Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet exakt hur du menar :meh:

Men jag hackar mig mest upp på att jag tycker den riktiga tvilling borda protesterar mer?
Jag vet inte riktigt mistimed protesterade faktiskt när jag började öppet diskutera vem som är tvilling med att inte den riktiga skulle vilka outa sig för att inte bli lätt käk?
Men @Mistimed - @Loons HAR en poäng i att just tvillingen kanske inte är den som sista ulven i lyan vill käka just nu? Och att det rent krasst inte kan bli säkert käk heller IOM ängeln som kan välja att skydda precis vem som den tror behöver det bäst? Det viktiga nu är att Frodo lever och har ringen då vinner goda oavsett vem som avslutar leken?

Jag vet inte riktigt mistimed protesterade faktiskt när jag började öppet diskutera vem som är tvilling med att inte den riktiga skulle vilka outa sig för att inte bli lätt käk?
Men @Mistimed - @Loons HAR en poäng i att just tvillingen kanske inte är den som sista ulven i lyan vill käka just nu? Och att det rent krasst inte kan bli säkert käk heller IOM ängeln som kan välja att skydda precis vem som den tror behöver det bäst? Det viktiga nu är att Frodo lever och har ringen då vinner goda oavsett vem som avslutar leken?
Tillägg givetvis kan nazgulen ställa till det genom att stjäla ängelns beskydd men då måste den gissa rätt på vem som har beskyddet också :p
Och Frodos skydd mot käk via ringen kan nazgulen ju inte ta bort :) så hoppas att det finns kvar och är aktiverat nu av frodo :cool:

Jag tror inte heller att tvillingen är prime target för käk.
De kommer gå all in för att ta Frodo tror jag. Det är ju deras enda chans att vinna. De måste ha ringen.

Präcis så. Så jag tror inte på detta med inte att ville "outa" sig pga käk risken, det är för tynt just nu enligt mig. :)

NU håller jag med om att den inte bör vara så intressant att käka, men hur leken skulle utspela sig var svårt att sia om i början. :p
En tvilling bör inte vilja bli helt godförklarad i en sån här lek, i alla fall inte i början - stor chans att den käkas eller att ängeln skyddar den när den borde skydda någon annan viktigare roll. Eller så tänker jag i alla fall...

Man behöver jo inte hinta för att förklara sig varför man passar i rollen ;) Jag har kvar samma person i den rollen som tidigare, måste jag erkänna.

Det är ofta ganska svårt för den som inte har rollen att behöva bevisa det. Ofta så tar man en roll på vad andra skriver inte på vad själva personen skriver.

Vad har jag gjort, när den tillfälliga galenskapen lämnade Borormir var han förtvivlad. Frodo hade flytt från hans försök att stjäla ringen. Han tittar upp och får syn på orcherna och sonar sitt brott genom att slåss som en furie. Den stora väldige Bolg står plötsligt framför Boromir. Efter en lång och blodig kamp så slår Bolg sitt kroksvärd rakt i Boromirs bröst samtidigt som Boromirs svärd för evigt skiljer Bolgs huvud från hans kropp.

Niyama var orchen Bolg
Paddington var Boromir

17.53 Gabby_Ossi röstar på Idahoe
20.08 Madalitso röstar på Mirta
21.05 Ferrari röstar på Idahoe
21.06 Habina röstar på idahoe
21.12 Snurrfian röstar på bollen
21.20 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
21.21 Mistimed röstar på Mirtai
21.21 Mirtai röstar på Idahoe

21:26 Niyama röstar på Mistimed

21:29 LenaH röstar på quarter4ever
21:29 Paddington röstar på Idahoe
21:30 cirkus röstar på Snurrfian
21:30 quarter4ever röstar på mirtai
21:30 LenaH ändrar till Mistimed
Här kommer lite teori:
Nu hittar jag denna (satt och lästa igenom inlägg sen tidigare) om man nu granskar röstningen, så är det ganska uppenbart Idahoe kommer ryka. LenaH ändrar då sin röst till Mistimed (kunna detta vara en alibi röst från Lyan's sida?)
Madalisto röstar på Mirtai, Madalisto va spion, kan hon ha fått info om att Mirtai är gollum och därför hon röstar så här (nu när jag hackar upp mig på min gollum teori ;) ) ?

Bara lite tankar.

Vad har jag gjort, när den tillfälliga galenskapen lämnade Borormir var han förtvivlad. Frodo hade flytt från hans försök att stjäla ringen. Han tittar upp och får syn på orcherna och sonar sitt brott genom att slåss som en furie. Den stora väldige:banana: Bolg står plötsligt framför Boromir. Efter en lång och blodig kamp så slår Bolg sitt kroksvärd rakt i Boromirs bröst samtidigt som Boromirs svärd för evigt skiljer Bolgs huvud från hans kropp.

Niyama var orchen Bolg
Paddington var Boromir
Heja Paddington!!:bump::banana:
Du tog med den onda som kan käka :banana::love:

Vad har jag gjort, när den tillfälliga galenskapen lämnade Borormir var han förtvivlad. Frodo hade flytt från hans försök att stjäla ringen. Han tittar upp och får syn på orcherna och sonar sitt brott genom att slåss som en furie. Den stora väldige Bolg står plötsligt framför Boromir. Efter en lång och blodig kamp så slår Bolg sitt kroksvärd rakt i Boromirs bröst samtidigt som Boromirs svärd för evigt skiljer Bolgs huvud från hans kropp.

Niyama var orchen Bolg
Paddington var Boromir

Min älskade brunbjörn! :heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart

Tänk att jag anade det redan från början och vågade inte säga något. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen... 76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
48 385
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka