Jag mejlade HR, och fick svar att tjänsten kommer att läggas ut inom några dagar. Att en uppsägning inte går att häva. Ok sa jag men hade varit bra om min chef informerade mig om detta. Hon sa han skulle prata med mig. Men känns inte kul att han inte säger de direkt utan försöker dra ut på de hela men nu vet jag iallfall efter prat med HR. Har fått ett intyg från TUI med så jag kommer få akassa direkt. Samtidigt känner jag mig lättad. Skulle jag få tillbaka tjänsten så hade jag kännt mig tvingad att stå ut ett år till. De är de inte värt för jag tror oavsett hur mycket de försöker göra så kommer gruppen aldrig bli bra. Då chefen inte vågar säga ifrån/utan bara låter de va. De hyllar de som utsätter folk för de vill inte bli av me dem, istället för att informera att de inte är okej att bete sig så. Oroväckande också när en kollega mitt emot från en annan avdelning säger till mig att ja inte kan ha de lätt som är i den gruppen. Speciellt inte när jag är så mycket yngre så är de ännu svårare att bli acceptera av "dem". Nä jag kör månaden ut och gör klart mina ärenden, och kommer mest befinna mig på kontoret i Malmö (där jag älskar kollegorna som finns här) då jag gärna slipper att sitta i Helsingborg den sista tiden. Så jag kan arbeta undan mina saker i lugn och ro. Phuuu en lättnad nu kan jag inte ens förstå hur ja kunde vilja vara kvar.. Men mycket handlar ju också om ekonomi men pengar är inte allt. Hellre gå arbetslös några månader och hitta jobbet man trivs på. Min nuv chef har lovat att ge mig toppbetyg som anställd då han tycker jag gjort en fantastiskt arbete och har haft väldigt bra statistik varje månad sen jag började här.