Saker som ni fattade sjukt sent

Haha,.. brysselkål är som att slicka på öronvax 🙈

@Efwa jag är ju en av dom som tycker brysselkål är smaskigt, har fått helt dille på det i år. Fast jag tycker iof brysselkål smakar sött, smakar nästan inte någon beska alls 🤔

Tycker även brysselkål smakar väldigt gott med lingonsylt. Fast lingonsylt i sin tur smakar allra bäst med köttbullar/köttfärs limpa med snabbmakaroner och brunsås till 👌😁🤤🤤

Haha,.. brysselkål är som att slicka på öronvax 🙈

@Efwa jag är ju en av dom som tycker brysselkål är smaskigt, har fått helt dille på det i år. Fast jag tycker iof brysselkål smakar sött, smakar nästan inte någon beska alls 🤔

Tycker även brysselkål smakar väldigt gott med lingonsylt. Fast lingonsylt i sin tur smakar allra bäst med köttbullar/köttfärs limpa med snabbmakaroner och brunsås till 👌😁🤤🤤

Japp, då ingår du helt klart i den grupp som helt enkelt saknar den viktiga genen som talar om att dessa två saker är gift. ;):D

Jo! Ett fik i närheten där jag bor serverar det i sin frukostmeny på vinterhalvåret. Väldigt trendigt fik dessutom :p
Det är jättegott tycker jag men har aldrig gjort själv.

Se där. Själv har jag aldrig gillat det, men har heller inte ätit det sedan jag var barn, så vem vet, kanske jag skulle gilla det nu :D

Jag äääälskar koriander! Så om du hatar lingon och brysselkål så är det så, men jag antar att du hatar koriander?
Jag älskar koriander. Tycker att både lingonsylt och brysselkål är helt okej (viss brysselkål är besk, annan är det inte), även om det inte är något jag precis saknar. Förstörde jag teorin nu..... :D ?!

Jag äääälskar koriander! Så om du hatar lingon och brysselkål så är det så, men jag antar att du hatar koriander?
Själv så tycker jag om kål av alla de slag, även brysselkål. Som fattig och nyiflyttad till Stockholm för massor med år sedan åt jag det till middag, med smör och salt och inget mer. :d:p
Lingon går även det ner utan problem och jag tycker även om koriander, både färsk och den malda! :D

Man äter inte lingonsylt alls, därmed basta!
Jag förstår inte hur man kan få för sig att sylta beska bär och sätta till socker, som om det skulle bli mycket bättre! Nope!

Undrar om det kan ha med genen som tycker att brysselkål smakar skit? Såg just Inside the factory där de undrade varför viss gillar brysselkål och andra inte. Tydligen ska det vara just en gen som känner beskan på ett annat sätt (alternativt mer intensivt) än andra. Jag tillhör helt klart den gruppen. Brysselkål är som att slicka på öronvax.
Haha

Lingon är ju så himla gott! Jag småäter när jag är på skogspromenad och försöker plocka åtminstone en hink som jag fryser in för att ha över vintern. Jag har det i vatten som törstsläckare, med yoghurt, krossade till blodpudding ( :d ) eller helt enkelt för att snacksa.

Klappgröt älskade jag som liten men har inte kommit mig för att göra det på senare år. Kanske dags nu. Men den måste vara så hårt vispad att den frasar när man tar av den :love:

Jag har inte kunnat äta blåbär eller klarat av blåbärssmak förrän för några år sen. Fick för mej att jag skulle provsmaka och det var ju faktiskt jättegott. Förut så har det vänt sig direkt i magen när jag har känt smaken eller råkat få ett bär i munnen

Jag förstår inte hur man kan få för sig att sylta beska bär och sätta till socker, som om det skulle bli mycket bättre! Nope!

Undrar om det kan ha med genen som tycker att brysselkål smakar skit? Såg just Inside the factory där de undrade varför viss gillar brysselkål och andra inte. Tydligen ska det vara just en gen som känner beskan på ett annat sätt (alternativt mer intensivt) än andra. Jag tillhör helt klart den gruppen. Brysselkål är som att slicka på öronvax.
Hatar brysselkål.
Älskar lingonsylt.

Fast hela idén med både lingonsylt och typr cranberry är ju just beskan. :D Det är det som skiljer dem från hallonsylt och sånt!
Jag gillar i och för sig råa lingon också.

Fast hela idén med både lingonsylt och typr cranberry är ju just beskan. :D Det är det som skiljer dem från hallonsylt och sånt!
Jag gillar i och för sig råa lingon också.

Precis!:wtf::D
Men jag har dock mer tolerans för Cranberry som inte är lika besk och dessutom smakar lite godare. Äter gärna dem torkade också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka