Sadlar med stöd för låren?

Etoile

Trådstartare
Ja, vilka märken har modeller med stöd för låren (vet ej hur jag ska förklara det, men kolla på bilden så har jag ringat in det jag menar)?

Childeric har, det vet jag. Men finns det fler?

lucmodelDACbuffhide.gif

Sv: Sadlar med stöd för låren?

Ser inte din bild med Bates Innova har stöd för låren. Både stora och mer normala.

Kan inte heller se bilder. Men jag antar att det är höga stöd för skänkeln du menar? På min Prestige Venus sitter stöden väldigt högt, precis som på Morris and Nolan.

Det du har ringat in är ju inte lårstöd, utan det är stoppning för att göra det mer bekvämt så man inte känner stigläderspännet genom lillkåpan.

Men jag tycker att det ser ut som ngn slags lårstöd ändå.:confused:

Det är inte lårstöd, knästöden börjar ju där framme lite längre ner. Lårstöd kallas det när dom är placerade högt upp och är korta, ett bra exempel är M&N.
Finns fler som har stoppning i lillkåpan, t.ex. Globus Clic dressyr.

Okej, jag får i alla fall känslan av att låren trycks bakåt när man har sådär på sadeln :) Finns det fler sadlar som har så?

Kommer inte på någon sadel som har så tjocka lillkåpor, men det finns ju en del märken som har stoppning i lillkåpan som standard eller om man specialbeställer.

sadeln jag har beställt o väntar hem har stöden lite längre upp:

hm7.jpg

hm8.jpg

hoppas jag får hem den snaaaaaaart! :bump:

Tietses Choice frieserhästsadel.

fast den går säkert o ha på andra raser också :)
man får ju måttbeställa utefter hästen om man vill.

Ser skön ut! :d

TS: Jag har en Prestige Lucky Dressage som har bra med lårstöd, har svårt att sitta kvar på min ena storhäst med vanliga raka knästöd, men inga problem med denna! :love:

Kentaur medea har INTE stöd så att låren "trycks bakåt". Har haft en sådan..

Någon som vet vad Lussan har för sadel på Isidor?
För där var minst sagt lårstöd såg det ut som! :d

tycker som nån tidigare skrev att du ska kolla på bates inova men då extended, den har jag och den har reala stöd. sedan finns även wellington green line från Uk dom har mk stöd oxå

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: iNHALE
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 049
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård