-saker-som-stor-dig.1382670/page-27#post-17421896
På tal om uttal och andra ord som nämnts så måste jag få lägga till ordet snopp på listan. Det uttalas tom likadant alldeles oavsett om det gäller en kuk eller en fläck på en häst! Likadant med ballar som ju lätt ger balltramp en helt annan innebörd för oinsatta
Dessa ord har väl dock aldrig vållat större problem än att några ungar på ridskolans teorilektion kanske blir lite fnissiga och det kan man väl unna de tycker jag.
Fick mig att tänka på Svenne Rubins.En sak jag stör mig på är folk som är alldeles för dåliga på att blända av sina helljus.
Både vid möte och när de kör bakom. Jag brukar själv blända av när jag blir bländad av mötande eller att mitt helljus når fram till mötande bil, men ofta får jag blinka till med helljuset å påminna dom om att de har helljuset på.
Har även mött en del lastbilar, där jag brukar blända av när jag ser positionslycktorna på hytt-taket, men långt ifrån alla lastbilar som bländar av i tid. Till och med jag som kör lastbil själv klarar av att blända av och då har jag inte så flashigt helljus på "min lastbil", som de jag mött, där man möter en vit vägg i princip.
Det är något jag stör mig på nu i dessa mörka tider.
Får mig osökt att tänka på den här låten:
Titta på banken om pengar dragits från kortet.
Det kanske var lika så bra att du vaknadeoch nu skulle K också med på konserten men jag vaknade innan vi hann ses