Säga till andras ungar?!

Tja vad ska jag säga? Jag lyckades skrika på ett gäng med barn i åldern 10-13 år som snodde en cykel. Jag stod på åttonde våningen i ett hus bredvid och lyckades till och med få dem att parkera tillbaka cykeln. Det kallar jag utskällning som heter duga :-P
Jag har också lyckats en gång :D
Ett par killar som hoppade på taket invid min arbetsplats. jag gick dit och sa åt dem
-vadå äger du taket eller?
-Ja, det gör jag och ni med. Ni hoppar på ert eget tak.
Det är kommunens och ni är också kommunen. Precis som era mammor och pappor.

De kom av sig.

För ett par dagar sedan, fick en granne i huset mitt emot nog, när de stod och kastade stenar på bilarna på vår parkering utanför. Föräldrar är tillsagda och ungarna fick sig en ordentlig utskällning av grannen innan dess. Jag såg inte detta själv, men igår såg jag dem grannflickans gård med en boll, så har man tur så kanske föräldrarna pratat med dem.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
Småbarn Ett enormt känsligt ämne, och en situation som kulminerat idag. Jag har ont i magen och behöver ventilera med er kloka. :crazy: Min...
Svar
17
· Visningar
2 691
Senast: mul
·
Hästmänniskan Bakgrundsinfo: Jag har min häst i mormors stall - har varit där hela livet, dvs 19 år. Mormor är f.n. bortrest och jag samt grannarna...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 181
Senast: Septicemia
·
Övr. Hund 3 idiotungar inne på min gård brände av den ena smällaren efter den andra så min hund höll på ta livet av sig. Oturligt nog var hon...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama