Språk utvecklas.
Självklart gör de det.
Men lika självklart är det att jag som "gammal kärring" får störa mig på det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Språk utvecklas.
Jag var likadan.
Så råkade min läkare kolla mitt D-vitamin i i början av september - då jag borde legat som högts efter sommaren - och jag hade tydlig brist.
Testa att äta D-vitamin, det kan ju inte skada. Den här sommaren har ju varit väldigt grå och solfattig.
Folk som äter/ställen som gör chokladbollar med kokos... KOKOS?!
Säger vanligtvis inte nej till kokos men det är liksom den enda orsaken till att pärlsocker finns.
För att det ska vara på chokladbollar! Vad man annars skulle göra med pärlsocker har jag ingen aning om och känns inte värt att ta reda på.
edit: Även andra mysko toppings i stil med strössel på nämnda chokladbollar...?
Stundtals till det sämre....Språk utvecklas.
Här var ju jättefin sommar i juli, vi hade sol typ varje dag Btw är ju som alla förhoppningsvis d-vitamin något man faktiskt kan överdosera så man ska inte häva i sig bara för att. Har man en känd brist kan man äta mer givetvis. Finns rek maxdoser. Apropå alla inlägg om att trycka i sig en massa!
Jag stör mig på de som bara säljer chokladbollar med pärlsocker kokos ska det vara!
Och jag skrev också att mina värden kollas varje år, på hösten är det tom.
Vi har alltid haft kokos, pärlsocker har jag bara använt i nödfall. När jag var liten/ung/yngre sa vi alltid kokosbollar om chokladbollar, chokladboll har jag lärt mig som vuxen.
För mig är kokosbollar såna där med vit smet inuti, och ofta en tunn kexplatta som botten. Typ MumsMums fast med kokos på och lite toppigare. Chokladbollar är såna jag gör själv, med havregryn och kaffe i, och dem kan jag lika gärna rulla i pärlsocker som i kokosSamma här! Lärde mig att det heter kokosbollar.
Som en liten parentes tror jag att kokosen behövdes för att balansera upp smakerna i och med att mamma hade oboypulver i smeten
Samma här! Lärde mig att det heter kokosbollar.
Som en liten parentes tror jag att kokosen behövdes för att balansera upp smakerna i och med att mamma hade oboypulver i smeten
Sådär kan man inte resonera. Det är som att jag skulle vägra att ordet banan kan syfta på en ridbana, för det är faktiskt en frukt (eller ett bär, eller vad det nu klassas som).Nej, varför skulle jag det?
"jag pratade med läkaren, bryne sa att" låter liksom värre
Har lång lunch och googlarMen ge dig.
Hur många svenska ord har vi inte med flera betydelser. (mina arabiska elever retar sig enormt på det)
Jag tror nog att den här gamla kvinnan har rätt bra koll på svenska ord. Läser och har läst en oherrans massa gammal litteratur dessutom. Aldrig har jag hört den beteckningen på bryne innan "hen-debatten" startade.
För mig är kokosbollar såna där med vit smet inuti, och ofta en tunn kexplatta som botten. Typ MumsMums fast med kokos på och lite toppigare. Chokladbollar är såna jag gör själv, med havregryn och kaffe i, och dem kan jag lika gärna rulla i pärlsocker som i kokos
Oboy? Hu
Nåja, det här "modeordet" har varit på tapeten sen 60-talet. Det är knappast hens fel att du inte hängt medJag stör mig ofantligt på detta envisa användandet av ordet 'hen' som personligt pronomen.
Kom igen, vi har redan två könsneutrala personliga pronomen, varför inte använda dem?!?
Är det för att 1, det är ett modeord? 2, folk vill verka upplysta och med? 3, Folk vill visa att de bannemig är moderna och med och könsneturala, och därför använder hen för att visa att deras barn är köns-bärande könsneutrala under? 4 för att de andra alternativen låter 'opersonliga' (inte passar människor)? 5, man kopierar andra? 6 nåt helt annat? 7, allt ovan?
Och om man nu skall uppfinna ett fint modeord, varför inte uppfinna ett som INTE REDAN HAR MENING I SVENSKAN! *
*Hen betyder bryne. Ett gammalt ord, men i alla fall...
Egentligen är det här väl nog ganska så rimligt att vara irriterad på, men...
Är irriterad på att jag inte riktigt kan få grepp om en beställning jag gjort.
Om den gått vidare eller ej. I mejlet som jag fått står det att kortkollen (visa) gick igenom och att beställningen skickats vidare till lagret. På "min beställning" sidan står det däremot under "betalningssätt" typ att kreditkortsuppgifterna ej kunnat bekräftas
Såja lugn och fin nu.Jag stör mig på, att varje gång jag plockar upp en hundbajspåse ur fickan för att plocka upp älsklingshundens bajs, börjar jag alltid försöka öppna påsen i fel ände, dvs den stängda änden. Det händer varje gång!! Hur är det möjligt? Det borde ju vara 50/50, ungefär. Om jag försöker lura ödet och direkt börja från den andra änden ... är det lik förbenat den stängda änden! SÅ STÖRANDE!!
Det gör jag med!!Såja lugn och fin nu.
Jag stör mig på att alltid när jag öppnar en medicinask så öppnar jag i den änden där bipacksedeln ligger i vägen.