Såg en sån söt hund idag..

C

Caltha

Jag är inte så bra på hundraser, men om jag ska försöka jämföra den så var den nog rättså lik en tollare, men den hade uppåtöron och var betydligt mindre, men i kroppsformen, hållningen, och hårlaget så var den lik fick jag för mig. Och så hade den en jättehärlig röd färg, såg verkligen ut som en liten räv, verkligen supersöt! Vad tror ni det kan ha varit för ras? kanske var en blandis iförsig. Men tänk er en liten tollare med uppåtöron, på ett ungefär.. :D tänk räv ;)
 
Sv: Såg en sån söt hund idag..

Fast de är ju inte direkt lika en tollare vare sig i kroppshållning eller hårlag + att de har ju svansen buren "på ryggen"...
Det enda som är likt är väl i så fall möjligtvis färgen om det är en finsk spets av det ljusare slaget ts såg..

Tinka.jpg
vs
small_kaizer_9504.JPG
 
Sv: Såg en sån söt hund idag..

Jag är inte så bra på hundraser, men om jag ska försöka jämföra den så var den nog rättså lik en tollare, men den hade uppåtöron och var betydligt mindre, men i kroppsformen, hållningen, och hårlaget så var den lik fick jag för mig. Och så hade den en jättehärlig röd färg, såg verkligen ut som en liten räv, verkligen supersöt! Vad tror ni det kan ha varit för ras? kanske var en blandis iförsig. Men tänk er en liten tollare med uppåtöron, på ett ungefär.. :D tänk räv ;)

Hejsan!

Blev full i skratt nær jag læste =) du har inte sett hunden i Uddevalla ?
Isf ær det mitt ex hund. Hon ser ut som en ''räv'' o är nån tollar blandning...lite mindre än en tollare o uppåtöron !
Lät så roligt när du beskrev...;) lät som du skrev om Wilma haha ;) :rofl:
 
Sv: Såg en sån söt hund idag..

jo men den finska spetsen var nog ganska lik den jag såg ändå, bortsett från den ihoprullade svansen, och pälsen såg mer ut som tollarens.. hm, så det kanske inte var så likt ändå.. äh jag vet inte :crazy: ;)
 
Sv: Såg en sån söt hund idag..

aha, hehe.. men jag bor i stockholm så då var det troligen inte hans Wilma jag såg ;)
men det var ju lite kul ändå, vet du vad hon är mer än tollare?
 
Sv: Såg en sån söt hund idag..

aha, hehe.. men jag bor i stockholm så då var det troligen inte hans Wilma jag såg ;)
men det var ju lite kul ändå, vet du vad hon är mer än tollare?

svårt att sæga vad hon e men tollare/spets... finns många olika førslag på vad hon kan vara! haha!
men hon kommer från dom trakterna. Vem vet det kanske va ett syskon ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
Övr. Hund Såg en jättesöt hund idag på bussen (:love:), som jag tyvärr inte gick fram till ägaren och frågade vad det var :( Kära hundexperter...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: Takire
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 542
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp