Saker som ni fattade sjukt sent

Haha

Lingon är ju så himla gott! Jag småäter när jag är på skogspromenad och försöker plocka åtminstone en hink som jag fryser in för att ha över vintern. Jag har det i vatten som törstsläckare, med yoghurt, krossade till blodpudding ( :d ) eller helt enkelt för att snacksa.

Klappgröt älskade jag som liten men har inte kommit mig för att göra det på senare år. Kanske dags nu. Men den måste vara så hårt vispad att den frasar när man tar av den :love:
Jag var idag gammal när jag lärde mig att det fanns något som hette klappgröt 🙈 Jag har iofs både mannagryn och lingonsylt hemma, så jag får testa!

Jag var idag gammal när jag lärde mig att det fanns något som hette klappgröt 🙈 Jag har iofs både mannagryn och lingonsylt hemma, så jag får testa!
Jag har bara ätit klappgröt gjord på hemkokt vinbärssaft men det var förvånansvärt gott, jag som annars får kväljningar av mannagrynsgröt.

Jag fattade idag att namnet på julkalendern på SVT är en kombination av huvudkaraktärernas namn :p

En annan rolig var när jag nyligen googlade efter recept på det där goda pizzabrödet man kan få på pizzerior :o Mina kollegor skrattade högt när jag berättade att jag just upptäckt att det är gjort på pizzadeg!

Jag fattade sjukt sent varför mina vänner med lockigt hår/hår med självfall inte tyckte om när det var fuktigt i luften/duggregn. Mitt hår är väldigt rakt och påverkas inte det minsta lilla av det.

Vet ni vad kagi betyder?

Jag var vuxen när jag insåg att födelsedagssången till viss del är dialektal (vissa ord byts ut beroende på ort).

Man äter inte lingonsylt alls, därmed basta!
Jag förstår inte hur man kan få för sig att sylta beska bär och sätta till socker, som om det skulle bli mycket bättre! Nope!

Undrar om det kan ha med genen som tycker att brysselkål smakar skit? Såg just Inside the factory där de undrade varför viss gillar brysselkål och andra inte. Tydligen ska det vara just en gen som känner beskan på ett annat sätt (alternativt mer intensivt) än andra. Jag tillhör helt klart den gruppen. Brysselkål är som att slicka på öronvax.

Jag är ju en pipig jävel som inte gillar sött i mat. Äter rårörda lingon utan tillsatt socker eller sötningsmedel till blodpudding och tunn ugnspannkaka, inget annat 😁
Äter absolut inte ketchup 😑

Min kompis trodde länge att "räven raskar över isen" istället löd "räven överraskar grisen".

Men min mamma har nog den roligaste "fattade sjukt sent" grejen. Det var nämligen först i vuxen ålder som hon insåg att hennes egen mamma kunde svenska. Under hela uppväxten hade hon och hennes syskon pratat svenska framför föräldrarna när de ville hålla något hemligt. Jag fattar inte hur mormor kunde hålla masken när hon hörde varenda detalj av deras planer, följt av "men säg inget till morsan". :rofl:

Jag kom på en till i morse! Jag fattade så sent som för typ 3-4 år sedan att siffrorna på brödrosten motsvarar hur många minuter brödet rostas. Jag vet inte riktigt vad jag har trott innan, men jag tänkte nog att det någon gång vid något EU-toppmöte eller liknande röstats om exakt hur rostad en rostad macka är när den är på nivå 1/5, 2/5, och så vidare... Att siffrorna motsvarade någon slags internationell gradering av toastedness, helt enkelt. Men minuter kändes ju betydligt mindre omständ(l)igt förstås 🙈

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka