Säga upp medryttarskapet.. Hur?

Sv: Säga upp medryttarskapet.. Hur?

Jag hade nog gått upp till hästägaren och tagit det öga mot öga om det var en bekväm situation. Men som med min första medryttarhäst så pratades vi alltid via tel - träffades aldrig då hästägaren ju inte bodde på gården utan hade hästen inackorderad. Så jag tog det via telefon. Inga problem alls.

Sålänge man tar det direkt mellan sig utan mellanhänder så tycker jag att man gör det som känns mest naturligt.

Allting är ju bättre än att inte säga det!! Det värsta man kan göra är att bara sluta komma dit...

Jag tycker du ska säga som flera redan sagt, att du vill satsa på din ridning och därför sluta köra deras hästar. Riktigt bra är att säga att "Jag kan fortsätta si och så länge till, så att ni har chans att hitta någon annan." (En månad tycker jag är lagom om du varit medryttare/skötare länge, två veckor om det är kortare - lite som med jobb)

Det lönar sig alltid att sköta det snyggt, i framtiden kanske du vill ha en referens eller hjälp att hitta en annan häst eller så kanske de har en häst du vill rida? Sköt det snyggt, ge dem tid att hitta en ny och var ärlig!!

Jag ringde just till ägaren, och det var nog det kortaste samtal jag haft på länge..

-"Hej det är ******"
-"Hej, det är Bettan.. Jag har funderat på en sak och jag har bestämt mig för att sluta vara skötare på shettisarna, för jag saknar ridningen så mycket.. (nervöst uppehåll)
-"Okej....." (hon blev nog lite paff)

Sen förklarade jag typ i 5 sekunder om lite vrf jag slutade

-"okej, nä men jag förstår dig"
-"okejj, vad bra, men äre nåt ni behöver hjälp med elr så, så är det ju bara att ni hör av er"
-"okej"
-"Hejdå" klick

varade typ i 30 sek högst ^^ mitt hjärta gått 180 just nu :p

Jag och min förra medryttarhästs ägare hade mest kontakt över SMS, så jag skickade faktiskt ett SMS... :smirk:
Himla tur det kanske, för att istället för att tacka för all hjälp hon hade fått (jag ställde upp i vått och torrt!) fick jag ett par arga SMS tillbaka...
Tänkte ändå erbjude mig att hjälpa till om det krisade totalt nån gång, men då slapp jag ju det med ;)

Nu tar jag snart tillbaka min egen häst hit, så då slipper jag krävande hästägare.. :rofl:

I det här fallet berodde det på att hennes häst närapå sparkat ihjäl min hund, och hon kom EFTERÅT och berättade att hästen "är sådan, hon har sparkat hundar förr".
Jag var ändå trevlig i mitt SMS och förklarade att jag inte vill riskera min hunds liv, och jag inte har möjlighet att låta honom vara hemma jämt.

Nää inte så svårt som jag trodde att det skulle vara och ganska 'befriande' om jag säger så :) men tråkigt nu när jag måste hitta ny, men det är en helt annan sak :)

Jag gjorde samma sak med min ex medryttarhäst eftersom vi alltid har haft kontakt via SMS. Kanske inte det bästa men men...

okej, jag hade nog inte kunnat ta det via sms

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: igbest
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka