Ja, den bygger på det gamla tröttsamma pappaskämtet "När hon blir tonåring ska jag köpa hagelbössa".
Mer på liknande tema:
I Grekland för några veckor sedan åkte jag till en fest i en kyrka utanför byn. Det är ofta fina tillställningar, alla är där, det serveras mat, musik och dans.
Men här avbröts plötsligt dansen av en högljudd röst och jag såg i ögonvrån hur en av de dansande, en kvinna bortåt 40, fick en örfil av en betydligt äldre man.
I nästa ögonblick försökte mannen puckla på fiskaren N, jag fattade aldrig varför men han kanske hade försökt gå emellan. Allt hände väldigt snabbt, den äldre mannens fru rusade till, flera män fick tag på gubben, drog honom därifrån och lugnade ner honom och snart återupptogs festen.
Ett par dagar senare träffade jag en grekisk god vän som inte hade varit på festen, och jag berättade att det varit ett mindre slagsmål som började med att en man gav sig på en kvinna. "Jag vet", blev svaret, "jag har hört det. Kvinnan var S och mannen var hennes pappa".
???? sa jag och då fortsatte min gode vän: "Bonden M var ju på festen och han blir alltid väldigt full, och när han blir full tar han på kvinnor så han försökte ta på S både här och där och till och med kyssa henne. Och då blev hennes pappa så upprörd att han slog till henne."
JAHA, det var DÄRFÖR