Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på hösttröttheten, som väl inte är ett vedertaget uttryck men som har tagit mig med storm denna veckan. Åtta timmar är inte nog, jag är helt död när jag vaknar och jättetrött på kvällen. På dagarna håller jag mig någorlunda alert tack vare kaffe och mycket att göra, men...

Vi pratade om det på jobbet igår och alla verkar känna likadant, så det är väl mörkret och den relativa kylan som gör det. Märker även att jag blir mycket mer hungrig, igår kurrade det i magen typ en timme efter middagen så jag blev tvungen att äta en smörgås.
Åh, jag älskar hösten, dom fina färgerna, den friska luften och även att det blir mörkt på kvällarna gillar jag. Hösten är bästa årstiden :)

@niphredil Jag tycker ändå det låter knäppt ;) Kanske för att det känns så långt ifrån min egen världsbild att kalla mammas eller pappas bostad för hemma, oavsett om jag bott där tidigare. Å andra sidan är det säkert skillnad om ens föräldrar bor kvar där man växte upp :)

Jag kallar fortfarande mitt barndomshem för hemma, och även mitt nuvarande hem. När jag ska hem till mina föräldrar över helgen säger jag att jag "ska åka hem över helgen", numera kallar jag det dock ofta för "hem-hem" av någon anledning. Typ såhär: "jag funderar på att åka hem i helgen, alltså hem-hem". Jag upplever nog att det är först nyligen när jag fått möjlighet att bo i en egen lägenhet under fyra år som jag på riktigt började tänka på det som mitt hem, de tidigare sex åren har jag liksom mest bott ett år här och där och då har ordet hemma mest känts rätt om mitt föräldrahem.

Jag stör mig på att det känns som om jag har ett blåmärke i magen, nere till vänster, det är ont och ömt och onödigt. Samtidigt så har jag dessutom en rejäl förkylning på gång, jag hostar så att blåmärket i magen hoppar okmkring och gör ont som fan. Det kliar i halsen och jag skulle vilja raka tungan

@Anna I feel ya sister! Kanner att ett liv som katt skulle vara ungefar det jag orkar med just nu... Och det ar bara tisdag! :nailbiting:

Jag veeeet! Och ikväll ska jag på teater och kommer inte att komma hem förrän tidigast 21:30, hur ska detta gå? Det är ju praktiskt taget läggdags!

Jag stör mig på att jag bokat in två möten idag varav ett på samma tid som förmiddagsfikat och ett på lunchen. Jag är en idiot, varför tyckte förra veckans jag att det var en bra idé att hoppa över de bästa stunderna på dagen?

Jag kallar fortfarande mitt barndomshem för hemma, och även mitt nuvarande hem. När jag ska hem till mina föräldrar över helgen säger jag att jag "ska åka hem över helgen", numera kallar jag det dock ofta för "hem-hem" av någon anledning. Typ såhär: "jag funderar på att åka hem i helgen, alltså hem-hem". Jag upplever nog att det är först nyligen när jag fått möjlighet att bo i en egen lägenhet under fyra år som jag på riktigt började tänka på det som mitt hem, de tidigare sex åren har jag liksom mest bott ett år här och där och då har ordet hemma mest känts rätt om mitt föräldrahem.

Jag skulle tro att det är något liknande för många av de jag känner som använder liknande uttryck. Det hindrar dock inte att jag stör mig orimligt mycket på att de säger så :D Men jag håller det för mig själv såklart ;)

Jag skulle tro att det är något liknande för många av de jag känner som använder liknande uttryck. Det hindrar dock inte att jag stör mig orimligt mycket på att de säger så :D Men jag håller det för mig själv såklart ;)

Jag förstår dig. Jag stör mig lite själv på det när jag tänker på det.

Jag stör mig på hösttröttheten, som väl inte är ett vedertaget uttryck men som har tagit mig med storm denna veckan. Åtta timmar är inte nog, jag är helt död när jag vaknar och jättetrött på kvällen. På dagarna håller jag mig någorlunda alert tack vare kaffe och mycket att göra, men...

Vi pratade om det på jobbet igår och alla verkar känna likadant, så det är väl mörkret och den relativa kylan som gör det. Märker även att jag blir mycket mer hungrig, igår kurrade det i magen typ en timme efter middagen så jag blev tvungen att äta en smörgås.
Jag var likadan.
Så råkade min läkare kolla mitt D-vitamin i i början av september - då jag borde legat som högts efter sommaren - och jag hade tydlig brist.

