behåll luckorna @athena_arabians och måls stommen vit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
behåll luckorna @athena_arabians och måls stommen vit
Känns som ett litet problem i jämförelse med många andras här, men det är väldigt störande för mig ändå Det handlar även här om köket. Det ser visserligen helt ok, men tre av skåpsluckorna har svårt att hålla sig stängda För att stänga dem måste jag smälla (dubbelluckorna samtidigt dessutom!) igen skåpen flera gånger, sen hålls de stängda
Fin katt @athena_arabians
Jag stör mig på allt vi inte renoverat, detta är ungefär 90% av huset. T.ex. är det dåligt med eluttag och de sitter urdumt verkligen. Sen stör jag mig på alla träslagsblandningar, mörkt, ljust och fura i en jävla blandning.
Dock tycker sambon det är fint/vågar inte stötta sig med sin pappa/uppväxt med det så han inte vet bättre så är lite trögt att få det ändrat.
Ja, vi har valt behålla taken av anledningen att de är fina och gedigna, resten av trät är snarare målat masonit från -70Jag är uppvuxen i det här huset men har inga problem att ändra det jag inte gillar. Nu råkar jag älska träpanelen som är i hallen. Den är specialskuren och jag tror lätt bränd eller väldigt speciellt målad för att ge färgen så det är omöjligt att få tag på samma panel och det finns inga restbitar jag hittat. Taket i hallen är spikat med handsmidda spikar så där kommer jag inte att ändra något. Det är också enda stället i huset det är träpanel, jag kan tänka mig att jag skulle varit less om det var på flera ställen.
Mitt största störsak när det gäller huset är den idiotiska planeringen av hur de har lagt huset:
Hm nu kanske det blev svårt att förklara men hur som helst, det gula är tegelvillan som mina svärföräldrar byggde först. Den vita rektangeln är våran infart/parkering och har så alltid varit. Varför i hela fridens namn lägger man ytterdörren på andra sidan huset? Kan någon förklara det för mig? Visserligen går "stora vägen" på den sidan men man åker av vägen och in på en byväg innan man svänger in på våran infart... Det är inte gjort för att man ska kunna köra fram framför huset heller vilket man skulle kunna hoppas... Men varför liksom?
Att de sen valde att bygga ett hus med ett pyttekök är ytterligare en sak som jag undrar över, och alla dessa förbaskade korridorer som inte är till någon nytta alls. Återigen, inte helt skalenligt kanske..
Men som ni kanske ser så blir det väldigt mycket yta som liksom inte går att använda eftersom det är passager... Vardagsrummet är inte riktigt så där långsmalt dock.. Sen är det två sovrum upp med en liten pyttehall med snedtak som man inte heller kan använda så mycket... Nu bor det en tv och tvspel där...
Nä det är bara jag som gör det charmigt! Skämt å sido, jag börjar väl komma överens med det men om jag fick alternativet att flytta till ett annat hus så skulle jag gladeligen lämna det här, maken däremot har nog svårare även om han också kan bli lite trött på dess märkligheter... Jag har lite önskedrömmar men jag inte om de är genomförbara överhuvudtaget och är de det så kommer det att kosta en hel del... Men drömma måste man få göra. Men jag skulle vilja sätta in en ytterdörr i kontoret/genomgångsrummet och ha det som ren hall, öppna upp köket och bygga ut med ett uterum där ytterdörren är idag, det är redan en rätt stor altan där. Men som sagt, frågan är om det går att sätta en ytterdörr där jag vill med tanke på att huset är byggt i två nivåer... Och om vi någonsin kommer att prioritera att lägga pengar på det...Ja eran planlösning är inte så jättebra men huset i sig är ganska charmigt!
Jag stör mig på att de som ägde vårt hus innan köpte två möbler som var för höga för vardagsrummet.
Lösningen? De skar ut HÅL i innetaket så att möblerna skulle få plats !
Nu ska vi renovera vardagsrummet under året med bl.a nytt innertak så jag slipper se de där hålen mer (men förutom att de är grymt fula så har de gett mig goda skratt när jag tittat på dem och bara skakat på huvudet över deras innovativa lösning )!
Jag tänker som sagt försöka slipa och måla dörrarna i sommar. Kaklet är för strukturerat att kunna klistra något på så där är det nytt som gäller, dvs det får vänta.
Eller måla även kaklet i väntan på utbyte
Ekonomin tillåter inte det, det är andra saker som behöver göras akut för att huset ska gå att bo i så yta är väldigt lågt prioriterat.
Min jävla ytterdörr som, dels är smal redan i sin konstruktion, men som heller går att öppna hela vägen upp Misstänker att det är någon spärr så att det inte ska gå att smälla in den i grannens ytterdörr som ligger i vinkel. Effekten blir dock att jag inte får in några möbler som är bredare än typ 80 cm