kubikmeter
Trådstartare
Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på sociala medier osv. Hon började också kontakta mammas syskon, min sida av släkten etc för att alla ska få veta vilken hemsk människa mamma är. Hon slängde också ut sin äldsta son som gick gymnasiet, han kunde såväl var flytta in till mamma som stod för alla hans omkostnader i cirka ett halvår när min syster inte betalade nåt. Min syster gör inget fel utan allt som nånsin hänt är mammas fel och hon ältar samma saker om och om igen. Jag har inte den bästa kontakten med mamma men hon är den enda kvarvarande föräldern vid liv som jag har.
Detta är i stora drag det som hänt, hon försöker få mig att säga upp kontakten med mamma pga att hon sitter på sanningen och hon kan inte leva med att jag har kvar mamma i mitt liv. Anledningen till att jag fortfarande haft kontakt med henne är pga hennes yngsta barn men nu under julen var hon så elak mot sin äldsta son så jag kände att det var droppen.
Är det nån annan här som sagt upp kontakten med en familjemedlem?
Jag vet inte om jag bara ska ignorera att svara när hon ringer eller faktiskt blocka henne utan någon förklaring.
Detta är i stora drag det som hänt, hon försöker få mig att säga upp kontakten med mamma pga att hon sitter på sanningen och hon kan inte leva med att jag har kvar mamma i mitt liv. Anledningen till att jag fortfarande haft kontakt med henne är pga hennes yngsta barn men nu under julen var hon så elak mot sin äldsta son så jag kände att det var droppen.
Är det nån annan här som sagt upp kontakten med en familjemedlem?
Jag vet inte om jag bara ska ignorera att svara när hon ringer eller faktiskt blocka henne utan någon förklaring.