Testa att äta D-vitamin, det kan ju inte skada. Den här sommaren har ju varit väldigt grå och solfattig.

Jag var likadan.
Så råkade min läkare kolla mitt D-vitamin i i början av september - då jag borde legat som högts efter sommaren - och jag hade tydlig brist.

Testa att äta D-vitamin, det kan ju inte skada. Den här sommaren har ju varit väldigt grå och solfattig.

Men just det. Herregud, jag har ju en burk i skåpet här på kontoret! Ska börja äta dem och även B-vitamin igen, det hade jag konstaterad brist på förra vintern och då köpte jag en burk D också av bara farten. Tack för påminnelsen!

Men just det. Herregud, jag har ju en burk i skåpet här på kontoret! Ska börja äta dem och även B-vitamin igen, det hade jag konstaterad brist på förra vintern och då köpte jag en burk D också av bara farten. Tack för påminnelsen!
:D
På mig gjorde en rejäl dos D en påtaglig skillnad. Jag är inte lika full av ödem. Magen funkar bättre. Jag är inte förlamande trött och jag har kunnat sänka insulindosen igen.

:D
På mig gjorde en rejäl dos D en påtaglig skillnad. Jag är inte lika full av ödem. Magen funkar bättre. Jag är inte förlamande trött och jag har kunnat sänka insulindosen igen.
D-vitamin måste jag testa, har problem med ödematösa fötter/underben o svullen mage. Får Oralovit o B12 samt Duroferon på recept, har funderat på K-vitamin, lär förbättra för en del astmatiker om inte annat så kanske de har placeboeffekt.:)

D-, B-vitamin och järn är superviktiga för mig att käka extra under vinterhalvåret. Nu kör jag dessutom Omega 3.

Men jag märker stor skillnad nu när jag inte jobbar längre. Snacka om att jag har säckat ihop totalt nu när stressnivån börjar komma ner på mer normala nivåer. Jag är sååå trött hela tiden. Men det är normalt sägs det. Snart kommer energin av att vara ledig komma. Har inte varit ledig tillräckligt länge helt enkelt. ;)

jag får snart tuppjuck allan på alla jäkla täcken :rage: stämmer nästan aldrig i storlekarna. stämmer dom på längden så får man dra i hop dom i fram så dom nästan blir för korta. och sitter dom som en smäck i fram så kan man va säker på att dom är för korta :arghh:

D-vitamin måste jag testa, har problem med ödematösa fötter/underben o svullen mage. Får Oralovit o B12 samt Duroferon på recept, har funderat på K-vitamin, lär förbättra för en del astmatiker om inte annat så kanske de har placeboeffekt.:)
Dessutom är det värdelöst att köpa på vanliga apoteket. Deras är alldeles för svaga.

Talade med min fina vårdcentralsläkare i våras och vi diskuterade just D-vitamin. Jag sa att jag vintertid brukade äta en burk med 2500 IE per kapsel och han sa då att det antagligen är på tok för lite om jag verkligen har brist. Vanliga tabletterna på Apoteket har 800 IE per tablett.

Dessutom är det värdelöst att köpa på vanliga apoteket. Deras är alldeles för svaga.

Talade med min fina vårdcentralsläkare i våras och vi diskuterade just D-vitamin. Jag sa att jag vintertid brukade äta en burk med 2500 IE per kapsel och han sa då att det antagligen är på tok för lite om jag verkligen har brist. Vanliga tabletterna på Apoteket har 800 IE per tablett.
Tack för info!

Folk som äter/ställen som gör chokladbollar med kokos... KOKOS?!
Säger vanligtvis inte nej till kokos men det är liksom den enda orsaken till att pärlsocker finns.
För att det ska vara på chokladbollar! Vad man annars skulle göra med pärlsocker har jag ingen aning om och känns inte värt att ta reda på.

edit: Även andra mysko toppings i stil med strössel på nämnda chokladbollar...?

• Gilla
Reactions: Sar
Den senaste reklamen från Loreal med "instant-spray" stör mig helt enormt mycket. Oftast lyckas jag undvika reklam på tv men den här fick jag dessvärre se.

Vem sjutton kom på den?! Den är helt jäkla vedervärdig! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka